Zpět na článek

Diskuze: Just Cause 3 neudrží 30 FPS a trápí loadingy

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
1. 12. 2015 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: Já začínal na COMMODORE 64 a tam měl takovej Fighter Bomber - vektorový letadla, 1 snímek za 8 vteřin, takže něco jako 25 FPS je pro mě jako let světelnou rychlostí na Andromedu III :) Tohle je čistě subjektivní, nemůžeš tvrdit že je člověk je masochista. najdi si na youtube zmiňvaný Fighter Bomber nebo Castlemaster: The Crypt. Zhýčkanče (:D v dobrém)

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
1. 12. 2015 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

&^$&^$&^$%$(&)((((_) !

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
1. 12. 2015 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelpipin: YUP, máš pravdu, je to starej trik (ale dobrej), kterej se používal už v dobách Amigy a DD 3,5disket. Data se na disketu umístili podle toho jak šli jednotlivé levely, přesně na jednotlivé clustery. Je samozřejmé, že to bylo použitelné hlavně pro lineární hry (střílečky a arkády), u takových adventur se nedalo odhadnout kam hráč půjde. Využívali toho takoví Bitmap Brothers a jejich Chaos Engine nebo Gods, opakem pak byly sprostě naflákané soubory u DuneII nebo Mortal Kombat, které vedli k žonglování s disketama. Viz. https://www.youtube.com/watch?v=8u7oys8qHj4 nahrávací čas Just Cause se vám už nebude možná připadat tak hrozný :)

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
1. 12. 2015 05:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonohogofogo: Mě nic :D. Doufám že mi to pojede krásných 60 :D.

@Pidalin: Tak určitě :D

tondavon@seznam.cz
tondavon@seznam.cz
Level 1 Level 1
30. 11. 2015 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako fakt nahrávací čas 3:30?

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
30. 11. 2015 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady se zase sešlo odborníků.. Vás je tu škoda :D

karelpipin
karelpipin
Level 1 Level 1
30. 11. 2015 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: o loading times hezky psal jeden z tvurcu Crashe Bandicoota, Andy Gavin, na svym blogu o vyvoji prvnich tří her. Dokazali loadingy zkratit na asi 6 az 10 sekund (na PS1) diky chytre umistenym datum na CD, kdy laser nemusel hledat a preskakovat stopy.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
30. 11. 2015 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Filias: To je na zabití takový hry a neni jich málo. Taky nechápu proč se celý hry po smrti načítaj znova když stačí načíst pozici postavy, UI a NPCčka, případně obsah inventáře a tak. Ale ne svět a textury, modely všeho a tak, proč proboha? Ve spoustě her je load po smrti okamžitej, takže proč to někde jde a někde ne? I v tom blbym Falloutu se objevim hned když dam F5 a hned potom F9. :-D

Palmy
Palmy
Level 1 Level 1
30. 11. 2015 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta Xbox verze vypadá fakt strasně po grafické stránce. Druhá věc, dost se mi nelíbí samotný movement Rica Rodrigeze, To je tak strasne umělý nepřirozený pohyb, že to úplně bije do oči. A zdá se mě to, nebo je to opravdu tak jak to ,,vypadá,, při jeho pohybu na zemi, práce dolních končetin absolutně neodpovídá tomu danému pohybu po zemi. Takhle se pohybují postavy v on-line classic střílečkách :D na půl chodí/běhá a na půl bruslí ...

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
30. 11. 2015 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: jak casto budem umirat ? je to kazdej loading 3 minuty nebo jen kdyz se zaroven meni lokace ? vime ? nevime ? ale kecame :D

Renee
Renee
Level 1 Level 1
30. 11. 2015 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aspoň budu mít pořádnou nostalgii na doby kdy jsem hrával dvojku na kompu :D

