Jaké hry jsou na PS4 plynulejší než na Pro?
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jaké hry jsou na PS4 plynulejší než na Pro?

Jaké hry jsou na PS4 plynulejší než na Pro?

David Plecháček

David Plecháček

8
Reklama

K veřejnosti i k některým médiím už stačila doputovat vylepšená mezigenerační konzole PlayStation 4 Pro. A lidé jí začínají podrobovat nejrůznějším testům. Na internetu se roztrhl pytel se srovnávacími videi, někteří se nebojí PS4 Pro rozebrat do posledního šroubečku, a jiní testují výkon. V zahraničí na to máme experty – a Digital Foundry nezklamali. Z jejich podrobného testu opět vyplývají zajímavé informace.

Sesterská společnost britského Eurogameru podrobila zařízení nejrůznějším měřením, ze kterých vyšlo najevo, že některé hry na silnějším hardwaru fungují podstatně hůře než na základní verzi PlayStationu. Sony slibovala na PlayStationu Pro minimálně stejný, mnohdy ale vyšší framerate v závislosti na tom, jaké si zvolíte nastavení – některé hry totiž nabízejí volbu mezi vyšším počtem FPS a nižším rozlišením, nebo vyšším rozlišením a nižším počtem FPS. Jen některé hry nabízejí jak vyšší rozlišení (až 4K), tak 60 FPS.

Jmenovitě se má jednat například o The Last of Us. Jakmile máte připojenou 4K obrazovku, hra běží v rozlišení 3200x1800 v 60 FPS, nebo v nativním 4K ve 30 FPS. Bohužel zde dochází k mírným propadům frameratu, takže Digital Foundry doporučuje první variantu, která je i přes nižší rozlišení naprosto dostatečná i na 4K obrazovce. Mnohem zajímavější situace ale nastává ve chvíli, kdy zařízení schopné zobrazovat 4K nemáte.

Hra se přepne do klasického FullHD s tím, že by se měla zvýšit ostrost a měl by se zlepšit anti-aliasing. Jenže na místech, kde klasický PlayStation ztrácel na dechu, tam PlayStationu 4 Pro ztrácí ještě více. Podobná situace je i u TES V: Skyrim.

Situace se srpnovým Deus Ex: Mankind Divided je ještě mnohem složitější. Zatímco první záběry z Prahy na základním PlayStationu trpěly nepříjemným sekáním, PS4 Pro upscaluje rozlišení na 4K a celá scéna je naprosto plynulá, ale jakmile se přepneme do hry, framerate klesá až ke dvaceti FPS i na místech, na kterých základní hardware neměl sebemenší potíže.

Jak je to možné neví ani Sony: „O těchto problémech víme a snažíme se je vyřešit,“ stojí v jejím prohlášení. Za problémy může stát fakt, že 1080p se na Pro vytváří down-samplováním 4K obrazu, čímž se výsledný obraz oproti verzi na PS4 o něco zlepší. Jenže pokud byste se chtěli problémům vyvarovat tím, že by hra přešla do 1080p režimu z klasické PS4, není to u updatovaných her možné.

Jak Digital Foundry připomíná, zjištěné skutečnosti nelze aplikovat globálně i na další tituly. Jako příklad uvádí Rise of the Tomb Raider, který běží perfektně jak ve 4K, tak ve FullHD s vylepšeným prostředím.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama