Na E3 bylo o 40 % méně nových IP než loni
Navzdory tomu, že si jen minimum hráčů stěžovalo na to, že by letošní ročník veletrhu E3 nenabídl zajímavé novinky, všiml si magazín finder.com.au, že výrazně ubylo nových IP prezentovaných během tiskovek velkých firem. Bylo jich o 40 méně než v loňském roce.
Podle webu finder.com.au je tento propad alarmující. Záplava oznámení během uplynulého týdne mohla leckoho zmást, ale nyní, když promluvila tvrdá data, ukázalo se, že situace nebyla zdaleka tak růžová, co se týče úplně nových nápadů a titulů. I když velcí vydavatelé a výrobci konzolí předvedli vesměs hodně silné portfolio a letošní lineup se dočkal velmi kladné odezvy, finder.com.au upozorňuje, že absence sérií jako Assassin's Creed nebo Need for Speed rozhodně není znamením, že by herní společnosti dávaly větší přednost novým značkám a více experimentovaly se svými tituly. Naopak. Ve skutečnosti se drží hodně při zdi, a to navzdory skutečnosti, že už etablované konzole na trhu dávají možnost soustředit se více na hry samotné.
Data srovnávající E3 2016 a loňský ročník ukázala, že velké firmy (Sony, Microsoft, Nintendo, Bethesda, Electronic Arts, Ubisoft) ukázaly na svých tradičních tiskovkách o 40 procent méně nových IP než o rok dříve. Ostatně prozkoumejte sami přiložený obrázek se seznamem loni a letos ukázaných (nikoli oznámených) nových značek na těchto akcích. Polovinu z těchto her, které jsme letos viděli na konferencích, navíc společnosti ukázaly už loni, zjistil web. Jen přibližně třetina z nich tak byla skutečně nová. I když tento sešup mohou mírně kompenzovat menší vydavatelé a nezávislí vývojáři, jde rozhodně o dramatický propad. Jedním z důvodů, proč k tomu došlo, může být i skutečnost, že Nintendo v očekávaní nové konzole NX letos na E3 přivezlo mnohem méně titulů než obvykle. Určitě jde ale o globální trend, který může souviset i s tím, že při nástupu VR technologií se firmy spoléhají také spíše na zavedené značky než úplné novinky, což je pochopitelné.
Web finder.com.au ještě doplňuje, že 80 titulů prezentovaných na E3 2016 byla pokračování, spin-offy nebo rebooty. Společnost EA letos ukázala jen šest her, zatímco loni jich bylo dvanáct. O polovinu méně her prezentovala i Bethesda - ze všech vydavatelů nejméně. Sony jako jediná loni i letos prezentovala stejný počet her - čtrnáct. Celkem se na pódiích E3 během tiskovek ukázalo o 20 procent méně her než v předchozím roce.