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
1. 12. 2015 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl jsem poradit, ale na hádání nemám čas ani náladu.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
1. 12. 2015 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jiri.strebel: Z vlastní zkušenosti vím, že problém (u PC ale může hrát roli i u konzolí) u OPEN WORLD her je hlavně s virtuální pamětí, swapováním na disk. Jestliže takový uživatel PS4 má 1-10% volného místa, může počítat s tím, že jeho volné místo se nenachází na jedné části disku. Takže 512 MB na začátku disku, 512 MB uprostřed a třeba 3GB na konci disku. Hra jako JUST CAUSE si potřebuje uložit "open world level" část mapy, o které si PS4 myslí, že se jejím směrem hodlá hráč vydat a vše to obsahuje 2-4 GB dat. Jenže hráč najednou udělá otočku o 360 stupňů a vydá se úplně jiným směrem.Takže PS4 musí smazat data o směru kterým předpokládala že se hráč vydá, a jelikož má málo místa musí je smazat FYZICKY. Existuje mazání dat pouze v nějaké tabulce na začátku HDD, (XONE, PC, X360, PS3), což ovšem není fyzické mazání dat , ale lze "jakoby" smazat data mnohem rychleji. Data se na tom místě pořád nacházejí pouze se upravila hodnota pro uživatele, že mu PS4 napíše 10GB volného místa, reálně ta data jsou stále přítomna a PS4 a její OS je hodlají smazat "až bude čas a PS4 nebude v zátěži hrou". Jenže vy hrajete. A jelikož není místo "DALŠÍ" kam swapovat, hra musí FYZICKY smazat data a přepsat je novými. A fyzické mazání je jurevsky delší než mazání v tabulce o které jsem psal výše. Takže stojíte v lese točíte se dokola a divíte se proč se to seká. Protože PS4 (PC, PS3, X360 XONE) se snaží najít směr, kterým se hodláte vydat a pro něj načíst data. Když se OPEN WORLD hra seká, je nejlepší zůstat na místě a zkrátka počkat až se vše načte a potom se pokud možno netočit dokolečka/změnit směr. Vím že když na vás běží 10 Ghoulů to zkrátka nejde, musíte přežít tu slideshow.
Zkrátka - hrajete OPENWORLD ? Ujistěte se (na PC) kde má váš počítač virtuální paměť, kam swapuje - ideální je mít to nastavené na NEJRYCHLEJŠÍ disk, a na stejném disku by se neměla vyskytovat hra. U PS4 a konzolí všeobecně - snažte se mít neustále 20-30% volného místa, když hrajete, cokoliv pod tuto hodnotu je na číču. Nevypínejte počítač / konzoli hned jak skončíte s hrou, dejte jim čas aby si vše srovnaly a data fyzicky z virtuální ram smazaly, a vy ji měli ready pro příští start. Chcete-li to urychlit - odpojte mu fyzicky internet, aby do toho nezasahovala jiná aplikace s psaním na disk.

jiri.strebel@gmail.com
jiri.strebel@gmail.com
Level 1 Level 1
1. 12. 2015 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak vidno, problém s nahrávacíma časama mají hodně open-world her, který vycházeji na současnou generací konzolí, letos jsou to např. Zaklínač a Bloodborne, naopak MGS se jim díky výborný optimalizaci vyhnul. Nutno dodat, že po pár vydanejch záplatách se nahrávací časy notně zkrátily, jak ve W3, tak v BB.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
1. 12. 2015 05:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sonohogofogo: 25 FPS to je plynulý jak 100 let starej film :-D

IDKFA
IDKFA
Level 1 Level 1
30. 11. 2015 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Psst... Zákulisní informace. Aby nemuseli moc osekávat detaily, poběží po patchi PS4 verze v 900p a Xbox One 720p ;)

Na PC budou prodeje po počátečním skoku nic moc, protože plno hráčů nedosáhne na požadované minimum...

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
30. 11. 2015 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

25 fps to už je pro hard-core hráče. Snad to nebude zmršené na pc. A třeba vyjde patch, který to opraví a pojede vám to alespoň těch 30.

GALBATOR
GALBATOR
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: Xbox
30. 11. 2015 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Další technicky zmršená hra... katastrofa co se nestydí vydávat :(

Filias
Filias
Level 1 Level 1
30. 11. 2015 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To musí být divoké optimalizace, když musí při smrti vše loadovat znovu.
Nejlepší je, když dají vývojáři např. před obtížným soubojem dlouhou nepřeskočitelnou cutscénu a ještě to má dlouhý loading. To začínám být agresivní.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
30. 11. 2015 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mňo hezká grafika, hezký textury, určitě jen na tom obrázku přesahující 4GBVRAM. Pokud je ten loading z videa výše reálný, tak 3:30 loading je vskutku neúnosný.
To jsem zažil naposledy u Tomb Raideru 1,2,3,4 na PS1, kde si to člověk sejvl před obtížným skokem, pak Laru s jejím robotickým ovládáním navedl na místo odkud skok provede, skočil, áááááá, skoro se chytil provazu - 5 minut loading na to samé místo, kde jste byli před pádem do propasti. Upřímě nechápu TECH za hrami, které musí vše loadovad "stavět level" od začátku, aby vás po pěti minutách vyprdli na místě, kde jste umřeli. Vyhodit programátora a znásilnit mu manželku. Trpěl tím každý Tomb Raider na PS1 čím novější tím byly loadingy delší. Když člověk umřel 6x za sebou na tom samém místě (v reálu jedna minuta hry) zabil tím 30 minut ze svého života.

Ó, jak jsme benevolentní byli, když naše zraky spočinouti mohli na nějakém tom polygonu, prso připomínajícím.

Lahva
Lahva
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PlayStation
30. 11. 2015 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu jsem to očekával. Na trailerech to vypadalo až moc podezřele spektakulárně :)

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
1. 12. 2015 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Toxic 7: Chjo. Je to dáno hlavně autory hry, že špatně rozvrhnou OPEN WORLD a jeho načítání, jak dokázal MGSV jde to i bez škubání cukání a načítání. To že autoři neodhadnou možnosti konzole a featur, které hodlají v budoucnu přidat není chyba ani uživatelů konzolí ani konzolí samotných. Prostě autoři přecenili "hlavně své síly" naprogramovat Open world úspěšně. Mimochodem i PS4 (ne XONE) se dá urychlit SSD diskem.

Asi takhle - autoři stavějí své hry na zbrusu novou PS4 XONE. To že má hráč bordel na disku nikdo neřeší.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
1. 12. 2015 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jiri.strebel: Kde je v Zaklínači problém s nahrávacíma časama? Na to že ve hře pak nejsou loady se to nahrává dost rychle. Nevim jak na krabicích, ale na PC jsem nahrávací časy u Z3 fakt neřešil.

@Ocelotr2.0: Virtuální paměť dokonce spousta lidí vypíná uplně. Když jsem přecházel na 8GB RAM tak jsem to taky zkoušel, bohužel ale spousta softu tu virtuální paměť prostě vyžaduje a nejde to bez toho spustit.
Jo a nemůžeš srovnávat 100 let starý hry s hrama který jsou viděný z pohledu vlastních očí, tam je jasný že ti 1 snímek za 8 vteřin fakt nebude stačit. ;-) Podle mě je pohodlný minimum tak 50 FPS, když mi FPS klesne pod 50 tak už koukam na ukazatel FPS co se to děje, protože to prostě je cejtit. Jo, jako člověk si zvykne, když hraju něco co prostě jede mizerně a mam tam běžně kolem 30 FPS tak časem si zvyknu, ale když pak pustim hru která jede v těch 60 tak je to strašnej rozdíl, najednou se dá trefit myší kam chci a tak. :-D

@Minstriel: Přesně tak, HDD většinou neni ta brzda, třeba v Zaklínači když jsem to přesunul na SSD tak k mýmu překvapení se loadingy nezkrátily o tolik a třeba takovej Stalker má na SSDčku uplně stejný záseky s dočítánim okolí, takže to vázne většinou jinde, pravděpodobně v tý optimalizaci, takže s tim nikdo nic nenadělá ať má disk jakej chce. ;-)

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
1. 12. 2015 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Nevím co má minulost společného se současností. Taky mám v autě klimatizaci a jezdím pohodlněji než v trabantu spocenej a neříkám si, to byla ale skvělá doba, kdy se na auto čekala fronta, smrdělo to a byla v tom zima a nebo vedro.
Ale určitě není na místě si říct, že díky tomu, že svých krásných 25 fps a i méňe si někteří lidé brání a díky nim, je tu bohužel takhle pomrvená optimalizace a jedno prohlášení o filmovosti ze strany Ubisoftu a polovina hráčů jím to zbaští a ještě fanaticky brání.
Tohle téma je tu věčně, ale 25 fps je opravdu hrůza a je to těžce vidět. O tom se nemá cenu hádat. A pokud chceš dobu, kdy byl 1 snímek za 8 vteřin, tak se tu spíše bavíme o pexesu bez animací :D. A opravdu si nejsem jist, jestli bych to chtěl zpátky, ale když už ani 25 fps nevadí, tak za rok bude třeba 20 fps a bude to ještě kvalitnější zážitek a někteří ho budou bránit :).

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
30. 11. 2015 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Avalanche Studios dělali i Mad Maxe. Tam takové dlouhé loadingy nejsou. Takže by to fixnout ještě mohli. Frame-rate se asi výrazně nespraví.
No čul som nějakó tu lotrovinu, jak furt ukazovali gejmplej jen z písó za 50 tisícó korůn! :-)

Reklama
Reklama