Zpět na článek

Diskuze: Mark Cerny hovoří o PlayStation 5

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
27. 3. 2020 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikdykde: PC s RTX 2080 (a nějakým rozumným procesorem) bude mít maximální spotřebu ze zásuvky tak kolem 350 - 400 W. To je ovšem ve špičce, ve které PC většinou není moc často. Pro porovnání PS4 během hraní náročnějších her žere tak 140 W a Xbox One X tak 170 W.

Aby spotřebovalo za rok elektřinu za cca 5000, tak by muselo běžet na plný výkon 7 - 8 hodin denně, což mi přijde absolutně nereálné, pokud teda slouží jen na hraní (a pokud i vydělává, tak proč řešit spotřebu?). Pokud to u tebe tak běží, tak bych ti místo řešení spotřeby spíš doporučil si najít další koníčky :D

Sneaky Bitch
Sneaky Bitch
Level 1 Level 1
26. 3. 2020 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikdykde: A víš o tom, že údaj W na zdroji není hodnota, kterou zdroj žere, ale maximální výkon, který je schopný v krátké špičce dodat? Mně jede PC a monitor v podstatě nepřetržitě a moje zálohy na el. jsou hodně malé (když to porovnám s rodinou nebo známými) - 500. Dle tvého výpočtu bych tedy při pořízení konzole platil za elektřinu stovku měsíčně. To by ze mě měli na ČEZu radost...

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
26. 3. 2020 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Může mi někdo, bez hejtování, napsat nějaký hry na Xko, který jsou exklusivní a jsou nový za poslední dva roky? Já ho fakt nejmíň rok v podstatě nezapl, protože sem prostě nenašel důvod tam cokoli hrát, tak jestli nejsem na omylu a není tam někde schovanej nějakej poklad? Hlavní věci co vyšly i na PC jsem hrál na PC, takže prosím pouze věci, co jsou jen na Xko.. (Ano, mám XboxOneX a ne, fakt sem na něm nic nehrál, jen sem vyzkoušel Gearsy, abych je stejně dohrál na PC s 2070RTX..)
Je mi tak nějak jedno, kolik si kdo vycucá na prstech Teraflopů, když na tom stroji není co hrát.. ano, je to na pytel, protože gamepass je super masakr věc... ale už je i na PC, kde je většina věcí z něho taky (+ další).

Nejlepší tady pak sou ty kecy o tom, kolik PC sežere elektriky .. proboha, když dám za PC 50/60 tisíc, tak asi neřeším nějakou elektriku ne? (když pominu, že mám kvůli elektrickýmu topení podstatně výhodnější tarif).
Ty zoufalý obhajoby čehokoli tady jsou směšný, nikdo neviděl ani jednu konzoli na živo, ale budem se prát do krve..
Mám doma x360, XO a teď i XOX a když vyřadím PC, tak sem toho nahrál podstatně víc i na Switchi - a to není výkonem, ale prostě, že tam mají svoje hry..

Ano, pokud někdo nemá prachy na pořádný PC, tak je Xko dobrá volba. Pokud někdo chce hrát a prachy má, tak si prostě koupí všechno a tyhle debaty jsou tak maximálně úsměvný.
Já osobně počkám, jestli vůbec nějaká hra na nový konzole bude a pak budu řešit. U Sony je to jistota. Naopak MS teda rozhodně ani náhodou nic nenaznačuje, že by tam měli něco mít. Pokud to sleduju dobře, tak se tím ani netají.

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
26. 3. 2020 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikdykde: Naprostý souhlas... Mmj. XB SX bude výkonnější než moje herní PC I5 + RTX2070... Běžím si příští rok koupit další PC za 40k... Xbox "nemá co nabídnout" :D :D :D...

Nikdykde
Nikdykde
Level 1 Level 1
26. 3. 2020 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"protože k hernímu PC je Xbox nesmysl"

ano, každý tu má herní PC za 100 tisíc se dvěma 2080, aby dosáhnul kvality XSX a vedle toho šušní na PSku, takže Xbox nepotřebuje.

Multiplatformní hry nebudou vypadat stejně na obou konzolích, každý kdo má PC moc dobře ví, jak často stačí mít jen o malounko lepší procesor, grafiku jen s lepším chlazením a jak hned jede hra o kamion lépe. A XSX má až moc velkej odskok ve výkonu.

A zatímco XSX se technologicky blíží PC (dokonce i díky novému DX12) a tedy pro vývojáře bude snažší na něj vedle PC portovat, Sony si vymyslelo opět svůj patent a originální řešení, který ale že ve výsledku to optimalizovat na PS5 bude pro vývojáře o hooodně složitější.

Plus skoro třetina efektiního výkonu navrch, takže ne, multiplatformní hry budou velice brzo vypadat lépe na XSX.

Exclusivní hry jsou záležitostí vkusu, poku někomu sedí, je PS5 přesně pro něj. Sony umí hezky vyprávět a má kvalitní talentované lidi, ale občas teda nabízí až moc komerci, na druhou stranu Kodžima nebo projekty jako Dreams ukazují, že Sony umí nabídnout i velice dobré věci, kde i ty Dreams můžou zmanemat fakt neskutečně úžasnou budoucnost (a v tomhle Sony nadšeně tleskám).

Podobně u konzolí často rozhoduje komunita, lidi si to vybírají podle toho s kým můžou hrát a co maj doma už kamarádi.

A poslední věc - i když nakonec je PS5 slabší, když vyjde pro spoustu lidí to bude neskutečný upgrade, protože to na čem jsou schopni hrát dnes (ušmudlané 1060, základní Xbox nebo PS4) je až neuvěřitelný low end, takže první roky po vydání bude PS5 hodně slušná a skvělá věc na opravdu velice kvalitní gaming a pokud prostě máte Sony rádi a už tam máte hry na PS4 (které snad pojedou zpětně nakonec všechny), tak do toho jděte určitě. Ten skok mezi generacema je skutečně ten největší v historii a pokud jste byli schopní doteď hrát na 25 fps na staré televizi, tak s novou konzolí budete spokojení dlouhý roky, protože ta hranice kvality je strašně vysoko. Bavíc mají oproti konkurenci VR a tam to bude sakra poznat.

Co bude blbé a co ve skutečnosti znamená, že není tak výkonná - proti XSX dříve zastará.

Ale jak píšu, pokud spousta lidí je zvyklá na dnešní nízký standard a ještě se hádat že jim to stačí, tak si i postupné koupení PS5, a potom i XSX zajistíte nesmírně vysokou kvalitu hraní na dlouhou dobu a PC si nechat fakt na práci (protože grafiky s cenou dolů nepůjdou a stále budou stát víc než konzole), která bude většině lidem naprosto vyhovovat a mnozí si budou pochvalovat modrou i zelenou konzoli dohromady.
A někde vzadu budou válčit nějací zapomenutý kluby přívrženců jednoho, druhého nebo třetího.

zaty
zaty
Level 1 Level 1
21. 3. 2020 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Řešíte kraviny, stejně to bude o 1st party hrách. V tom MS u XB1 selhal a Sony u PS4 excelovalo. 3rd party hry budou na obou konzolích vypadat a běhat +- stejně. MS sice vyzbrojil nákupy studií, ale uvidíme, jak to nakonec bude.

Mě se architektura PS5 líbí, přijde mi promyšlenější a vůbec bych se nedivil, kdyby Sony zase udělalo takové low-level API, že z toho 1st party studia budou mačkat takové věci, že nám spadne čelist.

Já jdu určitě do PS5, protože k hernímu PC je Xbox nesmysl.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
20. 3. 2020 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Podle přednášky je variabilní časování řešením problémů s velkým příkonem a tudíž zahříváním čipu. Microsoft to vyřešil tím, že GPU taktuje méně, čip má větší plochu a víc computing-units, takže se dostali k plánovaným 12TFLOPs. Ale aby to uchladili, museli dát konzoli do toweru a všechno uvnitř je jak v tunelu. Nic proti tomu - je to zajímavé řešení. Ale já doufám, že Sony bude mít chlazení v "klasické" krabici. Já si totiž Xbox Series X nemůžu koupit kvůli jeho tvaru - nevleze se mi do šuplíku. Je pro mne neskladný. Nemám ho kam postavit. S takovým tvarem jsem nepočítal a vybavení obývacího pokoje kvůli němu měnit nebudu.
Ano, i takové věci můžou rozhodnout o volbě.

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
20. 3. 2020 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: Zase buďme féroví... Minule ujel Xbox když sliboval, že to za vyřeší cloud... Já si nemyslím, že v praxi bude ten rozdíl tak veliký, ale první bitvu Sony jasně prohrává... Informace pozdě, o ničem a výkonnostně ztrácí...

leco77
leco77
Level 1 Level 1
20. 3. 2020 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.Mate: viděl jsem, umím anglicky tak, že ty žvásty pochopím, ale nejsem takový hlupák, abych skončil na každou blbost, jenom protože Sony udělal prezentaci, kde musela obhájit slabý výkon konzole :-D

To, že na tebe tyhle kecy fungují, je tvoje věc, ale víme, jaká je realita. Navíc jak jsem psal již několikrát, Xbox má těch featur na optimalizaci výkonu zatím více oznámených + je silnější :-D a vy jste schopni se přesvědčit o tom, že SSD nějak pomůže výkonu konzole :-D to je k smíchu... co to bude příště? Zdroj? Nebo plast, ve kterém je konzole zabalená?

Nehledě, že ta variabilní frekvence nemá sebemenší výhodu. Samozřejmě Cerny nebude nikomu vykládat, že na poslední chvíli alespoň přeje.ali frekvence a teď je musí snižovat. Stejně tak musí tlačit sebevětší blbinu jako obrovskou výhodu. Je to jeho práce lidi. Ale je nutné trochu zapojit mozek a nenaletět na každou blbost...

EDIT: jen pro zajímavost, teď se snaží protlačit ARM do notebooku a samozřejmě se na tom hledají samé výhody, ale že na notebooku za 30K+ nerozjedete plno programů a na složitější věci to je skoro nepoužitelné, vám nikdo z těch lidí, co to vyrábí neřekne... :-D takhle svět funguje

leco77
leco77
Level 1 Level 1
20. 3. 2020 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr NN: ale ten důvod je právě ta energie/zahřívání... to není žádná výhoda, ze které se dá těžit... nevím, co je na tom tak nepochopitelné. Prostě musí řešit chlazení, přetaktovali GPU, které prostě žere tolik energie, že kvůli němu nemůže jet CPU na plno a naopak... kdyby dokázali uchladit, tak nic takového nemusí řešit...

SSD je prostě jen SSD, tohle ani zdaleka nemůže vynahradit, nebo se rovnat s RAM, která je 100 krát rychlejší, než i to SSD od PS5. Načítání dat ti akorát zkrátí načítání, nic víc, prostě nic to nemůže udělat. Ty věci z SSD musí zpracovat celý ten výkon konzole, SSD ho jen pošle v určité rychlosti, jinak žádnou další funkci navíc nemá. Nemá to jak ovlivnit jak budou hry vypadat a už vůbec ne výkon

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
20. 3. 2020 06:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No tak jsem si specifikace přečetl, a jsem na tom úplně stejně jako kdybych je nečetl. Absolutně nic mi to neříká, můžu max. vyčíst, že 10.28 je menší číslo než 12, rychlost GDDR6 jsem neměřil, Petr Kotvald ve videu mluvil krásně, ale dlouho a jediná důležitá věc je, že SONY chce koupit METAL GEAR SOLID. SOLD !

Nakonec kdo ví jestli nějakej XONE či PS5 ještě vyjde. Předevčírem jsem u nás na dveře firmy lepil nějaký litanie o "BIOHAZARD" a vzpoměl jsem si na RESIDENT EVIL, viděl jsem ten plakát jakoby o 5 měsíců později otrhanej a špinavej a říkal jsem si: Jo tak takhle to začíná...

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
19. 3. 2020 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: No tak vidis. Jinak krome optimalizace ale musis brat v potaz i to, ze PC hru udelas kdykoliv a nemusis se nikoho doprosovat. Na konzole ti musej dat devkit a jeste te tam musej pustit. Nemuzes si nekde ucmrndat hru a dat ji na konzole. Opet snadnejsi na PC.

Cadaveria
Cadaveria
Level 1 Level 1
19. 3. 2020 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Trubka: V tom souhlas. Ale naprosto VŠICHNI čekali něco více než jen mluvení o HW, kterému stejně moc lidí, samozřejmě, kteří tomu nejsou povolaní a nevyznají se v něm, prostě nečekali.

Já jsem z toho hypu, který dle mě kolem toho byl, vytušil, že nebudou mluvit jenom o tomto tématu ale, že naznačí nebo ukážou i více.

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
19. 3. 2020 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: No prave. Je SOUCASTI vyvoje, tzn ze nehovori za CELEJ vyvoj. Je tam daleko vic veci nez jenom optimalizace a kdyz se to vsechne secte a podtrhne, na PC se hry vyviji daleko snaz. To ze hodne her rozchodi jenom clovek s pocitacem z NASA nebo ze hodne z nich nema tebou pozadovanou kvalitu nikoho nemusi zajimat, ty hry se vyvinuly snadno.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
19. 3. 2020 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JabJab21: Nepletu, ale pokud chcete počítat každej sranec, co někdo splácá, tak ok, na PC je to mnohem jednodušší, to beru. Já se bavím o AAA produkci. A btw optimalizace je součást vývoje.

SpeedyRedy
SpeedyRedy
Level 1 Level 1
19. 3. 2020 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli nepojedou na PS5 hry z PS4 takové jaké mám, tak na PS5 kašlu, bráním se PS4 PRO právě proto, že si chci koupit už rovnou PS5. Mám třeba nasbírané všechny Residenty a ty si hraju stále dokola, nebo Tomb Raider, pokud tohle nepojede, nebudu doma skladovat x konzolí už teď mám plno, protože abych mohl hrát Ninja Gaiden sérii nebo MGS4 musím mít PS3, abych si mohl pohrávat třeba staré Tomb Raidery jako je TR AOD musím mít PS2.

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
19. 3. 2020 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Posledni dva komentare me pobavily, taky byly vecne spravne. Myslim ze si dotycnej plete obtiznost vyvoje s obtiznosti optimalizace.

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
19. 3. 2020 17:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: Ne není to troll, je to obecně známá věc...

Sneaky Bitch
Sneaky Bitch
Level 1 Level 1
19. 3. 2020 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3: Gratuluji k ocenění "Blábol této diskuze". Omlouvám se uživateli s nickem Blábol, pokud zde na Hrej ještě stále figuruje :)

.Mate
.Mate
Level 1 Level 1
19. 3. 2020 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3: ja jsem v tom laik, ale vim ze takhle to nefunguje.

Gh61
Gh61
Level 1 Level 1
19. 3. 2020 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: Ano, protože PC je architektonicky (pro zjednodušení) řekněme stále stejné. Ale když přijde konzole, kde je najednou třeba úplně nový HW, se kterým vývojáři nikdy nepracovali, tak samozřejmě trvá, než se ho naučí používat.
Nebo to, že si budou moci být jisti, že disk je opravdu rychlý jim umožní vyvíjet zase jinak, než jsou na PC zvyklí. A budou moci zahodit spoustu technik, které se do teď používají kvůli např. pomalému disku. Zato nejspíš přijdou na techniky nové, které jim ještě více pomohou rychlost disku využít ke svému prospěchu.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
19. 3. 2020 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gh61: Na PC se lépe vyvíjí? Na systém, kde existují miliardy kombinací oproti konzoli, kde je jedna? Aha ...

leco77
leco77
Level 1 Level 1
19. 3. 2020 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Chezy: nechce se mi na vše reagovat, ale audio má MS řešené už od Xbox One, na XSX bude taky audio čip, jako na PS5, ale nevím, proč bych měl tohle řešit, když na tom není nic extra... XO už roky podporuje Dolby Atmos, a řešil to někdo? Že PS4 dodnes neměla nic z toho audia, nikhoo to nazajímalo, tak teď najednou budou plejkaři vyzdvihovat na PS5 něco, což už je roky všude jinde?

Chlazení Cerny řešil v porovnání s PS4, obecně hodně porovnával PS5 oproti PS4,

Další věc, ty mluvíš o SSD pro Xbox, půjde určitě o drahou součátku, ale u PS5 bude to samé. Zase článek na cnews - https://www.cnews.cz/sony-playstation-5-hardware-specifikace

"Sony proto varuje, že při launchi konzole zřejmě ještě žádné vhodné modely SSD nebudou." = pod 5K nic neseženeš

No na další věci se mi nechce psát, doporučuji ty články na cnews a pročítat si internet :-D

Slig
Slig
Level 11 Level 11
Hlavní platforma: PlayStation
19. 3. 2020 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h4nsasjks: Jj, tuhle prognozu urcite nelze vyloucit. Uvidime.

Chezy
Chezy
Level 1 Level 1
19. 3. 2020 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slig: Přesně jak píšeš, dělat tady závěry o tom, která konzole bude lepší je ještě hodně brzo, stejně tak jako říkat, že tahle či tahle bude shit. Chápu, že Xbosáci se teď cítí na koni, ale o Psku zatím víme pořád prd. Hrubý výkon byl naprd One Xku a může být naprd i XSX.

Reklama
Reklama