Zpět na článek

Diskuze: Miyamoto chystá hry, co se budou hrát samy

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 19:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

SUPER..konecne odpadnou v Nintendo hrach ty husty zaseky...napr Wario Shake Dimension me predposleni boss "kytička" trval asi tak 80 pokusu..a vezte ze uz od dvacateho bych tuhle fýčuru využil..a taky bych mozna nasel vsechny ty zatraceny poklady.. :) jinak je to spíš takovej detail..ale prijemnej....

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nápad fajn. Ale samozřejmě záleží na tom jak a do čeho ho implemntujou.
Autopilot na KZ2 by byl asi trochu nesmysl proti smyslu hry. Ale to her, který jsou postavený na příběhu to může bejt užitečný. Ani ne tak z důvodu "zaseknutí se", ale už mnohokrát se mi stalo, že mě hra přestala bavit někde v půlce. V takové chvíli bych hodně ocenil možnost prostě dokoukat jak to dopadne a skončí. Když už mě to nebaví, tak ať za utracený peníze mám aspoń pocit z příběhu kompletní.

U her, kde jde hlavně o akci mi autopilot přijde jak ozbytečnost (koho by bavilo koukat na týpka jak všechno kosí bez příběhu co nemá začátek a konec?) Pokud je smyslem hy akce a ne příběh, tak odebrání i té akce nikam nevede. Tam jsem spíš pro snižování obtížnoti a dávání typů hráči. Maximálně výpomoc s nejtěšími částmi - řekněme mám bosse co má nějakou slabinu, kterou musím zasáhnout nějaký přsným kombem (střelba do oka... a pak hned hodit granát do úst) - tak prvně nechám hráče zahrát v plné parádě. Pokud třikrát umře, snížím mu obtížnost (potvora útočí pomalej, dává poloviční damage apod...), když se tam hráč pořád motá řeknu mu "střel ho do oka"... až to udělá napíšu mu an obrazovku "a te granát do chřtánu" - a i dykž tuhle kombinaci nějakou dobu nedá, tak po zásahu do oka ukážu animačku kde háže granát do chřánu...
Ale ne to automatizovat komplet.

TarguMures
TarguMures
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Glutton Musíte ale brát potaz že to budou dělat v nejspíše jen v Nintendo hrách. A atm je celý styl hraní jiný, tam máš záseky každých deset minut. Zato takový KZII je pořád to samé dokola.

dteiml@gmail.com
dteiml@gmail.com
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Glutton Já akorát podotknu, že hry, ve kterých největší roli hraje příběh, většinou stejně moc těžké nebývají oproti hrám, kde jde především o hratelnost. V těchto hrách taky příběh nebývá tak poutavý, aby hráče takto zaujmul (např. Super Mario Galaxy). Navíc dokončení příběhu ve videu vždycky najdeš někde na internetu, většinou rovnou na YouTubu.
---
http://www.skilltime.cz
Můj blog o herním průmyslu

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
16. 6. 2009 06:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dteiml@gmail.com Jak jsem psal - nejde o obtížnost. Jde o zábavu. A u her kde je důležitý příběh... tam většinou nestačí zkuknout outro. To je jak kouknout jen na poslendích 20 minut filmu. Aby si to člověk užil chce prostě vidět všechny důležitý dějový úseky ze hry. Jen přeskákat ty souboje a puzzly co ho už nebaví.

mamayer
mamayer
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To zní dobře!

dteiml@gmail.com
dteiml@gmail.com
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Reakce na všechny komentáře pode mnou:
Na druhou stranu si takhle můžou dovolit zvýšit obtížnost, protože už se nemusejí starat o to, aby to vždycky bylo tak jednoduché, že to dokáže dohrát každý (jako třeba HL2 nebo Bioshock).
---
http://www.skilltime.cz
Můj blog o herním průmyslu

TarguMures
TarguMures
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nintendo hry mají trochu jinýý styl a tam by to zas tolik nevadilo.

dteiml@gmail.com
dteiml@gmail.com
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak podle mě mají hry od Nintenda (Zelda, Mario) obecně vyšší obtížnost než většina her na PC, např. Bioshock, HL2, Oblivion apod. Tento krok mě spíše zklamal, jelikož se tím sníží laťka obtížnosti na úkor přístupnosti, jak se tomu děje právě u "hardcore" her. Na druhou stranu věřím, že pokud to bude dobře provedené (což Nintendo umí), tak by to mohlo být i k dobru. Napadá mě třeba, že by si hra pamatovala, kolikrát jste tuto funkci použili, a vždycky při loadu vám to zobrazila, že byste později museli dohrát přeskočené části, abyste hru skutečně dokončili nebo že by vám hra dovolila nějakou část přeskočit pouze pokud jste ji opakovali zadaný počet pokusů.
---
http://www.skilltime.cz
Můj blog o herním průmyslu

-Dexter-
-Dexter-
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Již před nějakým časem tu byla myšlenka. Myšlenka na hru, která se odehraje před vašima očima a vy do ní nebudete moci zasahovat. Takový interaktivní film"

To si maličko protiřečí...

Jinak co do zbytku. Nechci hry co se samo hrají. Pamatuji si jako příklad mafii kde mě poslední mise naprosto znechutila a hru jsem asi měsíc (!!!) nezapnul. Pak jsem se k ní vrátil, misi na jeden zátach dohrál a přesto, že závěrečná scéna je z dnešního pohledu neskutečně trapná, mi díky té námaze přišla naprosto sugestivní a dokonalá a já mám o zažitek roku (života) postaráno. A třeba AitD 5? První mise mě nebavila tak jsem jí přeskočil, další byla nuda, tak jsem jí přeskočil, další byla úplně blbá... tak... a tak dál.

PICEKcz
PICEKcz
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale v tem pripade se vytrati ten pocit, zes ste neco dokazaly... Radsi udelat min frustrujici hry nez aby se to dohralo samo...

terrian
terrian
Level 1 Level 1
16. 6. 2009 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ať si to pan Miyamoto strčí do řiti i s celým jeho Wiičkem.

TatrankaX
TatrankaX
Level 1 Level 1
16. 6. 2009 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nevim takova moznost by se mi nelibila, ale myslim ze by se mela smrt zacit resit nejak jinak nez to ted je. Treba v prince of persia je to skvele vyreseni ze vas Elyka proste vytahne zpatky, nebo vam pomuze. Treba v Titan Questu to s tema fontanama taky bylo dobry, ale klasicky load checkpoint/save je naprosto debilni a nerealisticka "fíčura"

-Dexter-
-Dexter-
Level 1 Level 1
16. 6. 2009 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TatrankaX Mě se systém v PoP vůbec nelíbí. Kazí mi totálně dojem ze hry (ne že by jinak byla kdovíjak dobrá). Já bych nechal check pointy, přijde mi to jako nejlepší motivace vydržet ještě chvíli naživu.

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
16. 6. 2009 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TatrankaX Nevidim nic spatnyho na straych dobrych checkpoint/save.Hra te motivovala bat se, a ne ,,Mno tak ja to skusim.Kdyz to nevyjde, nic se nedeje,,.Tet sem treba hral Disgaea 2 (takticky jrpg), kde si vlezl do lokace kde to fungovalo jako ve vezi.Po patrech si splhal nahoru, bud tim ze si je vyzabijel, nebo utekl portalem (znacne znehodnoten na itemech).Po 10 patre si sto mohl ulozit, jinak zadnej heal (krom tveho healera), obchody nic.Proste hrubej survival.Mno a v 10 kole mi zbejvala posledni postavicka.Splhal sem tech 10 pater asi hodinu a neco.A ted sem mnel nadelano.Nakonec to dobre dopadlo, utekl jsem, ale takovou haluzi ze sem se jeste dlouho potom divil.Mit save o 10 min vzadu, a neprijit o xp, nic by se nestalo. Ale takhle to bylo o dost zabavnejsi, a vic ses do hry polozil.
Poienta?Absence tohodle, nebu hur, nemoznost zemrit a ztratit HODNE, nici celkovy zazitek ze hry. :)

