Jak dopadly samotné ceny The Game Awards? Absolutním vítězem je Elden Ring, nejvíce cen posbíral Kratos
V souvislosti s akcí The Game Awards jsme tradičně jako hráči i novináři zvědaví na atraktivní odhalení chystaných titulů, trailerů a data vydání. Nemůžeme ale zapomenout i na úplně původní princip “herních oscarů”. I letos mířily sošky do rukou vývojářů. Kdo vyhrál jakou cenu?
- Na The Game Awards byly samozřejmě předány i ceny pro hry roku
- Nejúspěšnější jsou Elden Ring a God of War Ragnarök
- Více cen má také Stray a Final Fantasy XIV
Nejvýrazněji uspěl únorový RPG hit Elden Ring. Studio FromSoftware si odneslo ocenění pro ultimátně nejlepší hru roku, a vedle toho uspěl také v kategorii režie, art designu, animací a v žánru RPG.
Početně nejúspěšnější byl nicméně konkurenční God of War Ragnarök. Dalo se očekávat, že si to oba RPG hity ve většině případů předávání cen letos rozdají o nejvyšší příčky, a tak se také děje. Kratos s Atreem získali sošku za nejlepší příběh, přístupnost, sound design, soundtrack (Bear McCreary), v žánru akčních adventur a představitel hlavního hrdiny Christopher Judge zopakoval svůj úspěch z prvního dílu. Na poličku mu tedy přibyla další cena pro nejlepší herecký výkon.
Dvě hry si tak rozdělily celkem početnou řadu cen. Více cen ještě získala kočičí adventura Stray (nezávislá hra, nejlepší prvotina nezávislých tvůrců) a Final Fantasy XIV (dlouhodobá podpora, podpora komunity). Zbytek titulů už vyhrál jen v jedné kategorii.
Příběhový experiment As Dusk Falls uspěl mezi hrami se sociálním dopadem. Mobilní hry ovládl Marvel Snap. Virtuální realitu nejlépe zužitkoval Moss: Book II. Nejlepší akcí je Bayonetta 3, bojovka MultiVersus, rodinná hra Kirby and the Forgotten Land, sportům a závodům vládlo Gran Turismo 7 a stratégy má potěšit Mario + Rabbids Sparks of Hope. Nejzajímavější hru více hráčů podle hodnotících nabízí Splatoon 3.
V kategoriích osobností uspěl mezi tvůrci obsahu streamer Ludwig, mezi esportovci Jacob “Yay” Whiteaker a mezi kouči Matheus “bzkA” Tarasconi. Za nejlepší tým byl zvolen LOUD, specializovaný na nejlepší esportovou hru roku, Valorant. Nejoceňovanější akcí roku byl nicméně světový šampionát League of Legends World Championship 2022.
Nejlepší seriálovou, komiksovou nebo filmovou adaptací je celkem nepřekvapivě Arcane: League of Legends a pro příští rok se porota nejvíce těší na The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Ta byla nominována už třetí rok v řadě. Letos ale poprvé vyhrála, předtím totiž vždy hráče více lákal Elden Ring, který letos konečně vyšel.
Bez cen z letošních oceňovaných titulů odešly třeba Horizon: Forbidden West, Immortality, Xenoblade Chronicles 3 nebo A Plague Tale: Requiem. Všechny přitom měly více nominací.