Microsoft v otázce vývoje podporuje Epic
Do ostré rozepře mezi společnostmi Epic Games a Apple se nepřímo zapojil další gigant hardwarového a herního průmyslu. Microsoft skrze generálního manažera herního vývoje Kevina Gamilla vydal prohlášení, ve kterém se zastává Epicu a jeho práva na přístup k vývojářskému prostředí v souvislosti s používáním Unreal Enginu. Na Twitteru to oznámil Phil Spencer.
„Dnes jsme vydali prohlášení podporující Epic v žádosti o zachování přístupu k Apple SDK pro jeho Unreal Engine. Jistota, že má Epic přístup k nejnovějším technologiím Apple je správné pro vývojáře i samotné hráče,“ oznámil.
V samotném prohlášení pak Gamill poukazuje především na obrovskou popularitu Unreal Enginu mezi třetími stranami, tedy většími, menšími i zcela miniaturními a nezávislými vývojáři, kteří jsou na jeho aktuálnosti a plné podpoře naprosto závislí. Dle Microsoftu je právě Unreal jedním z nejvýhodnějších a nejkomplexnějších prostředí, ve kterém lze pohodlně vyvíjet hry pro mnoho platforem, včetně iOS.
Today we filed a statement in support of Epic's request to keep access to the Apple SDK for its Unreal Engine. Ensuring that Epic has access to the latest Apple technology is the right thing for gamer developers & gamers https://t.co/72bLdDkvUx
— Phil Spencer (@XboxP3) August 23, 2020
„Odepření přístupu k Apple SDK a dalším vývojářským nástrojům zabrání Epicu nadále podporovat Unreal Engine na iOS a macOS, a silně znevýhodní Unreal Engine společně s vývojáři, kteří vytvořili, tvoří, nebo budou tvořit hry na jeho základě,“ upozorňuje. Také potvrzuje, že by se v takovém případě musel i Microsoft začít poohlížet po jiných enginech, na kterých stavět hry. Současná generace Unreal Enginu pohání například Gears 5 (ostatně první tři díly série Gears vznikly právě ve studiu Epic).
„To, že Apple odepře Epicu možnost vyvíjet a podporovat Unreal Engine na iOS a macOS ublíží vývojářům i hráčům,“ dodává Gamill závěrem.