Jak reklamy a loga ovlivňují vnímání značek
Většina z nás se zřejmě nikdy nezabývala tím, jak na nás působí značky a loga různých produktů, s nimiž se v každodenním životě setkáváme. Přitom takové logo, nebo název může mít a zřejmě i má velký vliv na to, zda-li je nám daná značka sympatická, což je nutný základ ke koupi produktu, který se pod ní skrývá. Vliv loga, respektive značky, se rozhodla zkoumat i společnost Anderson Analytics, která provedla takový menší experiment. Jeho cílem bylo zjistit reakce vybrané skupiny chlapců a dívek na značky Xbox, PlayStation, Bratz a Barbie. Nás samozřejmě moc nezajímá reakce dívek na značky hraček Bratz a Barbie, ale spíše reakce chlapců na brandy Xbox a PlayStation. Celý průzkum proběl tak, že byli chlapci pořádání o to, aby napsali blíže nespecifikovaný krátký text před a potom co jim byla ukázána loga a reklamy značek Xbox a PlayStation (nebylo specifikovaná zdali se jedná o Xbox, nebo Xbox 360 a PlayStation, PlayStation 2, či PlayStation 3).
Zaměstnanci Anderson Analytics pak texty všech účastníků průzkumu nechali analyzovat speciálním softwarem, který dokáže zjistit, jak daná reklama, nebo logo značky zapůsobilo na subjekt, respektive jeho podvědomí. Výsledky jsou docela zajímavé. Reklamy a loga značky Xbox vyvolaly u chlapců vyšší míru sebevědomí a pocitu síly, respektive moci, než reklamy a loga značky PlayStation. Na druhou stranu však sledování reklamy a log Xbox vyvolalo u chlapců mnohem vyšší míru nedůvěry, která po sledování reklamy a log PlayStation u chlapců zaznamenána vůbec nebyla. Výsledky celého experimentu podle vyjádření Anderson Analytics jasně dokazují, jak způsob presentace značky obrovským způsobem ovlivňuje reakce potenciálních zákazníků. Reklama sice může na daný produkt určitě značky upozornit, ale pokud vyvolává pocit nejistoty, nebo nedůvěry ve značku, tak se zcela vytrácí její smysl.