Jones o Warcraftu: Byl jsem na minovém poli
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jones o Warcraftu: Byl jsem na minovém poli

Jones o Warcraftu: Byl jsem na minovém poli

David Plecháček

David Plecháček

22
Reklama

Téměř dva roky starý snímek Warcraft stále budí vášně, kdykoliv na něj přijde řeč. Těžko definitivně říct, jestli patří k tomu lepšímu, nebo horšímu, co na poli videoherních adaptací promítaných na velkých plátnech vlastně je. Nechme souzení jiným a pojďme se bavit spíše o faktech. Faktem totiž například je, že režisér si natáčení kvůli nejrůznějším peripetiím moc neužíval.

Režisér Duncan Jones si na americkém televizním kanálu Syfy posteskl, že příprava samotného snímku byla dost náročná. Doslova ji přirovnal k politickému minovému poli. „Hodně věcí se muselo přepisovat, a v tu chvíli byla příprava filmu vážně skličující. Kvůli neustálému vyjednávání o filmové politice a samotné podstatě filmu jsem musel neustále dělat nějaké změny a kompromisy. Drásalo mi to srdce. Ale zase jsem se díky tomu leccos naučil, vyspěl jsem a už vím, jak v těch chvílích postupovat,“ řekl.

Za těmito politickými tahanicemi stálo hned několik faktorů. Jedním z nich je pochopitelně Blizzard, který je ke svému dílu ochranářský a samozřejmě se tak zajímal i o film jako takový. „Zajímali se o to, protože je pro ně Warcraft jejich denním chlebem, který jim přináší každý rok miliony dolarů. V tomto ohledu byli lidé z Blizzardu velice aktivní.“ Druhou, ale neméně významnou překážkou, byly problémy vydavatele.

Pod snímkem stálo vydavatelství Legendary Pictures, které ale procházelo složitým vývojem. Nejdříve spolupracovalo s Warner Bors., ale během vývoje přešlo k dohodě s Universal, aby je následně odkoupil čínský gigant Wanda. „To je především ta politika, o níž hovořím. Víte, během natáčení Warcraftu zažívalo Legendary turbulentní časy,“ popisuje Jones. „Během natáčení přišla o práci polovina zaměstnanců podílejících se na produkci, a to přímo uprostřed našeho natáčení,“ dovysvětlil režisér, který tak dokládá, že film neměl zrovna na růžích ustláno.

Jestli to jsou důvody, proč Warcraft půlí diváky na fanoušky a zaryté odpůrce, to se můžeme jen domnívat, ale ať už bude točit případné pokračování kdokoliv, nebude to mít lehké. Nějak se nám ale ze slov Jonese nezdá, že by usedl na stejnou pozici právě on. Ale kdo ví. Vytvářet filmy podle her nicméně evidentně není žádný med.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama