Zpět na článek

Diskuze: Life is Strange: Episode 4 - Dark Room

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
9. 8. 2015 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shani: Složka? Tam jsem zkusil snad všechna čtyřčíslí a nic! :)

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
30. 7. 2015 03:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

I já si dovolím nesouhlasit s recenzí. Tentokrát se sice víc vyprávělo než hrálo, ale atmosféra perfektní, příběh se posouval zajímavým směrem, odhalování informací z ústřižků pobavilo... u konce předchozího dílu jsem se domníval, že se tvůrci vydají směrem, kdy používání fotografií pro časové kejkle bude zcela běžné, ale hned mě vyvedli z omylu, když onu inkriminující fotografii slečna maximálka spálila. Přes to si myslím, že se rozhodli dobře, protože ono komornější pojetí funguje dobře a extrémní překombinovanost by mohla zbytečně vyblednout současné nastolené mystery-triller pojetí...btw, kdo si také všimnul toho, že poznávací značka cloe je "twnpks" ? Jinak závěrečný cliffhanger: "vrah je zahradník" rozhodně nebyl až do endgame, jak někdo tvrdil v diskuzi... příště se brzo vysvětlí právě tohle, ale svoje ještě musí říct stařešina prescott a kolem něj to bude určitě ještě dvakrát tolik svízelná kaše... a to bude teprve ta finálová bomba. (odhad) ... jinak, to že to město je plné vyšinutých individuí se tímhle dílem jen podtrhlo dosyta! Potkáme se ve finále...maxinále, kde maxine, bude mít na mále... ;) ................ ............ .................... ................. ....................... ................ ............ .................... ................. .......................
a abych nezapomněl,... měl jsem pocit, že tentokrát scházel nějaký výraznější hudební motiv, celý prožitek byl spíš literárně-vizuální... kdo si chce zpravit chuť, mám dojem, že by k dark roomu seděl třeba tenhle kus: Sneaker Pimps - 6 Underground), a nebo třeba i něco jako tohle: The Ecstasy Of Saint Theresa - I'm (Not Really) Optimistic

conflig@outlook.com
conflig@outlook.com
Level 1 Level 1
29. 7. 2015 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já teda nesouhlasím.. užíval jsem si každou minutu. Lokace, puzzly všechno bylo parádní a podle mě si to stále drží svůj standard

Keky McLel
Keky McLel
Level 1 Level 1
29. 7. 2015 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Komentář může obsahovat spoilery!

Osobně mi naopak vadila úvodní scéna v alternativní realitě. Přišlo mi, že se Dontnod snaží strašně okatě hrát na city a to moc nemusím. Nicméně, na závěrečný dialog (resp. volbu) jsem koukal několik minut a netušil jak se rozhodnout :-)

Po návratu do "normální" reality (již tradičně) trochu pomalejší rozjezd, souhlasím, že scéna s Frankem byla zbytečně natahovaná. Ale od skládání indicií, přes naprosto úžasnou atmosféru na End of the World party až po našlapané finále opět nebylo co vytknout. Podle mě další solidní 4/5.

Kateřina Stuchlíková
Kateřina Stuchlíková
Level 1 Level 1
9. 8. 2015 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: No já tam měla kromě těchto věcí co píšeš ještě k dispozici nějaký dopis a letáček, ale to bylo k ničemu. Ale nějak se mi stejně nezdá, že by někdo neměl k dispozici Nathanovu složku, to snad taky byla povinná součást příběhu ji získat... Já PIN uhodla napodruhé, takže PUK nebyl potřeba, zato u Davidova hesla jsem si zapřetáčela moře času, aby se noťas nebloknul :-)

Jo, je pravda, že jsem to Viky dávala v prvním díle pěkně sežrat, takže se nedivím, že mi teď nevěří ani nos mezi očima :-)
Každopádně se ty volby projevujou dost nečekaným způsobem a to se mi fakt líbí.

