Kamija: "Hry by měly zůstat uměním"
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Kamija: "Hry by měly zůstat uměním"

Kamija: "Hry by měly zůstat uměním"

David Plecháček

David Plecháček

14
Reklama

Herní svět je často připodobňován k filmům či jinému druhu umění. Respektive tak by si přáli hráči, aby je vnímal svět okolo. Realita je však odlišná, což se projevuje především ve vypjatých situacích, kdy nezasvěcená veřejnost řeší ožehavá témata. Vývojáři by si ale nepřáli, aby se z her stal produkt pro masy, spíše by někteří preferovali, kdyby šlo o umění jen pro nadšence.

Slova Hidekiho Kamiji nemůžeme generalizovat a určitě by se s někým na podobné pozici neshodl, ale přesně tak se slavný autor vyjádřil o směřování her. „Hry samy o sobě podle mě nejsou... nejsou to masové produkty. Hry jsou umění, jsou část duše každého vývojáře. Nemáte plán a součástky, které podle něj sestavíte jako auto. Nechci, aby se z her stalo něco takového,“ řekl. Zároveň dodal, že by si přál, aby hráči dokázali cítit kreativitu plynoucí z autorů, kteří je vytváří.

To s sebou samozřejmě přináší i jistá rizika, například určitou konformitu a fakt, že budete dělat věci stejně jako ostatní. „Cokoliv, co ještě nikdo nedělal, může skončit naprostým fiaskem. Pokaždé, když něco necháte na jednom člověku, riskujete, že to neudělá dobře.“ Kamija říká, že se toho může stát hodně. Na druhou stranu, pokud to člověk nezkusí a nenechá kreativce, aby se tak říkajíc vybarvil, tak jako tak dříve či později neuspějete.

Hideki Kamija se nějakým způsobem podepsal do několika her a sérií, například do Resident Evilu, Devil May Cry, Ökami nebo do Bayonetty. Od posledního projektu ale už nějaký čas uplynul, především proto, že Microsoft loni na jaře zařízl jeho Scalebound. Pravděpodobně se nyní podílí na Bayonettě 3, ale o jeho roli a hře samotné teprve uslyšíme více v budoucnu. Třeba na E3?


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama