lair-skoro-hotovy-turrican-mozna-na-ps3
Novinka Lair skoro hotový, Turrican možná na PS3!

Lair skoro hotový, Turrican možná na PS3!

sleepless.

sleepless.

3
Reklama

Informace o tom, že tvůrci z týmu Factor 5 pracují vedle dračí akce Lair pro PS3 i na několika menších PS3 E-DI titulech, se objevila již na konci minulého roku. Nyní ji v rozhovoru pro Game Informer trošku rozvedl prezident a spoluzakladatel Factor 5 Julian Eggebrecht, který opět potvrdil, že tým Factor 5 skutečně na několika menších E-DI projektech dělá a ještě k tomu dodal následující. To, na čem Factor 5 v současnosti pro E-DI pracuje, jsou nové – originální tituly. Nejsou to remaky starých amigáckých her, například Turricana, po němž by se spousta pamětníků doslova a do písmene utloukla. Jenže jak Eggebrecht prohlásil, tak není vyloučeno, že se třeba právě Turrican na PS3 E-DI objeví. Prý už na tohle téma proběhla nějaká jednání, a přestože zatím nebylo nic konkrétního dohodnuto, tak to vypadá nadějně. V případě, že by se to povedlo, by přitom nešlo o remake Turricana, ale o mírně upravený originál, tak jako je tomu v případě několika chystaných PS3 E-DI her od spol. Midway.

Rozhovor s Eggebrechtem se však primárně netýkal jen E-DI titulů od Factor 5. Na přetřes přišla i jiná témata, například důvod, proč se vlastně tvůrci z Factor 5 trhli od Nintenda a přešli k Sony a ne třeba k Microsoftu. V tomto případě je odpověď docela jednoduchá. Po několika letech vývoje na Gamecube prý chtěli vytvářet audiovizuálně bohaté hry ve vysokém rozlišení a se sedmikanálovým zvukem. Nintendo však chtělo jít jiným směrem – ponechat si výkon Gamecube a přijít s novým ovládáním. O tom, co z této iniciativy vzejde však v roce 2004, kdy se tým  Factor 5 rozhodoval co dál, neměl nikdo ani ponětí. Tvůrci se tak obrátili na Microsoft a Sony, kde jim nabídly ucelené vize next-gen konzolí.

Volba na PS3 padla nakonec kvůli tomu, že jim tato konzole nabídla vše co chtěli – 1080p rozlišení místo 720p, digitální HDMI výstup místo analogového a tak dále. Tvůrci z Factor 5 by se bývali rozhodli pro MS (hlavně díky online iniciativám ohledně Xbox Live), ale protože odpovědní lidé v MS byli neústupní, tak se obrátili k PS3, čehož prý ani v nejmenším nelitují. Zpočátku je sice práce s novým hardwarem obtížná, ale když prý člověk pozná, jak optimalizovat kód, čemu se vystříhat a jak přistupovat k RSX čipu, tak jsou prý možnosti nedozírné.

No a nakonec je tu ještě jedna užitečná informace, kterou Julian Eggebrecht vypustil během rozhovoru z úst. Týká se PS3 titulu Lair, který už je prý v této chvíli z 80 – 90 procent hotový a vývojáře tak čeká nejtěžších 10 procent vývoje, kdy se bude optimalizovat, testovat, upravovat, testovat, vylaďovat, zase testovat a tak dále. Hra prý bude podle všeho hotová ještě během jara, což však neznamená, že taky ještě během jara vyjde. Termín vydání je prý záležitostí Sony a nedá se přepokládat, že hra vyjde hned druhý den poté, co bude dokončena.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama