Na Xbox míří third-person adventura s okřídlenými lidmi a malovaná detektivka z 16. století. Exkluzivity se připravují v Obsidianu a Compulsion Games
V rámci Xbox Game Studios se nyní kutí celá řada zajímavých her. O některých se už ví téměř vše, k dalším je zase naopak pouze pár nepotvrzených informací. Ale jak už to tak bývá, žádné tajemství nevydrží věčně. Čerstvá zpráva prozrazuje detaily k projektům pod křídly Compulsion Games a Obsidian Entertainment.
- Nové informace poukazují na chystané exkluzivity pro Xbox
- Malý tým v Obsidianu tvoří historickou detektivku Pentiment, vyjít by měla příští rok
- Compulsion Games zase připravují temnou fantasy adventuru s opeřenými humanoidy
Předně se sluší podotknout, že se ani tentokrát nejedná o oficiální informace. Začněme studiem Compulsion, které Microsoft naverboval před třemi lety. Zhruba před měsícem vyšlo najevo, že autoři We Happy Few kutí third-person příběhovou adventuru, reálnějších kontur však nabývá teprve nyní.
S detaily přišel Jez Corden z Windows Central. Mluví o projektu s pracovním názvem Midnight, vskutku by měl nabídnout third-person perspektivu, hra je zasazena do temného fantasy světa s gotickým nádechem. Pro lepší představu přiložil obrázek s ranými koncepty zobrazující hlavní hrdinku vedle okřídleného humanoida připomínajícího harpyji. Na levé straně je pak vidět obří hnízdo na stromě, kde bytost patrně žije.
Hru popisuje jako dospělý příběh, v němž se však najde místo pro magii a fantaskní zvířata. Mělo by jít o čistě singleplayerový titul. O termínu vydání Corden nic neslyšel, sám ale předpokládá, že si na Midnight ještě několik let počkáme.
To ovšem neplatí pro Pentiment, na němž se pracuje v Obsidianu. Corden vysvětluje, že název vychází z výrazu, který ve výtvarném umění značí změnu záměru umělce během malování obrazu, kdy je původní malba překryta dalšími vrstvami. Ta vrchní však může časem zprůhlednit, čímž vystoupí původní nákres. Hráči se chopí vyšetřovatele z 16. století, jenž musí kdesi v Evropě objasnit hrozivou vraždu. A výše zmíněný princip by se do hry měl jistým způsobem promítnout.
Na hře pracuje malý tým o 12 lidech vedený Joshem Sawyerem (Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity). Je tedy jasné, že jde spíše o menší projekt. Autory inspirovalo Disco Elysium a komplexní větvení dialogů. Hráči během vyšetřování mohou přistoupit k obvinění jednotlivých postav, musí ale počítat s následky, obzvlášť v případě, kdy prstem ukážou na nevinného. Vývojáři se údajně nebojí expermentovat, což by se mohlo přetavit v zajímavý výsledek.
Jak už bylo naznačeno, Pentiment není daleko od svého vydání, historická detektivka by se měla objevit už během příštího roku.