Jak vypadaly koncepty rebootu Tomb Raidera? Crystal Dynamics koketovali s myšlenkou hororu
Série Tomb Raider s britskou objevitelkou Larou Croft v hlavní roli slaví dvacáté páté výročí. Při té příležitosti se vydavatelství Square Enix rozhodlo poodhalit něco málo z blízké minulosti značky. Konkrétně ukázalo, jak vypadaly první koncepty povedeného rebootu značky z roku 2013. Studio Crystal Dynamics tehdy pracovalo na prototypu jménem Ascension, který současnou Laru v mnohém připomínal, byl ale spíše hororem.
- Square Enix zveřejnil několik videí odhalujících koncepty rebootu Tomb Raider
- Studio Crystal Dynamics pracovalo s prvky hororu
- Lara měla mít plamenomet, jezdit na koni a bojovat s monstrózními bossy
- Už tehdy ale disponovala cepínem, lukem a hra měla prvky survival
Společnost na YouTube zveřejnila celkem tři videa. Dvě se zabývají concept arty, respektive návrhy motivů na krabičkách, nejzajímavější je ale to, ve kterém se projekt ukazuje v akci. Jde samozřejmě o hru ve fázi raného konceptu, záběry ale ukazují, kterým směrem autoři s Ascension mířili. Už tehdy bylo patrné, že se z neohrožené drsňačky stane výrazně křehčí dobrodruh.
Lara se měla opět prodírat stísněnými chodbami, jeskyněmi a starými budovami, už tehdy se ale pracovalo i s myšlenkou otevřených lesů, kde hrdinka dokonce mohla jezdit na koni. Výrazných změn doznali nepřátelé. V Ascension totiž autoři balancovali někde na hranicích mysteriózního hororu a Laru místo finálních žoldáků lovila různá monstrózní stvoření. V demu nechybí ani souboje s poměrně statnými bossy. Těm hrdinka už v této fázi čelila pomocí luku a cepínu, překvapivě se ale ve videu objevuje i plamenomet. Soubojové pasáže také vykazují jemnou inspiraci žánrem soulslike. Souboje měly zřejmě být postaveny na trpělivosti, uhýbání útokům a následném využívání slabin nepřátel.
Tomb Raider
Jestliže jste sledovali seriál Lost, máte velmi dobrou představu, v jakém světě se odehrává nový Tomb Raider. Je to možná lakonické konstatování, ale pravdivé, a tak není důvod se této analogii vyhýbat. Jedenadvacetiletá Lara Croft si odbývá svůj dlouho očekávaný comeback ve velkém stylu, byť ještě ani zdaleka není tou neohroženou lovkyní pokladů, s níž jsme absolvovali nesčetná minulá dobrodružství. Britská studentka, jíž v žilách koluje modrá krev, se vydává po stopách bájné japonské vladařky. Její pověstný instinkt ji však zavede na prokletý ostrov, který skrývá mnohem více než jedno strašlivé tajemství.
Během této experimentální fáze vývoje vykrystalizovalo několik důležitých prvků, které se nakonec propsaly i do finální hry. Ta se nakonec o něco více podobala klasickým titulům Tomb Raider, přimíchání některých moderních mechanismů ji ale výrazně prospělo a hra posbírala velmi kladná hodnocení od kritiků i fanoušků.
Jak na reboot Tomb Raidera vzpomínáte vy?