Zpět na článek

Diskuze: Howard: „Fallout 76 nám poškodil reputaci“

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
4. 6. 2019 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikdykde: Unreal Engine ma jednu zasadni vlastnost - je velice, velice , velice jednoduse modovatelny a pristupny pro jakekoliv jine doplnky. Navic ma i hodne velkou komnunitu lidi, kteri jej pouzivaji a tim padem dost pravdepodobne najdes reseni nejakeho problemu.

Navic - vsichni vime jak vypada RDR2, nebo jine hry, na Unreal Enginu a jak vypadaji na Creationu. To je proste jako nebe a dvoje dudy.

Creation je stary a nikdo jinem v nem moc nedela.

Takovy podobny pripad je FrostBite - ten je ale zase tak novy, ze neni odladeny a nehodi se ke vsemu (viz.Bioware a jejich pokusy s Dragon Age ). Nicmene FrostBite odvadi super praci v FPS na jednicku.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
4. 6. 2019 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikdykde: To, že Creation Engine je zastaralý není pohádka, ale holý fakt. Jenom ho srovnej s jinými enginy pro open world hry, Creation Engine má za každými dvermi loading, má silně omezené scriptovací možnosti (důvod pro existenci modů, které je rozšířují), každá hra na něm vypadá hůř než konkurence, hlavně co se týče modelů postav a animací, Skyrim měl třeba úplně rozbité stíny, šílená fyzika, která se kompletně rozbíjí na vyšších frameratech, špatně rešené LoDy atd. Vrchol tohohle enginu byl někdy v dobách Oblivionu, kdy jeho grafika všechny oslňovala. Dneska je to podprůměr a ani upgrady pro F4 to nezměnily. Dokonce F4 je první hra na Creation Enginu která běží v 64 bitech (!).

A co se týče kvalit Skyrimu, tak ani nedokážu spočítat kolikrát jsem si při projíždění Skyrim Nexusu řekl "hmm, to je dobrý nápad, proč to ve hře není už teď?".

bluetomcat@seznam.cz
bluetomcat@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 6. 2019 03:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono to zas tak jenoduché není proč je Fallout 76 takový strašný fail. Bethesda si za to může jen a jen sama. Doporučuji dokument "The Fall of Fallout 76" https://youtu.be/kjyeCdd-dl8 tam je to vysvětleno podrobně co to bylo za soubor těžkých neůspěchů a vysloveně trapného marketingu.

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
3. 6. 2019 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak oni uz maj zkusenost s nepovedenym startem hry, a tak proste udelaj to samy s jinou hrou, hm, bezva.

Titulek by mel znit "Fallout: Todd Howard mi zkazil povest".

Nikdykde
Nikdykde
Level 1 Level 1
3. 6. 2019 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: hodnocení na metacritic a podobných místech nesvědčí naprosto o ničem. Teda ano, o jedné věci, třeba že Fallout 4 hrají jen na steamu neskutečný hromady lidí a že na metacritic jej část protestujících prostě v hodnocení snižuje.

To nic nevypovídá o tom, jaká ta hra objektivně je, leda o míře nostalgie v hráčské komunitě, a to ještě možná.

Pavel Makal
Pavel Makal
Level 1 Level 1
3. 6. 2019 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: S jakou chutí bych si zahrál Fallout Tactics na Switchi!

niggurath@seznam.cz
niggurath@seznam.cz
Level 1 Level 1
3. 6. 2019 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že to nebylo dodělané a plné bugů by ani nevadilo. Jsme na to zvyklí a postupem to opravné patche doladí. Zásadní problém je čistý on-line. V celé sérii byl vždy důležitý příběh a velké množství vedlejších postav. To prostě k Falloutu dohromady nejde. Slepě si myslet, že to bude mít prodejnost a hratelnost jako Fortnite nebo Playerunknown's battlegrounds byla velká chyba. F76 už nic nezachrání. Zapomenout a udělat zcela nový single s pořádným příběhem + třeba různá DLC.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 6. 2019 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já myslím že hlavně jejich arogantní oddělení podpory v případě Falloutu 76, jim dost poškodilo reputaci.
Ta hra je tak odfláknutá až to bije do očí.

