Hry s ratingem "M" si obvykle kupují i mladší
Pokaždé, když hra projde procesem udělováním ratingu a na konci obdrží písmenko M, tedy Mature (17+), snaží se distributoři dát hlasitě najevo své zklamání. Znamená to totiž, že takto ocejchované hry míjí nejzastoupenější vrstvu hráčů a navíc mohou být v mnoha případech prodávány jen ve speciálních obchodech, div ne ještě zabalené do papírových pytlíků, podobně jako alkohol. Ve skutečnosti však není rating hry rozhodujícím faktorem a podle průzkumu Národního institutu pro média a rodinu se k takovýto hrám dostanou neplnoletí hráči v 46% amerických obchodů. Do tajného průzkůmu bylo zahrnuto více než 60 krámků a hříšníci se dočkali významné přednášky na inkriminované téma. Organizaci East County Youth Coalition se to však zdá málo a vyžadují pro oněch 46% prodejců postih a následné zpřísnění v sledování prodeje. Vhodný by podle nich byl i pohovor s každým novým zaměstnancem, neboť rating je na herních titulech z nějakého důvodu a měl by se, v prospěchu dětského zdraví, dodržovat zcela přesně. O tom, zda tato aktivita k něčemu povede, můžeme nyní jenom spekulovat, ale myslíme si, ačkoli to rozhodně neschvalujeme, že stejně jako k cigaretám nebo alkoholu, se i k hrám každý nějakou cestou dostane.