Mitsubishi
Mitsubishi
Level 1 Level 1
30. 7. 2015 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nenene jirko

Marllone
Marllone
Level 1 Level 1
29. 7. 2015 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taktéž vyjadřuji nesouhlas s recenzí. Konečně jsme se dostali od slov k činům a skutečně rozgodnutí dopadají na úrodnou půdu. Konečně zase originální prvek s vyšetřováním, a prokecávání má smysl, protože nás svádí ke konci, který jsme měli od první epizody před očima. Geniální, ta hra je promyšlená od prvního okamžiku ve hře a věřím tak, že i do posledního.
Snad nebude spoiler, když řeknu, že si myslím, že fotka s Warrenem je důležitější než by se mohla zdát, a že jsem si na konci vzpoměl na Lelanda Palmera z Twin Peaks :)

GeneralMacek
GeneralMacek
Level 1 Level 1
29. 7. 2015 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S hodnocením nesouhlasím. "Dark Room" mě v žádném momentu nenudil a typická "poirotovsko-sherlockovská" pasáž mě bavila. Sice mě trochu štve chyba s rewindem (někdy se to celé zasekne a hru musím restartovat), ale tato část bylo zatím tou nejzáživnější, hlavně poslední lokace. A hned to první rozhodnutí mě dostalo, a to doslova. Buď dát ránu z milosti nebo ji nechat trpět. Výběr mezi rychlou a bezbolestnou nebo pomalou a bolestnou.

https://www.youtube.com/watch?v=yDq5n71ntjI trochu jsem si dovolil upravit konec. Někdo to může považovat za zprznění skvělé zábavy a dramatu, já jsem jenom chtěl smést mraka deprese po pravém konci. Doufám, že se pobavíte.

goblincz
goblincz
Level 1 Level 1
11. 8. 2015 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Může obsahovat spoilery!

Tak mám taky dohráno a s hodnocením souhlasím.

Začátek byl skvělý, bez výhrad, hned první rozhodování bylo dost složité, zkusil jsem obě možnosti a stejně jsem pak přemýšlel co zvolit. :)

Scéna s Frankem mi taky nevadila, sice mě štvalo že jsem musel celý rozhovor vracet asi 4x až úplně na začátek, ale tak nevadilo.

Naopak scéna co mě moc nebavila bylo to dávání důkazů dohromady, sice to nebylo nic těžkého ale úplně se mi to tam nehodilo. Na Nathanův pin jsem nepřišel ač jsem zkoušel snad všechny možné kombinace, nakonec jsem musel použít PUK. :)

Ale za co bych asi fakt regulérně strhl bod byla ta část na té párty. V té části mělo napětí stoupat a oni tam dají možnost kecat snad o všem. Kdyby to omezili jen na otázky ohledně Nathana tak neřeknu ani slovo, ale bavit se o Kate a o vztahu nějakého páru mi přišlo v té chvíli zbytečné, nelogické, nerealistické a zdlouhavé.

Závěr mě zase až tak nepřekvapil, můj 6. smysl mi ke konci říkal že pachatelem může být klidně ta osoba. Nejvíc mě teď zajímá jak je do toho všeho zapletený David, jestli je to kladná nebo záporná postava. A taky mi ho docela bylo líto, jak jsem ho "vyštval" z domu, asi jediného rozhodnutí kterého lituju, že jsem se za něj ve 3. epizodě nepostavil.

Za mě je nejlepší 3. epizoda, to jsem fakt zůstal s hubou dokořán ještě pár minut, tam to bylo na jasných 5/5. Ve čtvrté epizodě závěr taky zajímavý, ale ne už tak překvapivý. A taky tu bylo více věcí co mě štvalo oproti jiným epizodám.

btw to selfie s Warrenem, dobrý poznatek :)

Kateřina Stuchlíková
Kateřina Stuchlíková
Level 1 Level 1
10. 8. 2015 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: No, já zjistila PIN ze složky - kokrétně z toho papíru o Nathanovi ze školy... To je teda fakt mazec, jestli to má každý jinak?! :-)

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
3. 8. 2015 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Btw jestli to tu ještě někdo čte, co myslí Jirka těmi pasážemi, kde je třeba jít do archivu a zavzpomínat? Tak nějak mi to vrtá hlavou.

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
2. 8. 2015 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Několik věcí, které se mi nelíbily, jsem našel, ale po tom konci jsem nějak na všechny zapomněl.

Tak tedy vážně - tahle epizoda mně naopak přišla úplně stejně skvělá, úžasná a výjimečná jako ty předchozí. Navíc je čím dál tím víc vidět, jak něco můžete udělat s tím nejlepším úmyslem, a stejně se to "zfuck upuje" :), ale také nějaká volba nepřinese dobrého vůbec nic (a teď kvůli takové srandě zemře člověk). Jak psáno výše, na nějaké chyby a nesrovnalosti jsem narazil, ale byly to spíše opravdu jen menší vady, na které jsem brzy zapomněl, třeba rozhovor s dvěma lidmi sedícími na lavičce postupně po jednom nebo laciná věta od Chloe na úplném začátku. Jediná podstatná výtka ode mne směřuje k tomu, jak Max v té druhé timeline nezáleželo na ničem jiném než na Chloe a její rodině, když šlo o mnohem víc věcí, třeba jestli je Kate zdravá (a v mém případě živá). Pasáž s Frankem mě bavila, i když jsem ji dělal asi čtyřikrát, přišlo mi to jako takový reparát za Kate. Žádné trhliny ve scénáři a podobné jsem nezaregistroval, mě hra držela celou dobu a ani chvíli jsem se nenudil, měla i dost, jak tu někdo psal, wow, ne! a WTF momentů (někdy všechno najednou) a konec, ten jsem nečekal vážně ani trochu. Tedy, to, že k tomu může dojít, jsem si myslel celou dobu, ale že k tomu dojde takhle a teď, to by mě vážně nenapadlo, od 1. epizody jsem očekával něco ve stylu "Max se bude muset vrátit v čase a nechat zabít Chloe Nathanem". Chvíli jsem i přemýšlel, jestli náhodou nemůže mít tahle epizoda dva konce.

A ta selfie je jediná možnost, k čemuž jsem dospěl po přemýšlení, jak moc je konec fatální. ;)

Reedirect
Reedirect
Level 1 Level 1
29. 7. 2015 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zatím čtu hodně rozdílný ohlasy na tuhle epizodu. Buď je rozhodně nejlepší nebo rozhodně nejhorší, v podstatě nic mezi tim. Osobně se asi řadim k tomu prvnímu. Fantastickej prolog, soustředění na skutečný vyšetřování, velmi dobrej vývoj některejch postav a samozřejmě strhující závěr. Je nicméně pravda, že občas dost natažený dialogy mnohdy úplně zabijou napětí (případ především poslední "větší" scény týhle epizody).

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
9. 8. 2015 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shani: No, já jsem pořád dokola přetáčel čas u toho PINu a až za nějakou dobu mi došlo, že je možné tam zadat PUK ze SIMky. Jinak já jsem měl možnost interagovat s Nathanovou složkou, SIMkou a tím jeho papírkem, tak nevím, jestli jsem měl všechno.

Myslím, že tobě (a mně ;)) Victoria neuvěřila, protože pokud ji Max zesměšnila s tou fotkou, tak se to pak tak vyostřovalo, že už nebylo cesty zpět. Jinak doufám, že některé výsledky voleb, které se zdály jako jasně špatné, se ukážou jako výhodnější (třeba pokud Victoria neuvěří, tak bude s Max v Temné komoře a navzájem si pomohou...)

Kateřina Stuchlíková
Kateřina Stuchlíková
Level 1 Level 1
9. 8. 2015 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hm, tak dohráno. Já věděla, že mám s hraním ještě vydržet a počkat až bude venku i pátá epizoda...

SPOILERY @Tataboj: Taky jsem nad tím přemýšlela a napadlo mě, že ne všichni mají při té detektivní pasáži všechna vodítka na nástěnce k dispozici? Třeba na konci v tabulkovém shrnutí mě překvapilo, že jen 24% hráčů (stejně jako já) přišlo na Nathanův PIN. Myslela jsem že toto je povinné pro všechny, že PIN prostě musí být zjištěn. Nebo že Viki může uvěřit Maxinu varování před Nathanem? Projela jsem ten rozhovor křížem krážem a k této variantě jsem se dopracovat nemohla. A vůbec nevím, které mé volby k tomuto výsledku vedly, to je na téhle hře to nejparádnější :-)

Jinak je to nošení dříví do lesa, ale taky nesouhlasím s Jirkovým názorem. Tato epizoda se mi zdála nejlepší, konečně se něco pořádného dělo. A holky se (skoro) nechovaly jako 14 leté puberťačky. Jen to přešlapování v některých dialozích (neustálé omílání Kate) mi trošku kazilo zážitek.

@Marllone: Díky moc za postřeh s fotkou, trošku se mi ulevilo :-)

prso
prso
Level 1 Level 1
2. 8. 2015 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně bych taky šel s hodnocením vejš, ale chápu, že některý momenty epizodu srážej. Každopádně si s každou epizodou víc uvědomuju, jak je tahle hra nevídaná a důležitá, co se týče jednak probíranejch témat a etickejch otázek z nich vyplývajících.
@Tataboj: Řek bych, že to, že se věnuje primárně Chloe a její rodině, vyplývá z toho klíčovýho momentu, kterým obrátila život všem v týhle rodině naruby. A když pak viděla, co jí způsobila, tak jí to natolik dostalo, že už asi jiný věci řešit nedokázala (přeci jen je to furt 18letá holka a nemůžeme od ní čekat, že se bude chovat za každou cenu správně). Prostě v týhle alternativní realitě byla ona tím hlavním hybatelem, proto se cejtila zodpovědná a věnovala veškerej čas a energii tomu, co způsobila. U Kate pak hraje roli víc proměnnejch, za který ona nenese tak zásadní odpovědnost, jestli to píšu aspoň trochu srozumitelně. Takhle mi to dává smysl.

Jiří Bigas
Jiří Bigas
Level 1 Level 1
2. 8. 2015 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím vám napsat jednu věc. I když s mým hodnocením většina z diskutujících nesouzní, což je pochopitelně naprosto v pořádku, neuvěřitelně mě těší, jak kultivovanou formou dáváte svůj nesouhlas najevo. Žádné plamenné výkřiky, ale snaha podložit vlastní názory skutečnými argumenty. Je radost si to přečíst. Je to skvělá vizitka samotné hry a nejlépe to vypovídá o tom, jací hráči se o Life is Strange zajímají. Přál bych si to takhle všude.

Mimochodem, ta chyba s automatickým rewindem mě dvakrát vrátila až na samotný začátek lokace. Je to myslím dost podstatný problém a to jsem měl původně za to, že šlo třeba jen o nějaký náhodný úkaz, proto jsem se o tom v textu nezmínil. Měli jste vidět, jaký vztek mě popadl, když se mi to stalo podruhé:).

RakeW
RakeW
Level 1 Level 1
29. 7. 2015 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky jsem neměl nějaký zásadní pocit nějakého snížení kvality. Spíš se už nekonalo žádné zásadní překvapení, jak to často po pár dílech ze začátku velmi originálních seriálů bývá. Ani jsem si nevšiml, že jsem to hrál dýl než předchozí epizody. Jinak třeba scéna s Frankem mi vůbec nepřišla zdlouhavá, a to jsem ji zkusil asi třikrát nebo čtyřikrát (byť jsem dospěl jen k dvěma zakončením), pár vět, pár nadávek a bum bum. Bug s "automatickým" rewindem (X360) zamrzí, ale poté, co se mi to stalo podruhé, jsem se vracel ke klíčovým momentům "ručně" a s tím problém nebyl. Ale abych si taky postěžoval, dost mě otravovalo, že se holky občas chovají tak debilně a lehkovážně v situacích, kdy to nemůžu jakkoliv ovlivnit. Zanechávají za sebou hroznou spoušť stop a za ten konec si můžou vysloveně samy... Ale potitulkový teaser dobrý :).

conflig@outlook.com
conflig@outlook.com
Level 1 Level 1
29. 7. 2015 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marllone: Dobrý postřeh s tou fotkou :)

Alnydesr
Alnydesr
Level 1 Level 1
29. 7. 2015 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je pravda, že některé dialogy byly zbytečně dlouhé, ale jinak mi přijde, že jsem hrál něco úplně jiného, než Jirka. Ano, větší využití přetáčení času by potěšilo, ale vývojáři to vynahradili jinými prvky. Snad každá scéna byla něčím zajímavá, obsahovala nějaký ten "WTF?", "Wow!" nebo "Néééé!" moment. A konečně jsem nebyl zklamaný z toho, že to skončilo moc brzy. Mimochodem, předchozí epizody mi vždy zabraly asi 3,5 hodiny, tahle tak 5. Celkově pro mě emocionálně nejvypjatější epizoda ("nejzábavnější" se moc nehodí).

dadokaeso@gmail.com
dadokaeso@gmail.com
Level 1 Level 1
29. 7. 2015 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taktiež nesúhlasim,, tiež som si užíval každú minútu, samozrejme pri niektorých dialógoch som si musel aj zývnuť alebo bezhlavo mačkať mezerník. Ale podľa mňa na celú hru a najmä pre túto epizódu stačí hodnotenie "Rozhodne lepšie než Walking Dead" samozrejme mám na mysli druhú sériu, pri prvej to ešte bolo v pohode.

Reklama
Reklama