KnedlikCZ
KnedlikCZ
Level 1 Level 1
4. 6. 2019 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Malekith: No já hlavně očekávám Skyrim pro čtenáře a hluchoněmé

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
4. 6. 2019 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikdykde: Je rozdíl mezi starým enginem a zastaralým. Nové enginy se moc nedělají, většinou se upgradují ty staré a to je to, v čem Bethesda zaostává. Navíc nejde jen o kvalitu těch animací, ale způsob jejich spouštění, co se týče vzhledu postav, tak ten engine ani neumožňuje aby postavy stejného pohlaví měly jiné modely těl, podporuje to prostě jenom jeden základní model pro muže a ženy, které se jenom velmi omezeně upravují.

Jinak líbí se mi, jak ses soustředil na animace, ale úplně jsi ignoroval fyziku, loadingy za každými dveřmi, nezvládnuté LoDy a 32 bitů v roce 2011.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
4. 6. 2019 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hele frosbite je taky perfektní engine :D a anthen je jen problém těch lidí co s ním neumí....

já si myslím že bethesda by měla od tohoto enginu upustit minimálně u některých her které nejsou jejich standardní portfolio RPG, ono je fajn že toho umí hrozně moc, a maluje perfektní scenerie, ale proč se pořád objevují tedy ty samé chyby v těch hrách už od oblivionu? stejné gliche, bugy? je to protože to dělají stejní lidé? a proč nutit engine který se táhne doví jak dlouho v žánru RPG aby byl najednou RPG online? jako jasně jde to v něm udělat, uděláš v enginech prakticky cokoliv pokud to umíš, ale proč jít hlavou proti betonové zdi s pancéřovými výztužemi když hned vedle máš odemčené dveře?

zkušení lidé jsou fajn a myslím že jen díky nim se to daří látat tak aby to bylo hratelné. Ale otázka zda to bude mít smysl, (já tu hru tedy nekupoval, cítil jsem z toho monstrózní průser, navíc na základě let minulých od bethesdy kupuji až tak 6 měsíců po vydání.) nicméně bethesda zaklepala do rakve tolik hřebíků že i když se ukazuje na skyrim online tak i ten neměl tolik problémů jak F76.....

Nikdykde
Nikdykde
Level 1 Level 1
4. 6. 2019 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: na mnohem starším engine běží i RDR2 nebo Mortal Kombat 11 jede na unreal 3. Kdybychom to teda brali takto zjednodušeně. Ono jde i o verze a o nástroje, ve kterých se v tom pracuje – a trovna u tohodle není v Bethesdě problém.

A naopak si sám odpovídáš, když koukáš na nexus – proč to vlastně neudělali – včetně lepších animací a tvarů postav. Ty hrozné postavy a špatné animace prostě dělá při svým postupu standardizace ve hře přímo Bethesda, nikoliv že by to engine neuměl. To není jeho chyba – navíc bacha, na internetech jsou videa často z bety, ta hra nyní vypadá úplně jinak a je na mnoha místech velice krásná a naopak, to jak reaguje engine i na činost lidí kolem tebe ukazuje, že ta technologie toho hodně umí. Občas nevěřím, že jde o MP, když vidím co to umí ve 4K, na kartách jako jsou VEGA nebo Turing vykouzlit za scenérie. Jsem jednou nahnal tři vlastně bossy na jedno místo, začali bojovat spolu, i ti jejich minioni. Tohle jsem viděl naposled v Monster hunter. Využití prostředí je tam skutečně na vysoké úrovni.

Tady jsi ale vypíchnul ten hlavní nedostatek Bethesdy – proč si proboha nenajme grafiky a animátory, který by jim do toho ty animace a lepší postavy prostě udělali?
Tohle je ale věc, která mi vrtá hlavou od dob bramborových hlav v Oblivionu.

F76 je možná pořád sra*ka v ea, nicméně s obrovským potenciálem a zrovna ty technologie co se tam ukazují jsou opravdu dobré. Forma krajiny, domy – mimochodem velká část objektů je normálně průchozí a otevřená, loadingy jsou často věcí malých dungeonů, nebo když děláš úkol a tímhle vstupuješ do vlastní nesdílené lokace, pro potřebu nějakého úkolu. Tady bych zastavil hromadu až neoprávněné kritiky, protože prostě není pravda, že všechny interiéry jsou za loadingem, protože to tak prostě není.

Nyní třeba změnili letiště, kde vlastně probíhá tréning/tutorial; byla to původně normální budova po loadingu u vstupu, no a nyní je to takovej menší dungeon. Takhle postupně mění hodně míst, je to prostě vidět, že je hra v procesu – mimochodem tohle Howard i přiznává, že z hráčů udělali testery a ti jsou za tohle oprávněně naštvaní.

Ta takzvaná kritika je vůbec hodně často mimozní. Autory F76 není jen "Howard s poskokama", ale podílí se na tom i část Arkane (kde jsou lidi co v Looking glass dělali SS2 nebo Ultimu, což je koneckonců poznat i na tom jak každá pohozená věc má nějaký svůj význam, jsou tam i lidi ze studia co se v minulosti podíleli na Bioshocku, a i to je na některejch místech taky dobře poznat), vůbec původci tohodo jsou opravdu zajímavý tvůrci. Proto jsem to ze zvědavosti taky pořídil.
Právě protože mám rád i staré hry a jejich tvůrce, jsem hodně dalece toho to jen hejtit na základě reklamou placených videí z youtube. Kritizujme to, co si to zaslouží – třeba ty animace a postavy, kde není důvod aby se to pohybovalo jako v roce 2008, ta technologie je v tomhle fakt neomezuje.

Nikdykde
Nikdykde
Level 1 Level 1
4. 6. 2019 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomee: Nemáš pravdu. A neurážej.

nejsem fanboy, ale narozdíl od mnohých své informace čerpám ze hry samotné, kde vidím co se povedlo a co ne a nikoliv z dost manipulativních hysterických videí z youtube, kterejma se tu, koukám, už "argumentuje". Pohádky o zastaralých enginech jsou akorát poznávací znamení těch, co o tom ví prdlajz a čerpaj z domněnek a fabulací. Bulvár.
Inu, vidím argumentační krizi.

Já si prostě dělám na věci vlastní názor.
Já netvrdím nic jiného, než co třeba D. Rozsíval ve své recenzi nebo herním videu, které natočili zde na hrej.cz. Nebo na Vortexu, nebo na sektor.sk. Mám verzi na Xbox One X i na PC.
Kupoval jsem to později, na začátku mne odrazovaly recenze,a le současně jsem si říkal, že by bylo zajímavé se na to podívat důkladněji. Vedle jasných důkazů toho, že je to nepřiznaný předběžný přístup jsem ale nalezl i spousty věcí, který fungujou a moc v jinejch hrách se to nevidí.

@bluetomcat: To není dokument. Dokument není jednostranný zavádějící sestřih, který navíc v části svých tvrzení dokonce lže (a v čem je pak lepší, než jím kritizovaný Howard). Akorát vyděláváš společnosti google a youtuberům na reklamách. Je to jen ukázka nového trendu jak lehce vydělat peníze a nabrat sledovanost.

@A.A.: Asi vzpomínky každého z nás o Skyrimu pocházejí z jiné dimenze. Já to dohrál mnohokrát bez problémů do konce. Moje třetí hra na steamu, patche chodily pravidelně.

Já si třeba pamatuju jak vyšel Fallout první. Jaký měl hromady bugů a problémy na různých tehdejších konfiguracích PC. I jak to kolikrát nešlo dohrát. Pak dvojku a problémy se opakovaly. Pak Fallout Tactics, což byla nesouvislá spatlanina misí a map od zoufalýho Interplay. Nebejt modů a neoficiálních oprav od fanoušků, hry by si dlouho nikdo neužil. Upravené hratelné verze vycházely až mnohem později. Že bych ale z toho měl traumata a i osm a více let to chodil psát do diskuzí, to teda ne. Vampire, KOTOR? To byl kolikrát problém najít proč to nejede nebo nejde dohrát (a na steam nová verze KOTOR vyšla už s opravou od fanoušků jako jeho součást rovnou). Našel bych hromady her, který na tom byly a jsou celou dobu o poznání hůř. Jestli tě trápí takhle i ony, tak tě lituji.

ScuroGool
ScuroGool
Level 1 Level 1
4. 6. 2019 00:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dost jsem o F76 premyslel. Budto za plnou cenu, nebo ve sleve. Hrozne ten titul chci otestovat a udelat si vlastni nazor, ale den po vydani DayZ na ps4 jsem investoval do tohohle a jsem mnohem vice spokojenej. Kdyz uz survival, tak DayZ od Bohemky :D

Aleš Adam
Aleš Adam
Level 1 Level 1
3. 6. 2019 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skyrim měl na konzole bug, který způsoboval pád hry kvůli Ram. Tato chyba byla dlouho neřešena. Bug byl i na PC verzi, ale opravili to fanoušci. Bug způsoboval po dosažení určité velikosti uložené pozice pád a nemožnost dál hrát. Blbý, co?

Skyrim měl řadu bugů neumožňující dohrát hru. Jeden jsem dokonce zažil a ani návrat do starší uložené pozice nepomohl.

Skyrim byl velmi špatně vyvážený. Horší balance jsem nikdy neviděl. Stejně tak časování úkolů a celkově plynutí hlavní linie.

Teď je hlavně díky modderum Skyrim solidní hra, v které jsem nechal opravdu hodně času. Ale ten začátek!

Řada her Bugthesdy byla velmi zabugovaná. Naštěstí většinu chyb opravili fanoušci

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
3. 6. 2019 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikdykde: Tak hezky jsi to tady napsal. Jen bych doplnil, že kritiky nejlépe hodnocenými díly série Fallout jsou všechny, jen ne ty, které dělala Bethesda. Tedy jednička, dvojka a New Vegas. O mnohém to svědčí. A když už žánrový spin-off, tak radějí Tactics než Fallout 76.

Nikdykde
Nikdykde
Level 1 Level 1
3. 6. 2019 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hejt na Bethesdu? Fakt?

Howard a jeho packalové udělali nejvíce hrané a nejlépe prodávané RPG historie. Za což si vysloužili nenávist hard části komunity, protože dneska znají Fallout i sekretářky a nerdi mají pocit, že jim někdo ukradl poklad. No a co, na věci to nic nemění, hry jsou to pořád dobré, až výborné.

F76 měl jednu velkou nevýhodu, že vyšel jako nepřiznaný early acess, což je oprávněně kritizováno. Nicméně herní mechaniky a komplexní herní svět je velice dobře postavený. RPG prvky do tohoto Survivalu nesmírně dobře zapracované. Stavba světa je na hodně vysoké úrovni. Systém počasí je stejně promakanej (možná i více), než v RDR2 – a tak dál a podobně.

Skyrim byl normálně hratelný ode dne vydání, to si pamatuju velice dobře. Navíc kdyby chtěli ždímat, nechaj to udělat v Číně nebo Korei zalevno se sexy postavičkama a zvířátkama, a nelíp rovnou na mobil, nevytvářejí novou technologii.

Uvidíme co dál na E3, do té doby se rozčilovat je zbytečné.

Jo a doufám, že to nikdy free to play nebude.

Amos
Amos
Level 1 Level 1
3. 6. 2019 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Webmasser: Myslíš toho Onose a Samose, bratry pana Seto?

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
3. 6. 2019 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tell me lieeees .... :)

Jdu si pustit ten song :)

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
4. 6. 2019 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už se na Todda v Něděli těším :D Očekávám že oznámí falout 76 VR, TES Online, TES karty a samozřejmně hodí nějaký ten joke :D A jestli neoznámí Skyrim na mobily, tak budu zklamaný.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
3. 6. 2019 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikdykde: Taky jsem hrál Skyrim hned od začátku a normálně to hrát šlo. Problém jsem měl akorát ve Falloutu 4 kde jsem musel použít TCL cheat abych se dostal k dalšímu checkpointu kterej spustí script, ale to je ve hrách od bethesdy celkem normální a díky tomu že jde tak snadno ty cheaty zapnout, tak se většina podobnejch bugů lehce vyřeší, to je velká výhoda her s timhle enginem, sice je to zabugovaný ale většinou to jde řešit nebo ňák obejít. Když jsem narazil na game breaking bug v Metru tak jsem čekal na opravu měsíc a mezi tim jsem to radši rozehrál znova podle návodu abych věděl co nesmim dělat abych hru zase nerozbil. :-D

Juzzy
Juzzy
Level 1 Level 1
3. 6. 2019 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No možná by stačilo ten svět oživit lidskými NPC jako ve čtyřce :D ale to bych chtěl asi moc.

Aleš Adam
Aleš Adam
Level 1 Level 1
3. 6. 2019 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jsou kecy. Stačí se podívat na nový mobilní TES. Tam je jasně vidět politika Bugthesdy ždímat. Navíc vydávají nadprůměrně zabudované hry odedávna a mají jen štěstí, že nikdo moc nejde do žánrů her, co bugthesďáci dělají. Na mysli mám hlavně to TES. Takový Skyrim byl na začátku skoro nehratelný a já bych ho bez módů ani nezapnul

Strejda Demon
Strejda Demon
Level 1 Level 1
3. 6. 2019 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Webmasser: Tyhle 2 snad už dělaj úplně všude :)

Amos
Amos
Level 1 Level 1
3. 6. 2019 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

On ten Fallout "SE" časem nezlepší. To musejí udělat oni...

Reklama
Reklama