MS: Scorpio zboří hranice mezi hráči
Snad bychom si ani neodpustili, kdyby uplynul den a na našem webu se neobjevila zmínka o chystaném projektu Scorpio. Naštěstí nás Microsoft zásobuje neustále novými útržky informací a výroků. Ačkoli tedy nová konzole má na trh přijít až za rok a půl, už nyní je želízko v ohni pořádně žhavé.
Není to jen Phil Spencer, kdo čeří vodu svými prohlášeními. V posledních dnech o sobě dal na internetu vědět i Aaron Greenberg, šéf marketingu redmontského giganta. Greenberg se nedržel zpátky a slovy chvály na Scorpio rozhodně nešetřil: „Projekt kompletně vznikl z kreativní vize Phila Spencera. Opravdu mu záleželo na tom, aby uprostřed vší naší snahy byl právě hráč. Chceme umožnit všem hrát bez omezení, prolomit bariéru, která je mezi hráči na konzolích a PC. Nemyslíme si, že tu ta zeď musí být. My sami jako hráči nepoužíváme jen jedno zařízení v jedné místnosti, takže jsme komunitě chtěli nabídnout možnost, jak si koupit hru a mít za pomoci digitálních služeb možnost hrát ji kdekoli bez toho, aby si ji museli kupovat znovu.“
Scorpio má být nejsilnější konzolí, která kdy spatřila světlo světa. V Microsoftu se plně zaměřují na to, aby přinesli 4K rozlišení i na konzolový trh a smazali tak další hranici mezi PC a Xboxem. Greenberg k tomu dodává, že hardwarový upgrade ve smyslu výkonu a ne jen zmenšení zařízení je něčím, co Microsoft považuje za velmi důležité. To, že moderní technické zpracování, na které jsou zvyklí hráči na PC, mohou v budoucnu zažít i uživatelé konzolí, bez toho, aby museli čekat dlouhé roky. To je údajně jádrem toho, jak Phil Spencer vidí Scorpio a celý tým je na projekt náležitě hrdý. Do jaké míry ovlivní současná divoká situace budoucnost konzolového trhu, to je ve hvězdách. Další dva hráči na trhu si zatím drží karty pořádně blízko u těla a prozatím máme tedy více otázek než odpovědí.