Jaká je příčina úvah o Projectu Scorpio?
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jaká je příčina úvah o Projectu Scorpio?

Jaká je příčina úvah o Projectu Scorpio?

David Plecháček

David Plecháček

6
Reklama

O Projectu Scorpio se napsaly stohy papírů. Čert aby se vyznal v tom, zda Microsoft pokaždé z úst někoho jiného hovoří o něčem, co už známe, nebo o něčem, co ještě ne. Mike Ybarra a Shannon Loftisová dnes tak trochu udělali obojí, když vysvětlovali, proč Xbox One Scorpio vůbec vzniká.

S vysvětlováním začal Ybarra, jeden z hlavních inženýrů Microsoftu: „Na mobilním trhu jsou lidé zvyklí rychle upgradovat a chtějí ty nejnovější modely. Když vydáte novou mobilní aplikaci, čekáte, že bude fungovat jak na starém telefonu, tak pochopitelně i na tom novém,“ říká. Stejné to je i u zákazníků konzolí - očekávají, že když upgradují na novější typ konzole, hra jim poběží i tam, a bude vypadat o něco lépe.

„Sledovali jsme trh s konzolemi a sami sebe jsme se ptali, jak takovou volbu zákazníkům dopřát. Samozřejmě se o to (zákazníci) zajímali, protože ostatní výrobky to umožňují také,“ vysvětluje pohnutky Ybarra. Pomineme-li zpětnou kompatibilitu, každá nová generace v minulosti znamenala, že jste všechny vaše hry mohli vyhodit do koše.

„Kompatibilita bylo vždycky něco, co konzolové generace provázelo: přešli jste z jedné na druhou a všech her jste se museli zbavit - toto chceme odstranit. Soustředíme se na to, jak dopřát hráčům naše hry bez jakýchkoliv limitů, pout a zábran. Proto víte o třech platformách - XO, Xbox One S a Scropio. Vlastěn tím dáváme hráčům možnost říct: ‚Chci investovat do tohohle hardwaru a do této hry,‘ nebo ‚Chci se posunout dál a nechci se starat o další upgrade v následujících letech‘.“

V podobném duchu mluvila i v minulosti Shannon Loftisová, přičemž ke slovům Ybarry dodává, že mnoho vývojářů už teď pracuje na hrách pro Scorpio. Hojně k tomu využívají dynamické rozlišení. „Jeho výhodou je, že hry teď vypadají krásně na Xboxu One, budou vypadat krásně na Xboxu One S, a bude vypadat ještě nádherněji na Scorpiu,“ říká.

Zajímavou a několikrát rozebíranou taktikou je vydání až na Vánoce 2017. Oproti tomu Sony přijde s PS Neo už do konce tohoto roku. Microsoft podle slov Phila Spencera mohl udělat to samé, ale konzole by nedosahovala výkonu šesti teraflopů. „Přemýšleli jsme o tom,“ říká, „Asi bychom nestihli, vzhledem k zásobám křemíku tam venku, dodat pravou 4K herní konzoli tento rok. A tak jsme se rozhodli počkat a pak vydat konzoli s takovým výkonem, jak od nás chtějí ostatní lidé,“ komentoval situaci Spencer.  


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama