Molyneux radí nezávislým vývojářům
Peter Molyneux je nejenom známý, ale hlavně léty protřelý i zkušený designér a také manažer, který moc dobře ví jak z pozice nezávislého týmu jednat s vydavateli. A právě na tohle téma Molyneux i jeho spolupracovník z Lionhead Studios Mark Webley hovořil během přednášky konané včera na akci London Game Summit. Molyneux přišel s celou řadou rad a doporučení, kterých by se měly nezávislé týmy držet.
Varoval například předtím, aby se nezávislé týmy vyhnuly "spirále zkázy", což je výraz, který použil pro situaci, kdy týmy podepisují nové kontrakty kvůli tomu, aby od vydavatele získané peníze použily nejenom na vývoj nového projektu, ale hlavně na dokončení projektu staršího. Molyneux důrazně varoval, že je třeba odolat pokušení a peníze z jiného projektu na dokončení původního nepoužívat. Nezávislý tým se tak dostane do smyčky, která vede pouze k jeho zkáze.
Další užitečná rada se týkala IP. Nezávislé týmy by se nikdy neměly svého IP vzdávat, protože IP je při jednání o kontraktu s vydavatelem vždycky trumfové eso. Kontrola nad IP je důležitá i kvůli tomu, aby mohl tým rozhodovat nejenom o budoucnosti svého brandu, ale i vlastní budoucnosti. Stejné je to i v případě licencování IP. Vždy je důležité mít nad IP kontrolu, aby bylo možné včas zastavit jakékoli snahy, které by mohly vést ke znehodnocení IP.
Vývojáři by prý měli vědět co přesně chtějí. Měly by mít dlouhodobé cíle a měli by mít časový plán. Hlavně by však měli mít na paměti, že je sebeznámější vývojářský tým hodnocen jenom podle toho, jak dobrá je jeho poslední hra. Lidé mají krátkou paměť. Nezbývá než souhlasit.
Molyneux však nerozdával rady pouze nezávislým vývojářům. Nezapomněl se zmínit o tom, že současné vztahy mezi vývojáři a vydavateli jsou naprosto nevyhovující. Systém, kdy jsou vývojáři placeni za tzv. milestones (např. první hratelná technology demoverze, alfa, beta atd.) prý v současné podobě nemůže dále existovat. Až příliš často se totiž stává, že tvůrci zbytečně pracují na něčem, co celý vývoj hry zbrzdí, protože dělají jen navenek dobře vypadající kulisy bez obsahu.