NHL se změní po všech stránkách, říká EA
Spoustu našich čtenářů zajímají změny ve fotbale, ale kromě nového enginu a příběhového módu toho pro vás moc nemáme. Jó, hokej, to je jiná písnička. Zatímco v něm je ignite pořád jako doma a příběhový mód v něm pro změnu není, EA slibuje novinek až až.
Očekávat nějaké razantní změny je bláhové, po grafické stránce toho EA Canada vyšperkovat asi moc nedokáže, přesto i malé změny dokážou nejednoho fanouška potěšit.
Už NHL 16 obsahovalo několik vylepšených animací pohybů díky technologii motion capture, přičemž studio plánuje vylepšit další významný prvek hry - chování a pohyby brankářů. V EA Sports zašli tak daleko, že při bližším zkoumání bychom dokázali nalézt rozdílné chování u různých brankářů. Corey Price má zkrátka jiný styl chytání než Cory Schneider, neřku-li než ohebný a pohyblivý Jonathan Quick. Z těchto pohybů vyplývají i nové zákroky, které se liší - ať už jde o statické zákroky velkých brankářů nebo rychlé reakce těch mrštnějších.
Obecně, pokud jde o nějakou složku hry, která by se měla změnit, půjde o hru okolo brankoviště. Současný hokej, zejména ten severoamerický na úzkém kluzišti, se hraje důrazně a přímo na bránu. Žádné pohledné kombinace, ale hlavně důraz je klíčem k úspěchu. Nejvíce gólů padá z nějakého závaru z bezprostřední blízkosti brankáře nebo po nějaké (a rozhodně ne nahodilé) tečované střele. Právě takových gólů padalo dosud v sérii NHL pramálo, a právě to by měly nové úpravy změnit. EA Canada slibuje souboje o každičký metr, bude záležet, zda budete stát před nebo za hráčem, zda využijete svou výšku a sílu k zabránění gólu nebo k jeho v sítění. A pokud už nějaký puk za brankovou čáru propadne, máme se prý těšit na nové reakce a animace brankářů.
Leccos se změní i mimo led. Už jsme na Hrej.cz psali o tzv. Franchise módu, který vám umožní stát se ředitelem celého týmu a rozhodovat o něm v ještě širším měřítku než v Be a GM - ve své podstatě je nově Be a GM součástí většího celku. Můžete svůj tým přestěhovat, můžete ho přejmenovat, změnit si stadion, ale zároveň si budete muset dávat pozor na ostatní spoluvlastníky, kteří s vaším rozhodováním mohu, ale také nebudou muset souhlasit. Součástí tohoto režimu bude i plánování rozpočtu, řešení platového stropu, určit si, jak dosáhnout zisku, dělat si vlastní marketing, ale také v rámci micro managingu měnit tým, stadion zevnitř, barvy klubu, oslavný song po vstřelení gólu ... a když se něco nepodaří, zkusíte to v jiném městě.
Novinkou bude také Draft Champions. Ve své podstatě se jedná o klasický (byť značně rozsahem zjednodušený) draft, kdy si v 10 až 12 kolech volíte jednoho ze čtyř hráčů. EA si od toho slibuje, že hráči budou znát svůj tým lépe, než dřív. Pochopitelně je důležité zvážit, zda se týmu víc hodí gólman zařazený do první kola draftu, ale ztratit tím například nadějného centra, nebo si vybrat jeho, a spokojit se s horším brankářem.
A byť se o tom EA Canada nijak nezmiňuje, je možné, že NHL 17 čeká ještě jednu změnu. Už za několik málo dní čeká skutečné NHL důležité hlasování o rozšíření ligy o nové týmy. Nejvíce se mluví o novém týmu z Las Vegas, na druhou stranu je ve hře ještě možnost návrat ligy do Quebecu. Pokud se tak stane, je otázkou, zda to bude už od sezóny 2016-2017. Ačkoliv se to nezdá být příliš pravděpodobné, určitá šance tu je. V tu chvíli by všechny kluby čekal tzv. expansion draft, kdy by si nový tým vybral z těch stávajících nějaké hráče (kromě těch, na které tým uvalí ochranu, jejich počet je však omezen). Otázkou je zda by se podobná změna vůbec do NHL 17 stačila promítnout.
Jinak na letošním draftu se rozhodne i o tom, kdo bude na přebalu. Rozhodovat se bude mezi Joem Pavelskim ze San Jose Sharks a Vladimirem Tarasenkem ze St. Louis Blues.