Japonská RPG na ústupu
Japonští vývojáři jdou do sebe. Alespoň tak soudíme na základě rozhovoru, který mezi sebou vedli pánové Sakaguchi, Iwata a Takahashi. Jde o šéfy společnosti Mistwalker, Nintendo, resp. Xenoblade, kteří se shodli na tom, že typická japonská RPG jsou momentálně na sestupu. Hlavní důvod vypíchnul Iwata, který poukázal na to, že vývojáři stále dokola používají to samé schéma, kterým jsou už hráči na západě doslova přejedeni. To je ostatně v souladu s tvrzením Grega Zeschuka, spoluzakladatele firmy BioWare, který se vyslovil v naprosto stejném duchu.
Iwata i Zeschuk ale vyzdvihli, že japonští vývojáři jsou dobří ve smyslu pro detail a vyjádření pocitů, což by v kombinaci se stále se zlepšující grafickou stránkou mohlo přinést v budoucnu ovoce. Pro japonskou herní sféru je ale nejprve důležité uvědomit si, co přesně vystihuje podstatu zábavy tak, aby byly hry úspěšné i za hranicemi země, ve které vznikly. Perfektním příkladem jsou prý zahraniční filmy, tedy typicky americké, které jsou v Japonsku dobře přijímány a naznačují, že zábava vždy byla a bude to, co pobaví lidi bez ohledu na kulturní odlišnosti.