Jaká je strategie Sony s PS4 Slim a PS4 Pro
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jaká je strategie Sony s PS4 Slim a PS4 Pro

Jaká je strategie Sony s PS4 Slim a PS4 Pro

David Plecháček

David Plecháček

13
Reklama

PS4 Slim je v prodeji, čekáme na PS4 Pro, a tak selský rozum říká, že už bychom měli znát všechny odpovědi. Jenže otázek je stále dost. Na další a další odpovídal magazínu MCV šéf marketingu a prodejů Sony Jim Ryan. Zajímá vás, na koho společnost cílí se Slim verzí, nebo kolik je v oběhu 4K televizí? To jste tu správně!

Začněme hubenějším příbuzným oblíbeného PlayStationu 4. Pokud si připomeneme situaci z před pár měsíců, Microsoftu byl často vyčítán tah s Xboxem One S ve chvíli, kdy se chystá Project Scorpio. Jenže Sony dělá to samé a dokonce je v mnohem horší situaci - PlayStation 4 Slim totiž není ničím jiný oproti základní PS4, a do vydání výkonnějšího zařízení chybí podstatně méně času než v případě Microsoftu. Proč tedy s takovým strojem vůbec přijít na trh? Jak říká Jim Ryan, varianta Slim má totiž svou tradici, ale i své opodstatnění.  „Je zvykem, že v půlce cyklu přijdeme se zařízením, které je menší a levnější. Je to součást iniciativy, přivést nové publikum. Jednou z možností, jak toho dosáhnout, je udělat zařízení dostupnějším,“ vysvětluje nijak nevylepšenou - tedy pouze zmenšenou - konzoli.

Snad ještě větší otazníky vidíme nad PS4 Pro. Byť je zařízení přibližně dvojnásobně výkonné oproti předchůdci, pravděpodobně nedosáhne kýženého nativního rozlišení 4K, a k tomu Sony udělalo několik zvláštních rozhodnutí, jako nepodporovat 4K Blu-ray disky. Ta samá otázka - proč tedy něco jako PS4 Pro existuje? „Jedním z důvodů, proč jsme vytvořili Pro, bylo zabezpečit se ve smyslu délky cyklu PlayStationu 4. Co se týče 4K, kromě her vidíme využití v rámci sledování streamovacích služeb jako je Netflix a YouTube. Trh se 4K není tak malý, jak se říká. Podle dat, které máme k dispozici, existuje padesát milionů majitelů televizí s tímto rozlišením, přičemž do roku 2020 očekáváme růst až ke stu milionům.“

Samozřejmě je těžké ukázat benefity vznikajícího stoje bez toho, aniž byste měli adekvátní zobrazovací zařízení. S tím souhlasí i Ryan, přičemž samozřejmě přiznává, že se s tím musí nějak vypořádat: „Děláme něco, co jsme nikdy v minulosti uprostřed cyklu nedělali. Je to novinka a je to zkrátka něco jiného. Reakce, které jsme zpozorovali na PlayStation Meeting, se shodovaly, že hry vypadají fantasticky.“ Jak ale veřejnost přesvědčit, když výhody přímo nevidí, neřekl. Smiřme se s tím, že bude platit to co v případě PS VR. Nezbývá, než někam vyrazit a vyzkoušet si rozdíl na vlastní pěst.

Navíc se zdá, že Sony nedostatkem zájmu netrpí: „Bylo mi řečeno, že předobjednávky ve Velké Británii vypadají vážně dobře. Nemůžu vám říct přesná čísla, ale jsem příjemně překvapený. Máme velké množství na skladech a další kusy přijdou před Vánocemi. Nemůžu vám ani říct, jestli jich máme dost, ale pamatuji si na podobný rozhovor ohledně PlayStationu VR, a tam jsem vám nemohl odpovědět úplně stejně.“

Uvidíme, zda nás budou čekat nějaké závody ve zbrojení - tedy ve vyvíjení silnějších hardwarů - nicméně Ryan v závěru rozhovoru podotýká, že se Sony vydalo vlastní cestou a nehodlá se ohlížet ani vpravo ani vlevo. „Reagujeme na to, co chce trh, ne na to, co dělají naši konkurenti. Z naší perspektivy děláme jen to, co je nejlepší pro PlayStation,“ řekl závěrem. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama