Mikrotransakce čelí v Gears of War 4 kritice
Studio The Coalition se sice bálo sáhnout do mechanismů Gears of War 4 a raději sázelo své karty na jistotu, ale přesto Rod Fergusson a jeho lidé do hry implementovali něco, co není pro sérii typické. Mikrotransakce. A byť je to jediná velká novinka, kterou do hry přidali, nadělali s ní takovou paseku, kterou jim nyní hráči řádně vyčítají.
Ačkoliv se z mikrotransakcí stává norma i pro AAA tituly, Geary nám ukazují přesně ten případ, jak by se s nimi nemělo zacházet. Věci koupené za herní měnu sice nikterak neovlivňují kompetitivní versus mód, kde by vadily nejvíce, zato notně ovlivňují kooperační režim Horde. Logika věcí velí, že čím více hrajete, tím více získáváte kreditů a tím více nového vybavení si můžete koupit, realita je ale někde jinde.
Za samotné hraní se totiž získává naprosté minimum in-game peněz, a pokud si tak něco chcete pořídit, musíte investovat i ve skutečnosti. V praxi to pak znamená, že můžete hrát padesát vln stále dokola, a ani za hodiny před obrazovkou si nevyděláte ani na ten nejlevnější balíček. To se hráčům pochopitelně nelíbí. Jakmile si totiž některé bonusy a vymoženosti pořídíte, stáváte se o dost silnějším, což vám ušetří čas a především úsilí. Z hordy se tak stává pay-to-win.
Hráči na subredditu a oficiálním Gears of War fóru vývojářům poprávu nadávají, cítí se podvedení a bojkotují takto nastavený systém, který vás neodmění ani tehdy, když do hry investujete značnou část času. The Coalition už sice něco málo na mikrotransakcích upravili (jmenovitě snížili cenu jednoho z balíčků a o trochu navýšili odměny za versus mód), to ale bohužel ke spokojenosti nestačí.
Zarážející také je, že během několika dní po vydání se vývojáři nezaměřují na opravy či nejrůznější úpravy, nedej bože na nové mapy pro multiplayer, ale během pěti dnů přišli s třemi novými balíčky, které jsou opět nastaveny stejným způsobem - běžným hraním jsou nedosažitelné.