MS: Xbox cloud je zatím spíš ukázka
Xbox Live Compute byla jedna z hrdě propagovaných funkcionalit nového Xbox One. Měla konzoli ulehčit převedením některých výpočetních požadavků do cloudových serverů... Jenže zatím se zdá, že s XBLC vývojáři moc nepočítají.
Na právě proběhlé konferenci GDC se Frank Savage, manažer partnerského vývoje v Microsoftu vyjádřil, že k využitelnosti má cloudová služba zatím daleko. "Xbox Live Compute je v tento moment spíše ukázka možnosti než skutečně funkční služba."
XBLC v současnosti využívá Forza 5 a Titanfall k propočítání inteligence NPC a nějakým způsobem by ji měl využívat i Sunset Overdrive, Xbox One exkluzivní multiplayerová střílečka od Insomniac Games.
Savage také zmínil, že pro nezávislé vývojáře nebude služba použitelná bez "pevného vedení za ručičku" naznačující komplexitu, která možná odrazuje i větší studia od využití výpočetní pomoci z cloudu. Možná kdyby se vyřešilo časté rebootování cloudových serverů, více vývojářů by se pustilo do používání XBLC.