Kodžima se rozpovídal o své budoucnosti
Ještě včera touhle dobou jsme věděli o Kodžimových plánech naprosté minimum. Po 24 hodinách máme o dost jasněji. A spoustu nových informací a detailů přinesla i uplynulá noc. Pokusili jsme se pro vás sesbírat ty nezajímavější střípky a zjištění.
Hideo Kodžima se podělil o nové informace v rozhovoru pro IGN. Mimo jiné se zmínil, že se velmi zajímá o VR technologie a jednoho dne by rád vytvořil něco, co by hardwarovou novinku využívalo. Podle svých slov věří, že má tato technologie budoucnost, i když si není jistý, jestli v té nastupující podobě, nebo se nakonec promění v rozšířenou realitu nebo něco podobného. Jakmile ale podle Kodžimy tato technologie jednou vstoupí do našich obýváků, hry a filmy se pro mnoho lidí změní. A on by údajně chtěl být součástí takového procesu. Nic z toho ovšem neznamená, že by jeho prvním projektem v novém působišti měla být právě hra pro PlaySation VR. To nechtěl potvrdit.
Kodžima má také stále zájem spolupracovat s del Torem, ale tato dvojka by se nakonec mohla pustit do něčeho jiného, než jsou hry. Může to podle tvůrce Metal Gearu být i film nebo anime. Určitě ale chce navázat na předchozí spolupráci a jednou s del Torem něco vytvořit. Kodžima znovu nechtěl potvrdit, zda už se snažil hollywoodského režiséra nějak zapojit do práce, ale jsou údajně v kontaktu a o budoucích možnostech diskutují.
S tím úzce souvisí informace, že se Kojima Productions pustí nejen do tvorby her, ale právě i filmů a animovaných projektů, možná dokonce něčeho dalšího. Kodžimu zajímá všechen digitální obsah, nejen takový, s nímž jsme si ho až dosud spojovali. Ze všeho nejdříve ale podle svých slov udělá to, co od něj lidé očekávají, a sice hru. Jakmile se však týmu podaří etablovat na trhu, začne Kodžima přemýšlet, co by mohlo jeho studio zkusit dál. Jeho fascinace filmovým průmyslem je ostatně zjevná už dlouhé roky a nijak se s ní ani netají. Sága Metal Gear Solid má k tomuto odvětví možná blíže než kterákoli jiná videohra.
Co se nové hry týče, znovu se objevily zprávy, že má obsahovat mechy a na jejím vývoji se budou podílet mnozí veteráni série Metal Gear. Obří roboti a pohyblivé kráčející stroje jsou ostatně úzce svázaní nejen se ságou Metal Gear, ale i další Kodžimovou sérií - Zone of the Enders. Z rozhovoru pro IGN dále vyplynulo, že Kodžima chce vytvořit něco, co hráči očekávají, ale současně je chce překvapit něčím, co ještě nikdy neviděli.
Studio se zatím nerozhodlo, jaký engine jejich debut využije, což odpovídá včerejším informací, že tým hledá vývojáře, kteří pracují s enginy Unreal i Unity. Fox Engine vyvinutý právě Kojima Productions ještě v rámci Konami to ale nejspíš nebude, protože ten patří bývalému zaměstnavateli a znovu je dost obtížné představit si, jak by se dohodli na spolupráci za stávající situace. O Konami ostatně zatím blíže Kodžima nemluvil, takže nevnesl více světla do celé situace a pravděpodobného rozkolu. Kodžima chce udělat další výzkum, než se rozhodne, jaký engine pro svou další hru zvolí. Ať už to nakonec bude nějaký existující, anebo se rozhodnou udělat vlastní nový.
Za zmínku stojí i informace, že se než se Kodžima dohodl se Sony, usilovala o něj podle jeho slov i další studia a vydavatelé. Japonský gigant mu ovšem měl nabídnout nejlepší podmínky spolupráce a také mu vyhovovalo, že mohl navázat na dlouholetou spolupráci s lidmi, které už znal.