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
16. 6. 2009 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TatrankaX fontanky v TQ sou teda zrovna pekne na prd...lepsi by byl system telepotru..ala Diablo...ale asi nechtelim kopirovat uplne vsechno :) jinak me se dost libil system smrti v Pray, kdy clovek se dostal do jakesi rise snu kde si musel nastrilet zdravi

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

navíc hry od Nintenda jsou na easy asi jako EA na hard :) :) :)

dteiml@gmail.com
dteiml@gmail.com
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lupulin Až na to, že hry od Nintenda nemívají obtížnosti. :) Ale teď mě napadá další věc - nebylo by místo zavedení nějakého experimentálního fast-forward tlačítka lehčí prostě nabídnout hráči výběr obtížností? Pokud by to šlo měnit v realném čase, mnoho problémů by to vyřešilo. Co na to říkáte?
---
http://www.skilltime.cz
Můj blog o herním průmyslu

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
16. 6. 2009 06:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dteiml@gmail.com obtížnosti sice ne ale i tak je každý level označen že je bud Easy nebo Hard, pokud se treba zrovna bavime o arkadach.....jinak zmena obtiznosti je trosku reseni ( i kdyz nektere hy nepomuze i zmena obtiznosti, naprikla muj build vyvolavace v Titan Questu nemel sebemensi sanci zabit posledniho bose jelikoz nemel temer zande vlastni vylepseni a vse sem cpal jen do vyvolavani, proste moje creepy nevydrzeli vic nez dve rany a tady bych to treab velmi rad vyuzil, protze bez dohrani nejde hrat vyssi obtiznost).....ale jelikoz to bude jen u nintendo her (asi zatim) a ty nemaji obtiznosti jak jsi rikal, je to pro N nepouzitelne delat tolik obtiznosti.

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
16. 6. 2009 07:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dteiml@gmail.com Ještě si říkám, že než vyloženě nutnost volit obtížnost (což je takovej alibistickej prvek gamedeignérů - kteří zodpovědnost za zábavnost přenášejí na hráče) a nebo autopilot, tak raději po několika úmrtích nabídnout alternativní řešení - které ovšem pořád bude ingame a ovládané hráčem? Takže se nedostaví pocit "hej, lae já to ošidil" apod.
Pokud šetkrát prohraju souboj s bossem, co když by se tam najednou objevila možnost to ukecat? Nebo po šesté prohře jsem byl omráčen, zatčen a jako alternativní způsob by mě čekal stealth neační útěk z vězení zakončení stealh killem onoho záporňáka?
Pokud bych měl v hopsačce přeskákat těžkej úsek na útesech ve veklý jeskyni či chrámu, co když by po několika minutách došlo k náhlému zemětřesení, které vytvoří další záchytné body a umožní část projít snáz?
Co když by při řešení nějaký skládačkovýho puzzlu po chvíli netrpělivě začala radit bába se kterou jsem ve spojení přes vysílačku?
atd atd...
Dá se říct že "autopilot kvůli zákysům" je jen cesta nejmenšího odporu a důkaz, že scénárista je línej zapojit fantazii (za co je kurňa placenej...) - podle mě jde každej zákys obejít cestou, kteár nevytrhne ze hry a při tom hráče pustí dál.

To se samozřejmě netýká možnsoti "dokoukat příběh", když člověka hra nudí. Ta by byla fajn. Ale zákysy bych asi ohcázel jinak, než tím že se hra odehraje sama.

Lupulin
Lupulin
Level 1 Level 1
16. 6. 2009 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Glutton no, bylo by to pekne, ale musel bys mit pro kazdou cast hry alternativni reseni..a to je z hlediska naprogramovani docela hodně práce, jasně, zemetřeseni které ti pohne plošinky v arkade je ok, ale jak to udělat aby to zemetřesení mělo vzdycky ten spravnej efekt pomoci, no proste by muselo kazde byt naskryptovane a nema smysl skyptovat nekolik tisic skryptu, kdyz je clovek treba vubec nevyuzije, nebo to stejne u tveho prikladu boje s bossem, napad zajimavy, ale predstav si toho materialu ke zpracovani....ale Nintendo to zamýšlelo takhle bych řekl: Boss je těžký, zabiju jej jen na 20 procent zdravi...takze si na chvilku zapnu autopilota aby toho bose trosku sejmul a pak uz vezmu zase oteze do svych rukou a dorazim jej.

Marllone
Marllone
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vždyť je to úžasné, když se mordujete několik dní s jednou překážkou, pak se na to vykašlete, dáte si kafíčko, vrátíte se k hraní, a bumtarata bum, dáte to napoprvý. Tomuto krásnému pocitu se nic nevyrovná.

LATRINER
LATRINER
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja ked budem chciet kukat na film, tak si ho pustim a pozriem. Hry by mali ostat vyzvou ako za starich cias.

Slapstick
Slapstick
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mě rozhodně dobrý nápad. Komu z nás se někdy nestalo, že se seknul u nějakého bossa se kterým si nevěděl rady. Takže místo procházení návodů či hledání videí na youtube postačí nechat si poradit od hry a pokračovat dále.

teclado
teclado
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

něco jako autoerotika :D

Gee
Gee
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak hluboko jeste klesnes, Nintendo?

Halemme
Halemme
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gee Presne!
Tahle parta blaznu v cele s Miyamotem jsou to nejvetsi zlo co hry potkalo...

TarguMures
TarguMures
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Halemme Jo, nikdo nedělá takové originální a chytlavé hry jako Miyamato!

Gee
Gee
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Halemme To je zas celkem troufaly tvrzeni:o) Ale je smutny, kam se snazi celou herni kulturu presunout. Od ceho tady jsou obtiznosti?

Ice.Beast
Ice.Beast
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co bude priste? Film, ktery se na sebe podiva sam? Hudba, ktera bude poslouchat sama sebe? Tuhle "ficuru" vubec nechapu, dneska uz je kazda hra natolik jednoducha, ze uz snad neni nikdo kdo by nejakou nedokazal dotahnout...(par vyjimek samozrejme je).

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ice.Beast Jak jsem psal výš... problém nemusí být v obtížnosti, ale nudnosti. Když dáš dva litry za hru a v půlce tě omrzí... neocenil by jsi aspoň možnost dokoukat jak dopadne příběh? Než mít nedokončený všechno a pocit vyhozenejch prachů...

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 17:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proc nas chtej znicit?
Hry prece odjakziva byly od toho aby se ,,hraly,, .je to regulerni sport, tak jako fotbal nebo hokej.Chteli by ste na fotbalu ,,bejt vystridani nahradnikem,,?Po tom vsem kam ste se az dostali, aby si nahradnik slizl smetanu, a ten okamzik ve kterym se odrazi vas um, vam proste vzal.Hry jsou od toho aby si clovek zahral.Vyskousel co v nem je, co dokaze, a kam az je ochoten zajit.Pokud hra pro mne nepredstavuje prekazku kterou musim prekonat (naucit se spravnemu postupu), neni pro mne nicim.Samozrejmne sem hral par takovych titulu, ale hra to vykompenzovala originalitou a zabavnosti.
Samozrejmne nekdo muze namitnout ze to nemusim pouzivat, ale uz jenom ta predstava mne urazi.Ze ja to udelam podctive, budu potit krev abych se to naucil, a nejakej mamlas zmackne ,,Push to win,, cudlik.A vysledek je vesmes stejnej
...
Bohuzel lidi jako ja je poskrovnu, vymirame jako dinosauri :)

Ice.Beast
Ice.Beast
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheChaos Souhlas, az na ten regulerni sport, to hry zatim proste nejsou a doufam, ac mam hry rad, ze nikdy ani nebudou...

Sport je sport a hry jsou hry, tecka! Rovnat k sobe DM v Quakovi proti treba atletice, je naprosto absurdni predstava...

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ice.Beast Chaos má částečně pravdu. Mezi hrama a sportem není takovej rozdíl. Spíš srovnáváš nesrovnatelný podání dané věci. Obojí můžeš dělat závodně. A obojí pro zábavu. A srovnávat hraní doma pro zábavu s olympiádou je trochu mimo.
Buď bych srovnal závodní fotba a profi hraní her - a v tom rozdíl není - tvrdá dřina, trénování, lítání po soutěžích, človkě to dělá i když už ho to tolik nebaví.
A pak máš prsotě hraní hr ydoma pro zábavu. A jít si za barák začutat s kámošema s vesnice. Opět mylsím, že je obojí v zásadě srovnatelný. prostě příjemnej zábavnej zabiják času.

Ale Chaos do he prosazuje, že všichni musí povinně hrát profi ligu. netoleruje, že by si někdo zahrál jen tak jak má zrovna náladu. V jeho přístupu ke hrám zcela zakazuje volné čutání za barákem - pokud nemáš správně velký hřiště, správnej počet hráčů, školenýho rozhodčího a registrovaný dresy, tak by ti zakázal na míč vůbec šáhnout.
podle mě špatnej přístup.

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ice.Beast Jaky je rozdil mezi partii sachu, a partii RTS? 2 lidi, 2 mozky.Rozdil je jenom v tom ze vetsina sportovnich disciplin je skrz silu.Tohle bylo pred x lety, kdy lidi nic jinyho neznaly.Ale jak si myslis ze se to jeste udrzi? :)
Ja sem pro Herni Olympiady!

Ice.Beast
Ice.Beast
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheChaos Jasny, ale rovnat to na stejnou uroven jako sport je totalni nesmysl, totalni...

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheChaos Teoreticky ano, prakticky ne .

Glutton
Glutton
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 19:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheChaos Pochopil jsem novinku špatně? Já jsem měl pocit, že tahle možnost bude zcela volitelná.
Jedinej, kdo na to má důvod nadával jsou slabí jedinci, kteří už předem ví že téhle funkci neodolají a budou ji používat pořád. Ostatním to tu hru nijka nezmění.
Tohle skuhrání mi připomíná experty, kteří všechny hry hrajou na njsnažší obtížnost a pak nadávají že je to jednoduchý. Tak podobně tady někteří si sami zapnout autopilota a pak se budou rozčilovat že se jim to hraje samo :-)
Svéprávnej hráč si nastaví vyšší obtížnosti / nezapne autopilota a je spokojenej bez ohledu na to jaký assisty ta hra nabízí.

dteiml@gmail.com
dteiml@gmail.com
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheChaos Výsledek by nebyl stejný, pokud by si hra pamatovala, kolikrát jsi část přeskočil a to ti potom ukázala klidně i v hlavním menu (aby to bylo tak iritující, že by vás to odradilo používat moc často :) nebo že by sis musel určité části "opravit" předtím, než bys hru dokončil, jak jsem už psal v mým prvním komentáři.
---
http://www.skilltime.cz
Můj blog o herním průmyslu

TarguMures
TarguMures
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dteiml@gmail.com Spíše to udělat jednoduše - achivimenty (bo jak se to píše :) a bonusy když ty části uděláš sám.

---
A stou reklamou běž někam :D

dteiml@gmail.com
dteiml@gmail.com
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TarguMures Nebo to. Na druhou stranu by si tak lidi mohli zvyknout často přeskakovat a hra by pro ně nepředstavovala žádnou výzvu. Já si myslím, že psychicky by mělo lepší efekt je penalizovat.
---
http://www.skilltime.cz
Nejlepší český blog o hrách :)

Kapalero_
Kapalero_
Level 1 Level 1
15. 6. 2009 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No to zase dopadne........jako většina experimentů

Reklama
Reklama