Kodžima si remake Metal Gear Solid 3 nezahraje
Slavný japonský vývojář a autor původní hry z návratu Naked Snakea příliš nadšený není. Moderní hry podle něj všechny vypadají a hrají se skoro stejně.
- Hideo Kodžima v rozhovoru uvedl, že se nechystá hrát remake třetího dílu série Metal Gear Solid. Metal Gear Solid Delta: Snake Eater vydává společnost Konami, se kterou se tvůrce v roce 2015 ve zlém rozešel.
- Japonský vývojář se navíc v rozhovoru opřel i do současného stavu herního průmyslu. Podle něj je velká část nových her málo originálních, celé odvětví je navíc v neustále nejistotě ohledně propouštění.
- Stejně tak Kodžima zkritizoval vyobrazení války a násilí v současných hrách.
Kanadský eshop a také vydavatel magazínu SSENSE vyzpovídal slavného vývojáře Hidea Kodžimu. Mezi mnoha probranými tématy od potřeby operace očí přes vypuknutí pandemie až po čerpání inspirace z uměleckých instalací se ale Kodžima vyjádřil také ke dvěma pro hráče zajímavým bodům.
Herní média nejvíce zaujal moment, když přišla řeč na připravovaný remake hry Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Právě na původní hře Kodžima pracoval a podle všeho stále nedošlo ke zlepšení vztahů mezi ním a vydavatelem hry Konami. K jejich rozchodu došlo v roce 2015 měsíc po vydání pátého dílu série Metal Gear Solid. Na otázku, zda Kodžima bude hrát remake třetího dílu s názvem Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, se tak podle magazínu vývojář zasmál a reagoval „ne, nebudu.“
Mimo to si vývojář postěžoval na současný stav herního průmyslu. Při sledování Summer Game Festu měl prý pocit, že všechno, co se na akci prezentovalo, zahrnoval boj s mimozemskými nebo jinými monstry. „Dokonce i vizuální stránka a systémy jsou skoro stejné,“ řekl magazínu Kodžima. Stejně tak Kodžima upozornil, že se herní průmysl nachází v době neustálého propouštění.
Pro celé herní odvětví je podle Kodžimy důležité přinášet něco skutečně nového. I to je zřejmě důvodem, proč sám vývojář teď hraje tak málo, jak v rozhovoru prozradil. V tomto kontextu tak záporná odpověď na otázku ohledně Metal Gear Solid Delta: Snake Eater možná nezní tak fatálně.
Zkritizoval ale také, jaké zkušenosti (nebo spíše jejich nedostatek) mají některá studia se zbraněmi a vojenským vybavením. Sám Kodžima řekl, že při rešerších pro své vlastní hry týkajích se války a násilí „se dozvěděl mnoho způsobů, jak zabíjet lidi“. Většina her pak podle něj jsou v dnešní době jen mocenské fantazie, kdy se jejich autoři nezajímají o to, jak skutečná válka a násilí obvykle vypadají.
V současnosti japonský tvůrce připravuje ve spolupráci s Xbox Game Studios hororovou hru OD a také špionážní akci Physint pro PlayStation. Ani jedna z her ale zatím nemá stanovené datum vydání. Metal Gear Solid Delta: Snake Eater naopak datum vydání má, a to už 28. srpna.