Největší hrozba pro herní průmysl. Exšéf Playstationu ji vidí v Googlu a Amazonu
i Zdroj: Sony Interactive Entertainment
Novinka Největší hrozba pro herní průmysl. Exšéf Playstationu ji vidí v Googlu a Amazonu

Největší hrozba pro herní průmysl. Exšéf Playstationu ji vidí v Googlu a Amazonu

Jakub Trebichavský

Jakub Trebichavský

5. 9. 2023 12:55

Shawn Layden, mimo jiné bývalý prezident a CEO Sony Entertainment America, vidí jako jedny z největších hrozeb pro herní průmysl neendemické společnosti typu Google či Amazon. Promluvil nejen o tom na summitu GamesIndustry.biz v Seattlu.

Reklama

  • Shawn Layden promluvil na summitu GamesIndustry.biz
  • Vytyčil na něm tři největší hrozby pro herní průmysl
  • Mimo jiné varuje před společnostmi jako Google a Amazon

Při svém vystoupení na summitu organizovaném GamesIndustry.biz v Seattlu se Shawn Layden, veterán Sony, jenž v minulosti držel řadu nejvyšších pozic ve společnosti, rozpovídal i o aktuálních hrozbách pro herní průmysl.

V první řadě, akvizice jsou často úhlavním nepřítelem kreativity,” zahájil výpočet svých obav, částečně i v reakci na mnohá studia, která byla v nedávné minulosti uzavřena. “Taky si myslím, že stoupající náklady jsou hrozbou pro nás všechny,” pokračoval s odkazem na současné možnosti ve vytváření detailnějších či obsáhlejších herních projektů, což bohužel přichází i s mnoha negativy, mimo jiné právě znatelně vyššími náklady za vývoj.

Studio Volition ukončuje po 30 letech činnost. Proslavilo se sériemi Saints Row a Red Faction
i Zdroj: Hrej.cz

Studio Volition ukončuje po 30 letech činnost. Proslavilo se sériemi Saints Row a Red Faction

Americké herní studio Volition oznámilo dnes na svém LinkedIn profilu smutnou zprávu. Po třech dekádách se uzavírá v rámci…

31. 8. 2023 23:00
3

A v poslední řadě je to vstup neendemických společností do sektoru, jinak známých jako barbaři u bran,” dokončil svůj výpočet s poslední z tří nejzávažnějších hrozeb. "Už teď vidíme, jak všem velkým hráčům šrotuje v hlavě a říkají si:  'Hry? Přináší to miliardy dolarů za rok? Chci si z toho kousek ukousnout taky.' Takže přichází Google, Netflix, Apple a Amazon a derou se do herního průmyslu."  

Layden poté situaci přirovnává k jiným odvětvím zábavního průmyslu, konkrétně hudebnímu a filmovému, které byly dle jeho slov již narušeny společnostmi Apple a Netflix v tomto pořadí. Doufá, že herní průmysl dokáže na pozitivní i negativní změny reagovat bez zásahu “cizinců” z jiných zábavních odvětví. 

V závěru je také zmíněno, že k podobným pokusům už v minulosti došlo. Před přibližně 25 lety se o průnik do herního průmyslu pokusila převážně velká filmová studia, například MGM, 20th Century Fox a Sony Pictures. “Jak těžké by to mohlo být? Máme intelektuální vlastnictví značek, v herním odvětví je spousta peněz, tak pojďme dělat hry." Layden ale také neváhá obratem dodat, že žádné z těchto studií ve svých snahách neuspělo, a přirovnává situaci právě k pokusům novodobých společností o něco podobného.

Shawn Layden se takto vyjádřil 31. srpna na herním festivalu Pax West v americkém Seattlu. Konkrétně se účastnil události GamesIndustry.biz Investment Summit, jež na festivalu proběhla.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama