Manhunt 2 neobdržel rating ve Velké Británii
PS2 ani Wii verze akčního titulu Manhunt 2 se nebude prodávat ve Velké Británii. Komise BBFC (British Board of Film Classification), jež uděluje kromě filmových i herní ratingy, dospěla k takto striktnímu rozhodnutí poprvé od roku 1997. Tehdy se stejného verdiktu dočkala automobilová závodní akce Carmageddon (přejíždění chodců patřilo k základním herním mechanismům, což je komisi logicky nelíbilo). Manhunt 2 se BBFC znelíbil ještě o trochu více než díl první, který v roce 2003 obdržel rating 18+. Jak uvedl ve vyjádření pro GamesIndustry David Cooke, ředitel BBFC, neudělení ratingu je krajním krokem, obvykle komise doporučuje modifikaci či vyřazení některých prvků ze hry, na což obvykle vývojářské týmy přistoupí. V případě Manhuntu 2 prý ale něco podobného nebylo možné provést, hra je příliš drsná a necitelná, pobízí hráče k vraždění, které je navíc realizováno mimořádně sadistickým způsobem.
K rozhodnutí BBFC možná přispělo i přijetí prvního dílu Manhuntu. Už krátce poté, co oznámili pokračování, se Rockstar Games museli obhajovat, jako bumerang se jim neustále vrací případ "vraždy inspirované Manhuntem" (co na tom, že soud tuto verzi nepotvrdil). Vyjádření Rockstar Games zatím není k dispozici, svůj názor na celou věc už ale zveřejnil Paul Jackson, ředitel ratingové organizace ELSPA. BBFC za jejich rozhodnutí pochválil a doslova řekl: "Ve Velké Británii máme systém ratingu her, který je efektivní."
Zákaz prodeje v UK nicméně nemusí být definitivní. Rockstar má samozřejmě možnost se proti rozhodnutí odvolat (a třeba napodobí úspěch Carmageddonu, jenž se později po změně chodců v zombies a barvy krve na zelenou prodávat mohl). Nebude to mít ale lehké, ostatně na podobné problémy má určitě zaděláno i v dalších zemích (Německo, Austrálie).
Dodatek (22:00): Znovu pro GamesIndustry se vyjádřila členka BBFC Sue Clark. Na přímý dotaz popřela, že by vliv na rozhodnutí měly předchozí aféry. "Jsme nezávislí na vládě a na herním průmyslu a k našemu rozhodnutí jsme dospěli na základě vlastních směrnic a vlastního znepokojení, ne na bázi něčeho jiného," uvedla. Nedávný průzkum zadaný právě BBFC nicméně ukázal, že negativní publicita spojená se zákazem prodeje prodejním číslům paradoxně pomáhá. "Hru jsme odmítli, takže ji v UK nemůžete legálně koupit," říká Sue Clark a obhajuje postup BBFC: "Museli jsme se nějak rozhodnout. Nemohli jsme jí udělit rating a doufat, že si jí nikdo nevšimne."