Klamavé TV reklamy na CoD 2 staženy z vysílání
Používání předrenderovaných filmečků ve hrách je naprosto běžnou praxí, stejně jako jejich využití k propagaci her například v podobě TV reklam, nebo trailerů. Koho by napadlo, že si někdo někdy bude stěžovat právě na to, že propagace hry prostřednictvím CG sekvence je zavádějící, respektive klamavá reklama. Právě tohle se však nyní stalo společnosti Activision v případě reklamních spotů na válečné akce Call of Duty 2 (PC, Xbox 360) a Call of Duty: The Big Red One. Britská organizace dohlížející v GB na dodržování pravidel v reklamě (Advertising Standards Authority - ASA), totiž obdržela tři stížnosti na to, že záběry použité v reklamě na dva výše zmíněné tituly neodpovídají tomu, jak hry vypadají ve skutečnosti, což je zavádějící.
ASA (Advertising Standards Authority) se okamžitě jala dané stížnosti prošetřovat a dospěla k názoru, že jsou stížnosti oprávněné. Společnost Activision se ani nesnažila popřít, že jsou v inkriminovaných reklamních spotech použity předrenderované záběry, které skutečně neodpovídají grafice ve hrách samotných. Bránila se však tím, že je to v současnosti běžná praxe, což je samozřejmě naprostá pravda. Předrenderované záběry jsou v reklamách a promo materiálech používány cela běžně, stejně jako je (bohužel) zcela běžné, že PR oddělení vydavatelských společností zveřejňují screenshoty z her, jež jsou často poněkud upraveny a vzhledu hry samotné příliš neodpovídají.
Vraťme se však zpět ke kauze spol. Activision. ASA dalším vyšetřováním zjistila i to, že organizace Broadcast Advertising Clearance Centre, která je odpovědná za kontrolu obsahu vysílání, v případě obou reklam neplnila svoji funkci tak jak měla, protože jinak by oběma reklamám vystavila stop hned na začátku. BACC se brání tím, že je spol. Activision neupozornila na to, že to co je vidět v reklamě nejsou záběry ze hry. BACC tak obě reklamy ihned stáhla z vysílání. To jsou ale věci. V Británii se jedná na základě pouhých tří stížností. U nás by k podobně rázným krokům radu rozhlasového a TV vysílání nepřesvědčilo ani to, kdyby si ztěžovala půlka národa.