Hytale končí. Vývojáři variace na Minecraft složili zbraně
Hytale, dlouho očekávaná hra inspirovaná Minecraftem, byla oficiálně zrušena. Studio Hypixel bude uzavřeno.
- Ambiciózní sandbox Hytale byl po letech vývoje definitivně zrušen
- Vývojáři si uvědomili, že hru nelze dokončit bez kompromisů, které by popřely původní vizi
- Riot Games zajistí členům týmu štědré odstupné a pomoc při hledání nových pracovních příležitostí
Titul Hytale byl prezentován jako sandbox inspirovaný Minecraftem, který kombinoval procedurálně generovaný fantasy svět s RPG prvky, souboji a dungeony. Ambiciózní projekt byl ve vývoji několik let, k jeho vydání však nikdy nedojde.
Informace byla zveřejněna na oficiálním webu hry, kde ředitel studia Hypixel Aaron Donaghey oznámil konec projektu. „Vývoj her je brutálně náročný – obzvlášť pokud se snažíte vytvořit něco originálního, co osloví kreativní a vášnivou komunitu,“ napsal a přiznal, že tým navzdory technickému restartu a zvyšujícím se ambicím nezvládl dostat hru do stavu, jenž by odpovídal jeho vizím a očekávání hráčů. Složitost projektu postupně narůstala, i přes snahu o zjednodušení nebo nové přístupy by prý výsledek nebyl tím, co si hráči zaslouží.
Hru měla vydat společnost Riot Games, která Hypixel koupila v roce 2020. Studio sice bude uzavřeno, Donaghey však ocenil, jak se Riot k celé situaci postavil. „Jsme jí hluboce vděčni – nejen za roky podpory a příležitosti, které nám poskytla, ale i za péči, kterou v tomto přechodném období věnuje našemu týmu. Podpořili nás v tom, abychom se vydali do světa a hledali investory nebo kupce, kteří by mohli Hytale dále posouvat vpřed.“
Zároveň dodal, že Riot poskytne týmu štědré odstupné. „Je to ohleduplné, ale i lidské. A ukazuje to upřímnou snahu postarat se o lidi, kteří za projektem stáli.“
Na závěr dodal, že provoz původního Hypixel serveru v Minecraftu zůstává nedotčen a bude nadále fungovat.