Molyneux by se rád navrátil k vývoji Fable
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Molyneux by se rád navrátil k vývoji Fable

Molyneux by se rád navrátil k vývoji Fable

konfrst.jan@gmail.com

konfrst.jan@gmail.com

2
Reklama

Není pochyb, že Peter Molyneux je velkým vizionářem a člověkem, který má hernímu světu ještě hodně co nabídnout. Na druhé straně je to ale také vývojář, který se poněkud nešťastně proslavil i nesplněnými sliby. Řeč je v tuto chvíli zejména o projektu Godus, ale ještě předtím se Molyneux proslavil například sérií Fable, k jejíž budoucnosti se nyní také vyjádřil.

Minulost stranou, studio Lionhead je dávno uzavřeno, Molyneux již beztak předtím pracoval ve vlastním týmu 22cans, pokud by však nějakou souhrou okolností dostal ještě pod palec vývoj dalšího Fable, tak by takovou nabídkou rozhodně nepohrdnul.

V takovou chvíli by si Molyneux rád pozval další tvůrce původní série. Těmi jsou Dene a Simon Carter a společně by vytvářeli další příběhové RPG. Informace pocházejí z velkého rozhovoru pro Britský Eurogamer, ze kterého mimo jiné také vyplývá, že nápady pro Fable 4 již v minulosti existovaly a tvůrci měli konkrétní návrhy, jenže z rozhodnutí vyšší moci k začátku vývoje nikdy nedošlo.

Pokud by ale vývoj spuštěn byl, tak by šlo o RPG zasazené do otevřeného světa, ve kterém by jezdily tramvaje, kde by existovaly létající stroje a kde by prim hrála i technologie. Tak to tvrdí John McCormack, jeden z tvůrců bývalého studia Lionhead, který zmínil použití Unreal enginu 4.

Prostředí hry tehdy mělo připomínat industriální revolucí rozvíjený Londýn s tím, že celkový duch hry měl být temný a ponurý. To měl podtrhovat ostatně i fakt, že tvůrci si šli pro rating hry pro dospělé, ve které šlo nalézt nejen případné životní partnerky (či partnery), ale například i prostitutky.

Jenže Microsoft to tehdy odmítl – vydavatel chtěl úspěšnější hry, než jakou tehdy byla série Fable, jež, jakkoli byla na Xboxu oblíbená, tak stále stála ve stínu her jiných, například Halo. McCormack tehdy slíbil, že pokud tvůrci dostanou šanci jakou mají jiná studia (a zmínil například Mass Effect či Skyrim) a pokud dostanou čtyři roky času a velký rozpočet, tak to zvládnou, ale Microsoft to viděl jinak a pustil finance (údajně šlo až o 75 milionů dolarů) do vývoje Fable Legends.

A jak dopadla tato pohádka, to již dnes víme všichni. Zda je to škoda, to je otázkou, nicméně pokud by se měla série Fable navrátit na výslunní, tak jistě není lepší volby, než sáhnout po jejích původních autorech, co říkáte?


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama