Reboot Xbox cloud serverů během hry
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Reboot Xbox cloud serverů během hry

Reboot Xbox cloud serverů během hry

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

6. 11. 2013 14:55 4
Reklama

Dnes byla přestavena služba Xbox Live Compute, která přesune část výpočetních nároků hry z uživatelova zařízení na poskytovatelovy servery. Microsoft na ni, dle slov Johna Bruna, hlavního manažera XBL, pracoval přes 18 měsíců a vychází ze služby Windows Azure, kterou však přetvořil pro herní potřeby Xbox One.

Bruno si pochvaloval spolupráci s Respawn Entertainment, kteří XBLC využívají ve svém chystaném Titanfallu na vypočítání AI a online NPC na cloudových serverech. Jak si ale všimli lidé z IGameResponsibly, Bruno zmínil, že cloudové servery budou "docela často" vyžadovat reboot, a to i během hry:

"Jednou za čas, vlastně docela často, bude operační systém na hostitelském serveru potřebovat update, což znamená, že se ten stroj bude muset rebootovat, ať už na něm váš kód běží nebo ne. To je problematická záležitost pro hru a často se stane během hraní multiplayeru. Pilně jsme pracovali na vyřešení tohoto problému, ale nemůžu říct, že se tak v některých případech nestane."

Na otázku, jak se rebootování serverů podepíše na hraní Titafallu či dalších her, pokud tedy na nich běží výpočty AI, Bruno řekl: "Na to nemohu odpovědět. Nevím, co chlapi od Titanfallu do své hry zabudovali. Zavísí to na vývojářích. Jestli chtějí spoléhat na naši službu XBLC, rádi je v tom podpoříme."

Spoléhání na cloudové úložiště dat v minulosti bylo spíše problémem. Vzpomeňme na debakl při launchi SimCity, které dlouhou dobu nedovolilo mnoha hráčům načíst svá založená města, která se ukládala mimo počítač. Jak bude fungovat Titanfall v případě, že XBLC servery vypovědí službu si budeme muset počkat na jaro 2014.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama