Metal Gear Solid je zásluhou PlayStation
O Hideu Kodžimovi jsme včera psali v souvislosti s jeho chystaným projektem Death Stranding. Svou slávu si ale vydobyl díky epické sáze Metal Gear, která příští rok oslaví již třicet let své existence. Na letošní konferenci Develop se Kodžima rozpovídal o tom, co bylo příčinou vzniku fenoménu Metal Gear Solid.
Původní dva díly Metal Gear z let 1987 a 1990 vyšly pro zařízení MSX2. S ohledem na tehdejší technické možnosti se jedná o 2D stealth hry z top-down pohledu. Po vydání pokračování byl pro Kodžimu příběh uzavřen a Metal Gear se dalších dílů dočkat neměl. Jenže se na scéně objevila první PlayStation. 3D grafika a možnosti, které nový hardware nabízel, Kodžimovi okamžitě učarovaly:
„Udělal jsem Metal Gear 1 a 2 a tím byla pro mě série ukončena a uzavřena. Začal jsem pracovat na jiných projektech. Tehdy byl Metal Gear zamýšlen v podstatě jako hra na schovávanou. Pak jsem ale zaslechl o novém zařízení jménem PlayStation, které mělo tou dobou přijít na trh. To podstatné na něm bylo, že umožňoval zobrazení polygonů v reálném čase. Metal Gear jsem sice považoval za uzavřenou záležitost, nyní se mi ale naskytla možnost realizovat svou původní představu. Najednou bude možno schovat se pod stůl, změnit tím úhel kamery, schovat se do skříňky a ukázat hráči její vnitřek. Vlastně se dá říct, že jen díky PlayStation Metal Gear Solid vůbec vznikl. Role PlayStation tkvěla v tom, že podobnou hru umožnila navrhnout.“
Značka byla následně dlouhé roky s konzolí od Sony spojována a tituly ze série vycházely často na PlayStation dříve nebo byly dokonce exkluzivní. Jak bude Konami se značkou nakládat po Kodžimově nepříliš šťastném odchodu se dozvíme v následujících letech. Doufáme, že Snake neskončí výhradně na pačinko automatech.