Zpět na článek

Diskuze: Lesk a bída počítačových stratégů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

patrickpulecek@hotmail.com
patrickpulecek@hotmail.com
Level 1 Level 1
26. 9. 2008 07:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

prosím o radu jak dohrát třetí kolo ve hře SunAge v tunelech děkuji

Paulman
Paulman
Level 1 Level 1
19. 1. 2008 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co Age of Mythology?.taky bombová RTS

ovce.zlenina
ovce.zlenina
Level 1 Level 1
29. 1. 2008 00:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paulman presne tak, aom je urcite jedna z nej rts a ai tam urcite nebyla naka marna, porazit titana zadna sranda, grafika supr hratelnost max,co chtit vic? aom2 jinak to nevidim

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi bych dneska nespal klidne, kdybych tu prochazeje kolem neucedil, ze nejlepsi RTS vsech dob je pochopitelne Star Command: Revolution. Konec hlaseni.

Tomáš Krajča
Tomáš Krajča
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar nehraj si na Michala Rybku ;-) ale SC:R je fakt dobrá hra...

kudy.
kudy.
Level 1 Level 1
17. 1. 2008 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Krajča Taky jsem tady ucitil asi polovinu wolfa :)

kudy.
kudy.
Level 1 Level 1
18. 1. 2008 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kudy. No jestli na tom zalezi....

radaswat
radaswat
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro mě je číslo jedna bezkonkurenčně Starcraft. Těší mě, že i po tolika letech, i přes své technické zastarání, které vynahrazuje umělecký styl, kterým je Starcraft proslulý, je to tak skvěle "hratelná" hra.Největší plus podle mě = VYVÁŽENOST !!! Ale, když se nad tím tak zamyslím, je docela smutný, že se žádná hra ještě nepřiblížila kvalitám tohoto titulu...a když tedy přiblížila, tak opravdu jen to (myslím tím v rámci tohoto stylu, né např. SupCom)...No což, tak dál čekám na dvojku... :-)

PS : tohle je sice už dost "mimo", ale kdyby náhodou ;-) někdo neviděl jak se hraje Starcraft na "trochu" lepší úrovni...
http://www.youtube.com/watch?v=PPP8aSi1PeM

hitokage
hitokage
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nejsem zrovna znalec RTS, ale par jsem jich uz hral a nevidim tady nikde zminku o The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth, ktery ma podle me docela dobrou AI a zdalo se mi, ze tam vsechno hezky funguje

Jackin
Jackin
Level 1 Level 1
15. 1. 2008 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hitokage Ne, nefunguje. To samy co Dune 2. Protivnik na tebe sype jednotky, jakmile jich vyrobi predem dany pocet, ktery je zavisly na poctu tvych jednotek/budov. Ano, mel zajimave mise a clovek si tak mohl opet trochu pripomenout knihu nebo film. Ale dobra strategie to nebyla, spis prumerna. Nic noveho pod sluncem. Universe At War podobne. Tam se dokonce ti mali vyklestenci ani nebranili kdyz hlidali okolo zakladny. Na LOTR 2 jsem jeste nesebral odvahu.

Ondřej Novotný
Ondřej Novotný
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hitokage Vsak taky clanek nebyl vypisem her s dobrou/spatnou AI, jen jsem chtel demonstrovat nektery situace na konkretnich prikladech.

Shodar87
Shodar87
Level 1 Level 1
17. 1. 2008 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Novotný Kamo, to tvoje tema je ale pekna sracka, to ze je AI ve vetsiny strategii odrbana je jasne un nekolik let, zaroven neni moc RTS ktere nemaji multiplayer. Co z toho vyplyva, hraci budou hrat hlavne multiplayer, coz bohuzel z casti diskvalifikuje zbylou obec offlinaku. A ti mohou jen a jen remcat, a to nenahradi sebelepsi AI !

Ondřej Novotný
Ondřej Novotný
Level 1 Level 1
17. 1. 2008 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shodar87 Nesmysl, treba u StarCraftu jsem si bohate driv vystacil se singlem, stejne tak u World in Conflict bych ani pri absenci multiplayeru vubec neremcal a ani u spousty dalsich her, co tu byly zmineny. Ze je AI i dneska u vetsiny RTS "odrbana" je sice skutecnost, ale aspon pro me ne moc pochopitelna, kdyz uz pred 10 lety nektery hry ukazaly, ze jde umela inteligence udelat poradne. A na to jsem chtel poukazat.

Shodar87
Shodar87
Level 1 Level 1
17. 1. 2008 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shodar87 Myslim si ze mas velmi uzky uhel pohledu na danou vec, je sic hezke ze TOBE stacelo AI u SC a TOBE staci i WIC offline, ze pred deseti lety (tedy v dobe SC) delala dobra UI je sice pekne, ale nikdy nenaprogramujes skutecne versatilni AI, bylo by moc hezke, kdybys nad tim popremyslel nez zacnes psat nesmysly kapis !

Ondřej Novotný
Ondřej Novotný
Level 1 Level 1
17. 1. 2008 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shodar87 Nikde nerikam, ze chci dokonalou AI, prave takova jako byla treba ve StarCraftu by MI (ale urcite i SPOUSTU DALSIM, vzhledem k tomu ze v dobe vydani SC melo pripojeni k netu mnohem min lidi a SC se stal stejne hodne oblibenej, cili urcite i diky singlu) stacila.

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
17. 1. 2008 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shodar87 Trochu přehnaná reakce - a subjektivní. AI ve Starcraftu BYLA dobrá, o tom žádná. Způsob, jakým počítač agresivně zabíral pozice s minerály a stavěl kolem nich přidružené základny nemá obdobu. Ve většině RTS stačí, aby sis postavil brutálně opevněnou základnu a sebelepší počítač tě nedobyl. Ve Starcraftu tomu tak nebylo. To bylo sice spíš dané vyvážeností jednotek, ale nepřítel neútočil úplně bezmyšlenkovitě. Bylo to sice ve vlnách, ale ty celkem dobře reagovaly na předešlý úspěch/neúspěch útoku. A přidružené základny se taky dodnes moc nevidí - většinou má počítač jen jednu a ostatní těžební oblasti má téměř nechráíněné. World in Conflikt jsem nehrál, takže nemůžu soudit. Apropo, tvoje narážka, na ravenovo téma, že je k ničemu - tak se podívej jakou rozpoutal diskuzy ... Tak zkus něco kloudnýho napsat ty - potom můžeš odsuzovat. Mě se to téma náhodou líbilo - i když šlo vpodstatě o připomenutí věcí, který většina lidí ví, ale moc si je nedává dohromady. Prostě dobrý shrnutí.

Shodar87
Shodar87
Level 1 Level 1
18. 1. 2008 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shodar87 Takze zpetne souhlasim s ravenem ze by mel byt standartem AI alespon ze SC(kde je zajimave, pred jako dobou byla udelana a samozrejmne doufam ze jej zlepsi SC2), ale sorry hosi, jestli vam to prijde dostatecne, mne tezko, AI bohuzel nikdy nenahradi multas, leda ze by byla generovana prez neuronove site a postupne uploadovana(aby se ucila, coz mohl ravenek zahrnout). Muj ciste subjektivni pohled: RTS od blizardu, sopremme commander, Relic games atd. maj sic dobrou AI.ale je neuveritelne smutne ze jen takovou, kdyz se pozorne kouknete na technologicky vyvij za nekolik let, neubranite se usklibnuti nad tim posunem, ale ve skutecnosti je hodl dulezitejsi kvalitni multiplayer nez propracovanost AI ktera vas stejne ve vsech hrach a za ukol pouze pripravit, ne zabavit. Zaver: Tema pojednavalo ze bylo sic moc hezke ze AI starcraftu(na tu dobu) bylo dobre a az do dneska se AI moc neposunulo, ale vyvojari na nej budou rel. kaslat, protoze neni zas tak dulezite(coz se chlapci smirte ze to je pravda). Nechci podcenovat lidi, ale to je hodl vseobecne zname(je to asi jako shnovat chovani politiku pred volbami, proto zbytecne). A vazne bych radeji uvital tema o nasledujicim rozvoji rts, kde se da o NECEM debatovat.

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
18. 1. 2008 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shodar87 AI se nemusí umět učit - stačí, když programátoři zahrnou dostatečný množstvý reakcí na určitý styl hraní hráče. Zatím nebude dokonalá, protože nejde o mozek - to máš sice pravdu, ale ani ty právě teď neřikáš naprosto nic objevnýho. A uvažovat o tom, kam se AI v RTS pohne je na zcela stejné úrovni jako shrnout to, kam došla. Nicméně - já mám třeba raději singleplayer - mulťák mě bavil opravdu jen u CoH a Warhammer. Je to daný tim, že spousta kampaní je předem naskryptovanejch - a mě zrovna tohle vůbec nevadí. Mám jistotu, že každá mapa kampaně je šitá na míru pro danou situaci. Proto nechápu proč v RTS neexistuje kooperativní multiplayer (krom Warcraftu 3), nebo prostě další multi módy v rámci kampaně třeba. Myslim, že to by bylo mnohem zajímavější. To jsou směry kam by se mohli vývojáři zatim ubírat než technologie dovolí vytvořit samostatnou AI. Což, vzhledem k rozvoji kybernetiky, neni zase tak daleko ...

Shodar87
Shodar87
Level 1 Level 1
23. 1. 2008 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shodar87 Prestoze konecne mohu souhlasit, stale jsem jaksi nazoru, ze kampan je pro preneseni do daneho sveta, ,,bitka" je jen jakousi ukazkou jak bude vypadat multas, tedy jeji teoret. vrchol. Jinak mas pravdu, skoda ze se vyvoj rts odebira divnymi smery, na druhou stranu nezapomen, proc se rika ze jednooky je mezi slepymi kralem :-b(jak jsi napsal W3 ale i WiC). Co se tyce tema je muj nazor bohuzel stejny, to tema je proste blbe uz samotne. P.S. W40k:DC je skvely, dalo by se rici ze bez konkurence.

montana
montana
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja se spis divim ze RTS vubec jeste nekdo hraje. Vzdyt jejich vyvoj se zastavil u Warcrafta 3 (kdyz pominu neustaly rypani, ze uz u Duny), kteryho sice nijak nemusim, ale byl posledni co prinesl trosku novinek.
RTS je u me takrka mrtvy zanr...

Jaromír Möwald
Jaromír Möwald
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@montana kdyby byl mrtvy, tak se kazdy mesic neobjevi nekolik novych kousku...

montana
montana
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaromír Möwald Chytas me za slovo :) U me (opakuji u me) je to mrtvy zanr, ktery se nevyviji, stoji na miste (vim, vim WiC)
Tech nekolik novych kousku jsou ta sama pretexturovana hra.... a nekdy ani ne pretexturovana.

Tomáš Krajča
Tomáš Krajča
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@montana Dovolím si nesouhlasit. Kdo hrál World in Conflict, určitě takhle striktní odsudek nevysloví.

montana
montana
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš Krajča Jedna vlastovka leto nedela...

Vetsina lidi tohle rika o klasickych adventurach, ktery se prakticky uz taky nemaji kam vyvijet (bez krizeni zanru, ze ano :) ale podle me to sedi mnohem vice prave pro RTS.

vanecekartur@email.cz
vanecekartur@email.cz
Level 1 Level 1
10. 12. 2011 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

První screen nejede ostatní jdou.

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Klasická RTS je podle mě o vyvážení herních mechanismů. Mě třeba hodně mile překvapil Rise of Legends, který měl nejen opravdu velice atraktivní svět a poměrně propracovaný příběh (na RTS), ale hlavně vyvážené a různorodé strany. Alespoň v kampaňové části. Hrál jsem i multiplayer, ale musím říct, že ani RoL nepřinesl nic nového - jde o kopii zaběhnutých mechanismů a opravdu je jedno jestli hrajete Warcraft, Age of Empires nebo Rise of Legends. (Mluvím o multiplayeru). V tomhle ohledu mě zase hodně potěšil Warhammer 40k - zabírání stěžejních bodů atd. byl vypiplaný do dokonalosti. Nicméně nakonec i zde je multiplayer celkem nudný - jedna dvě mapy a běží to jako na kolotoči. Absolutní špička v multiplayeru jsou pro mě dvě hry - Starcraft, který dodnes překonává všechny právě dokonalou vyvážeností jednotek a geniální AI a Company of Heroes, který ve mě probudil opravdového stratéga. U Company mě taky nadchlo chování jednotek, které se automaticky kryjí, postupují vpřed jako skuteční vojáci atd. A to nemluvým o grafice, která je prostě famózní. Multiplayer je na první pohled hodně podobný jako třeba u Warhammeru, ale díky opravdu vychytaným mapám, je hra pokaždé jiná (doporučuji stáhnout některé z netu - zejména mypy, ve kterých bráníte pevnosti jsou výborné). Na mapách je totiž spousta strategicky důležitých míst - a to nejen těch, které vám přidávají body, ale také těch, které počítají s terénem. Hrál jsem mapu, ve které je taková zapadlá skalní pevnůstka. Jakmile ji počítač obsadil, skoro jsme ho s kamarádem nedostali - a to jsme byli oba hodně zkušení. Prostě paráda. RTS žánr není rozhodně mrtvý. O kterém žánru se to dnes neříká? Všichni si stěžují, že se už všechno opakuje a nejde vymyslet nic nového. A ono je - lepší technologie, AI, fyzika a koneckonců i originální světy a zápletka. To všechno stále leží před vývojáři. A troufám si říct, že i herní mechanismy se dají dopilovat nebo najít nějaké nové. Stejně tak není mrtvý žánr adventur, protože v nich jde v první řadě o příběh a těch je pořád dost. Podívejte se na freeware scénu ... No - co dodat, RTS, RPG, FPS ... je stále těžší a těžší přijít s něším novým, ale když se podíváte trochu dál, až za horizont, zjistíte, že tam toho je ještě obrovská hromada ...

Overwatch
Overwatch
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro všechny kdo si stěžují na neustálou repetivnost RTS her:

Tak proč hrajete všechny? Nebo proč jich hrajete tolik? Já mám RTS moc rád, ale když čtu ty recenze a vidím, že je to naprosto identické, tak to nehraju. Mám rád sérii C&C, ale do Tiberium Wars mě nikdo nedokope, protože to je to stejné (plus minus) jako Generals.

Naposled jsem hrál snad jen Warcraft 3 (kvůli inovacím v žánru a brandu) a AoE 3 (kvůli vzpomínce na jedničku a dvojku). Teď čekám na StarCraft 2. A nějakou rozdílnost či repetivnost strategií neřeším.

Člověk si musí umět vybírat a nehrát všechno...

P.S. kdo chcete něco originálního, zahrajte si Perimeter. Pak pochopíte, proč jsou strategie pořád víceméně stejné :)

Fafa
Fafa
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejlepsi AI imho maji jednotky v Company of Heroes. Nic me nedokazalo u strategie potesit tolik, jako jednotky v CoH, ktere si hledaji ukryt, a nejlepsi palebne postaveni ve svem okoli. Kdyz jsem si po nekolika mesicich zahral takove Joint Task Force, kde vase jednotky stoji jako kupky... vy vite ceho, uprostred prostranstvi, tak jsem si kruci porad rikal "kde je chyba?" CoH je hra, ktera me neuveritelne zhyckala a podobne chovani bych chtel vyzadovat i u ostatnich her...

ubersexual
ubersexual
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fafa Aby taky nebyli dobrý! :-) když si berou snad všecko od Bitmapů.
Jestli si nikdy nehrál Z, určitě si sežeň. Originál, kterej se hraje jedna báseň.

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zvucny titulek, nemajici samozrejme s Balzacem nic spolecneho, obsahuje clanek, ktery by se dal vyjadrit jednou vetou. AI v realtime strategiich je stale na stejne urovni, tedy prumerne az spatne urovni. Ono v RTS jde spis o system. Navic RTS nebyva ani tak strategie, jako akcni hra, co si budeme namlouvat. A pak v dobe, kdy mame aktualni hry na trhu, jako World in Conflict - vynikajici RTS, stavet clanek na takovychto povzdesich s vyjmenovanim starych her mi prijde mimo. A to uz vubec nemluvim o tom, ze AI je problem u her obecne, nejen u RTS. Kdy se dockam skutecne odbornych, nebo alespon aktualnich, zasvecenych clanku s informacni hodnotou? Proc treba misto takoveho povzdechu, ktery by se spis hodil nekam na blog, neudelate rozhovor s nejakou osobou, co ma zkusenosti s vyvojem RTS a nezeptate se na jeji nazor v dane veci?

Tomáš Krajča
Tomáš Krajča
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Pro mě osobně je třeba problém, že i v realtimových strategiích, kde je velmi schopná AI protivníka, dochází pravidelně k dementnímu chování vlastních jednotek, což je o to patrnější, že je má hráč narozdíl od soupeřových pořád na očích. Právě proto jsou vždycky tak otravné mise typu "eskortovat někoho nebo něco", či často mise, kdy je třeba udržet klíčový bod. Snad jedině Supreme Commander se zdá být i v tomhle směru takřka bezchybný, jinak se tytéž chyby neustále opakují a myslím, že je na místě na ně upozornit.

Ondřej Novotný
Ondřej Novotný
Level 1 Level 1
14. 1. 2008 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 "A pak v dobe, kdy mame aktualni hry na trhu, jako World in Conflict - vynikajici RTS, stavet clanek na takovychto povzdesich s vyjmenovanim starych her mi prijde mimo."

Jenze zrovna WiC je prave jedna svetla vyjimka z nekolika dalsich novejch RTS, viz prave treti Command nebo Empire Earth, Universe at War, SunAge...

Reklama
Reklama