microsoft-inovativni-ip-na-oltar-krizi-nepolozime
Novinka Microsoft: inovativní IP na oltář krizi nepoložíme

Microsoft: inovativní IP na oltář krizi nepoložíme

sleepless.

sleepless.

5
Reklama

V době, kdy šéfové vydavatelských firem ve snaze ukázat akcionářům, jak jsou akční (taky se holt bojí o flek), redukují stavy, zavírají pobočky (které stejně za pár měsíců zase obnoví, jen možná jinde a s jinými lidmi) a snaží se udusit jakékoli experimentem zavánějící projekty, lze poznámku šéfa evropského Xboxu Chrise Lewise pro GI.biz vnímat dvojím způsobem. Buď je to jen oportunistická snaha vylepšit na úkor aktuálních okolností image Microsoftu, respektive Xbox brandu, nebo je to naopak sympatická a docela chytrá snaha připravit se na nevyhnutelnou budoucnost.

„Některé IP (intellectual property - duševní vlastnictví/zde ve smyslu konkrétního produktu či značky) podle mě budou v ohrožení, to ano. Zároveň je však podle mě, a s jistotou to mohu tvrdit pouze o naší vývojové činnosti, naprosto jisté, že budeme i nadále inovovat a zaměřovat se do budoucna na stávající IP,“ snažil se Chris Lewis taktně naznačit, že Microsoft nehodlá inovativní projekty ukládat k ledu, ale hodlá se jim věnovat, stejně jako stálicím svého videoherního portfolia.

A právě snaha o inovaci v současné době bude dle Lewise pro MS a Xbox byznys základním kamenem schopnosti dosáhnout úspěch. Pokud se firmy hodlají v období krize soustředit pouze na to, co umí, kde jsou pevné v kramflecích, tak si uzavřou cestu k dalšímu rozvoji a růstu, po kterém MS dle Lewise baží.

„Všechny velké a dospělé firmy podle mě takto smýšlejí. Jestliže se právě teď nacházíme uprostřed toho nejhoršího, co se ekonomické situace týče, tak se z toho musíme zákonitě dostat ven. Až se z této situace dostaneme, lidé začnou znovu utrácet, banky budou zase krapet flexibilnější v rozdělování úvěrů,“ nakreslil nejbližší budoucnost Lewis a pokračoval: „Zdravé budou právě ty firmy, které během tohoto období (krize) dostatečně investovaly, takže až se situace uklidní a trh se zahojí, budou mít zajímavé IP a obecně rozjeté inovativní věci. Nevím, kdy se z této situace dostaneme, hrozně rád bych to věděl. Mám však sklony k tomu, abych myslel pozitivně o příležitostech, které to sebou přinese,“ uzavřel pro GI.biz Lewis a jistě se při tom usmíval.

Až se vám bude někdo snažit namluvit, že musí rušit jakékoli nové projekty, aby přečkal zlé období s pomocí svých osvědčených a do dna vyždímaných značek, tak víte, co odpovědět. Abychom však současnou situaci nebanalizovali, tak je třeba přiznat, že úplně jinak doléhá na kolosy typu Microsoft, které mají dostatek prostředků k tomu, aby se z těžkostmi vyrovnaly. A jinak to doléhá na střední a menší firmy, pro které může i sebemenší ekonomický výkyv znamenat velké nebezpeční, popřípadě rovnou jistotou blízké smrti.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama