Microsoft už prý cloudové hraní má
Včera jsme vás informovali, že Sony koupilo za 380 milionů dolarů firmu Gaikai s technologií cloudového hraní. Jak na to reagoval konkurenční Microsoft? Ten nyní tvrdí, že cloud provozuje již dávno. A to prý na Xbox Live.
Síť XBLA je podle Microsoftu právě tím prostředím, do kterého již léta investuje, aby hráčům poskytovalo pohodové internetové hraní. Asi právě takové, jaké chce nyní po akvizici Gaikaie rozjet Sony. "Přes Xbox Live už dlouho servírujeme hraní a zábavu pro našich čtyřicet milionů zaregistrovaných klientů přes různé platformy jako Xbox, Windows Phone či Windows 8 a tento prostor budeme nadále modernizovat," konstatoval Microsoft pro GameIndustry v návaznosti na zprávu o akci Sony. Že sociální internetová síť (byť třeba s virtuálním ukládáním herních pozic) a cloudové hraní nejsou v žádném případě jedno a totéž, ponechme raději bez komentáře.
Sdělení Microsoftu spíše naznačuje, že se firma do žádné akvizice skutečného specialisty na provoz serverových farem zatím nechystá. V teoretickou úvahu by samozřejmě připadala koupě systému Onlive, ten si však zatím žije svým vlastním byznysem a žádný takový obchod se nedá očekávat.
Právě Sony se podle předpokladů stane díky Gaikai skutečným provozovatelem cloudu a jako prozatím jediný držitel konzolové platformy začne konkurovat Onlivu.
Cloudové hraní, které dodává do televizních přijímačů již zpracovanou grafiku a zvuk, je jednou z alternativních budoucností herního průmyslu. Díky němu se hraní her může obejít bez kupování konzolí a výkonných počítačových sestav.