Jak měl podle prvních náčrtů dopadnout Kratos v God of War Ragnarök? Výrazně jinak než ve finální hře
i Zdroj: PlayStation / Sony Santa Monica
God of War Ragnarök Novinka Jak měl podle prvních náčrtů dopadnout Kratos v God of War Ragnarök? Výrazně jinak než ve finální hře

Jak měl podle prvních náčrtů dopadnout Kratos v God of War Ragnarök? Výrazně jinak než ve finální hře

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

14. 2. 2023 14:36

Je celkem obvyklé, že se scénář a námět hry postupem vývoje výrazně mění. Z původního plánu tedy často úplně sejde. To je také případ loňské pecky God of War Ragnarök, jejíž hlavní hrdina Kratos měl skončit… úplně jinak. Pochopitelně na dalších řádcích najdete velmi významné spoilery, pokud tedy na hru teprve čekáte, raději dál nečtěte.

Reklama

  • Ředitel vyprávění God of War Ragnarök prozradil, jak měl příběh původně vypadat
  • Krata měl zabít Thor, a o dvacet let ho oživit Atreus
  • To ale nekorespondovalo s myšlenkou, kterou příběh měl nést

Konec prvního rebootovaného dílu velmi silně naznačoval, že cesta prošedivělého poloboha brzy skončí nevyhnutelnou smrtí. O to překvapivější nakonec bylo, že Kratos příběhovou zápletku Ragnaröku přežil ve zdraví a nakonec se svému osudu vzepřel. V rozhovoru pro youtubový kanál MinnMax ale ředitel vyprávění Matt Sophos naznačil, že to tak původně být nemělo.

Původní námět příběhu počítal s tím, že Kratos zemře. Tedy, ne úplně. Při úvodním souboji s Thorem i ve finální verzi na chvíli odejde do světa mrtvých. Bůh hromu ale defibrilací Mjolnirem rychle efektně vrátí do hry. V původní podobě scénáře měl Kratos zůstat mrtvý, alespoň na čas. Vyprávění mělo pokračovat velkým časovým skokem, odhadem dvaceti let, kdy ho Atreus ze světa mrtvých opět vysvobodí. To by samozřejmě znamenalo, že by Atreus měl i z hlediska hratelnosti hned od začátku podstatně více prostoru.

Sophos a jeho tým se ale rozhodli scénář výrazně pozměnit, protože se tato varianta nehodila do výsledných motivů, které chtěli autoři do hry promítnout. Poukazuje na to, že klíčovou myšlenkou Ragnaröku je, že severská posedlost osudy a předem napsanými konci života je nesmyslná, a že vždy stojí za to rvát se o změnu, ať už je jakkoliv nepravděpodobná.

“Neexistuje nic, co je tesáno do kamene a nelze to zvrátit, pokud jste ochotni se změnit, udělat změny ve svém životě a pak nejste svázáni osudem. Když jsme se na tomhle shodli, když jsme pochopili, že tohle je ten příběh, který chceme vyprávět, věděli jsme, že Kratos nemůže zemřít,” uzavírá své myšlenky.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama