majesco-propousti-rusi-radu-titulu-a-meni-strategii
Novinka Majesco propouští, ruší řadu titulů a mění strategii!

Majesco propouští, ruší řadu titulů a mění strategii!

sleepless.

sleepless.

1
Reklama

Rok je strašně dlouhá doba během níž může v lidském životě dojít ke spoustě významných událostí. Stejně to platí i pro život společností, obzvláště těch co se snaží prosadit v čím dál ostřejším prostředí herního průmyslu, kde nakonec všechno závisí na vrtkavé přízni zákazníků. Právě na tu a na spoustu chyb svého vedení doplatila společnost Majesco, která ještě před rokem stála na prahu své světlé budoucnosti. Jenže jakmile jí vykročila vstříc, tak se jejímu vedení nebezpečně zamotala hlava, což vyústilo ne v jeden, ale  hned několik pořádně dlouhých kroků špatným směrem.

Na začátku roku 2005 měla společnost Majesco to nejlepší před sebou. V zádech měla velmi dobré výsledky za rok 2004 a před sebou vydání několika potenciálních hitů, které se však nakonec jako hity neprojevily. Akční adventure Psychonauts se sice týmu Double Fine Productions nadmíru povedla, ale co se prodejů týče, tak pohořela (uvidíme jak si teď povede v Evropě). Ještě hůře dopadla third-person akce Advent Rising pro PC a Xbox. Ta nejenom že naprosto pohořela na pultech obchodů, ale navíc se ještě krutě nepovedla. No a pak následoval sled dalších tragických událostí. Do červených čísel se potápějící Majesco pak opustil chybující CEO, akcionáři podali žalobu, došlo k prodeji práv na vývoj her podle brandu Ghost Raider a The Darkness a červy prolezlou třešní na dortu jsou aktuální výsledky hospodaření Majesca za fiskální rok 2005, který pro Majesco skončil 31. října 2005. Ty snad ani není třeba komentovat, protože o velmi špatné situaci Majesca vypovídají samy o sobě. Tržby dosáhly výše 59.7 milionů dolarů, což je polovina v porovnání s rokem 2004 (121.0 milionů dolarů). Zisk 12.1 milionů dolarů z roku 2004 nahradila operační ztráta 70.2 milionů dolarů a čistá ztráta se z 11.2 milionů dolarů v roce 2004 vyšplhala na 70.9 milionů dolarů v roce 2005.

Nové vedení společnosti Majesco si naštěstí uvědomuje, že je třeba provést radikální změny, jinak se Majesco po řadě let z herního průmyslu vytratí. Nový prezident Majesca Jesse Sutton proto sdělil, že došlo k přehodnocení vydavatelských plánů a většina prémiových konzolových titulů byla buď prodána někomu jinému, nebo došlo k zastavení vývoje. Společnost se prý nyní přeorientuje na vydávání budgetových titulů a her pro handheldy, tak jako to dělala dříve. Hlavně se však bude držet v uctivé vzdálenosti od AAA konzolových a PC titulů, které ji málem pohřbily. Podle Suttona se podobná strategie společnosti Majesco v minulosti osvědčila a jedině její přísné dodržení může společnosti znovu přinést úspěch. Nezbývá než souhlasit a rozloučit se ještě dvěma negativními informacemi. V rámci změny své firemní strategie zrušila společnost Majesco vývoj dvou slibných titulů a propustila 20 procent svých zaměstnanců. Prvním ze dvou zrušených titulů je hororová akce Demonik od Terminal Reality, která vznikala na motivy chystaného stejnojmenného filmu a na jejímž vývoji se podílel sám Clive Barker. Druhou zrušenou hrou je third-person akce Tax Driver od Papaya Studios postavená na stejnojmenném filmu od režiséra Martina Scorseseho. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama