Iron Harvest láká na alternativní 20. léta
První světová válka nebyla až dosud ve videohrách příliš využívanou látkou. Kromě současného nejmarkantnějšího zástupce v podobě Battlefieldu 1 můžeme vzpomenout snad na Valiant Hearts: The Great War z produkce Ubisoftu, multiplayerovou střílečku Verdun nebo Iron Storm z roku 2002, která se však odehrává v alternativní historii. Podobný přístup volí i chystaný nový titul Iron Harvest od německého studia KING Art Games.
Iron Harvest je real-time strategií, odehrávající se v alternativních 20. letech minulého století. Po první světové válce se lidstvo, fascinováno nově objevenými technologiemi a průmyslovým pokrokem, jalo vytvořit obří kráčející bojové stroje, které se následně staly nejen součástí armád, ale i každodenního života. Jak už to tak ale bývá, nově nabytý pocit moci je příliš opojný a několikaletý mír chřadne před vidinou nové, ještě více zničující války. Hra využívá koncept světa 1920+, který vytvořil polský ilustrátor Jakub Różalski. Jeho dílo si můžete prohlédnout v galerii níže.
Své síly změří tři mocnosti. Saské impérium požívá v Evropě značný vliv, zejména díky pokročilému průmyslu a rozvinutým městům, ale také pro silnou inklinaci k vojenství. Bohužel, vzhledem k neblahým důsledkům kapitulace v minulé válce je morálka v říši špatná a sám vládce je pro svou politiku appeasementu v hledáčku politických špiček i aristokracie.
Dalším hráčem na bitevním poli je republika Polania, silně zaměřená na zemědělství. I tento národ se snaží udržet svůj historický status a území, bohužel je z obou stran svírána mocnými sousedy. Velká část země je stále okupována a modernizace armády probíhá teprve krátce.
Třetím hráčem na politické šachovnici je pak Rusviet, obrovská země s nevídaným industriálním a populačním potenciálem, která ovšem dlouhou válkou značně utrpěla a její vládci taktéž. Znavení obyvatelé ztrácejí trpělivost a car Mikuláš ztrácí pevnou půdu pod nohama. Oslabené pozice vládnoucí třídy využívá tajemný Rasputin, který na svou stranu koncentruje značnou moc a zdá se, že revoluce je na spadnutí.
Hra je stále ještě na samém počátku vývoje a dočkat bychom se jí měli až v roce 2018. Vývojáři z KING Art Games vyzdvihují svůj vztah k sériím, jako je Company of Heroes nebo Men at War a rádi by nabídli podobnou hratelnost, přenesenou do originálního světa, vytvořeného Jakubem Różalskim. Těšit se můžeme na otevřené, sandboxové mapy, na kterých budeme svědky obřích bitev mechů, vojáků i speciálních hrdinských jednotek, které budou zřejmě podstatné pro příběh hry. Hra kromě PC vyjde i na konzole, jsme tedy velice zvědavi, jak se vývojáři popasují s ovládáním za pomoci gamepadu. Originální námět a krásné Różalskiho obrazy nás ale značně namlsaly.