Label EA Originals už není jen o malých, nezávislých hrách. Vydavatel chce víc
Pod záštitou EA Originals za poslední léta vyšla celá řada zajímavých titulů a platí za jednu z těch zajímavějších metod, jak do herního průmyslu přispívají velká vydavatelství. Společnost Electronic Arts ale avizuje, že už label není jen o nezávislých hrách, ale soustředí se spíše na ambicióznější partnerství.
- Zástupce EA se pro GamesIndustry.biz rozpovídal o současné filozofii EA Originals
- Stále se v labelu objevují malé, nezávislé hry, partnerství se ale rozrostlo i o větší firmy
Zatímco dříve dával americký gigant prostor talentovaným tvůrcům, a do popředí zájmu tak přitáhl Unravel, Fe nebo tvorbu Josefa Farese, tedy A Way Out a It Takes Two, nyní pod EA Originals vzniká několik titulů vyvíjených zavedenými firmami. Jmenovitě třeba RPG Wild Hearts od Omega Force, tedy Koei Tecmo.
Ve vyjádření pro web GamesIndustry.biz generální manažer partnerství Jeff Gamon upozornil, že je vztah mezi EA a spřátelenými firmami stále velmi blízký, postupně se ale vyvíjí jeho povaha. K projektu se tak postupně přidávají i větší firmy, které do partnerství s EA táhnou různé faktory, ať už to je marketingový potenciál nebo zkušenosti s konkrétním typem hry. Jedním z posledních takových projektů byla multiplayerová sportovní akce Knockout City, která brzy ukončí provoz.
Změnily se také finanční podmínky. GamesIndustry připomíná, že dříve vydavatel celý zisk z konkrétních titulů posílal přímo autorům, takže si skrz label spíše vylepšoval renomé v průmyslu a nijak na něm nevydělával. Současné podmínky jsou ale dost odlišné a už pro malá studia nejsou tak výhodné.
Na druhou stranu i partnerství s většími značkami neznamenají, že by Originals úplně opustily svůj původní smysl. "Vytváříme hry většího rozsahu, ale stále také spolupracujeme - a jednu nebo dvě připravujeme - i na menších hrách. Tyto fundamentální hodnoty stále platí. Struktura každé dohody je zcela na míru," upozorňuje Gamon. Jednotlivá studia jsou motivována k tomu, aby uzavírala dlouhodobější partnerství, ne jen na jeden konkrétní projekt.
Specifickým případem jsou pak momenty, kdy se studio natolik osvědčí, že se stane součástí samotné struktury EA. Label Originals totiž funguje pod pobočkou EA Partners, jejíž součástí byli dříve třeba vývojáři z Respawnu (Titanfall, Apex Legends). Ti ukázali svůj potenciál natolik, že se nakonec stali integrálním týmem EA. Gamon přiznává, že i takové jsou někdy cesty osudu. Firma podle něj s takovým vývojem a priori nepočítá, postupné budování vztahů je ale podle něj výhodné pro obě strany a může skončit i úplným spojením.