Jakpak se asi pracuje ve Valve
Gamasutra přišla se zajímavým článkem o tom, jak to chodí ve Valve. Rozhovor s ekonomem studia, Řekem Yanisem Varoufakisem, na jehož jméno jste na našich stránkách již mohli narazit, přinesl některá zajímavá fakta. Posuďte sami!
Nabírání zaměstnanců probíhá tak, že se dva dohodnou, vytvoří s někým dalším pátrací tým a hledají duši vhodnou pro jejich účely. Žádné udělení souhlasu shora přijít nemusí, jelikož Valve zcela postrádá klasickou hierarchii společnosti a management jako takový ve firmě prakticky není.
To kupodivu nemá za následek lenost a lajdáctví v týmu - naopak. Všichni členové jsou ručně vybíráni tak, aby splnili kritéria celého týmu. Když se ale i přesto nevede, tak k vyhazovu samozřejmě dojít může, ale to se ve Valve bere až skutečně jako poslední možnost.
Plat takového člověka se pak stanovuje podle určitého a nekonkrétního podnikového minima, ale jeho reálná výše se odvíjí od toho, jak jej hodnotí ostatní a zkušení členové týmu. Bonusy za dobře odvedenou práci pak mohou dosáhnout až desetinásobku původního platu. Šílené? Možná, ale všichni víme, že se Valve daří a funguje perfektně.
Posledním zajímavým faktem je, že ve firmě funguje obrovská mobilita zaměstnanců - tou se mimo jiné předchází i neoblíbenému vyhazovu. Když to jednoduše jednomu nejde na určitém postu, má šanci se angažovat jinde.
Co si o takovémto volnomyšlenkářském přístupu myslíte vy? A co Half-Life 3?