Horor DARQ vás pořádně vyděsí
Tak trochu Limbo a tak trochu Tima Burtona připomíná dnes představovaná hororová plošinovka a adventura DARQ, ze které atmosféra přímo kape a která vás jistě svými infarktovými situacemi i nápaditým prostředím dokáže patřičně překvapit.
DARQ vypráví příběh chlapce jménem Lloyd, který si jednoho krásného dne uvědomí, že vlastně sní. Ovšem naneštěstí záhy zjistí i to, kterak nejde o obyčejný sen, ale o tu pravou noční můru, z níž se navíc nelze vůbec probrat.
O prostém probrání to tedy není a Lloyd musí dojít až na konec svého snu, lehké to však určitě nebude, na druhou stranu si ale Lloyd moc dobře uvědomuje, že vlastně jen sní. A zrovna ve snu kupříkladu fyzikální zákony přeci zas až tolik neplatí.
Vedle možnosti ohýbat fyzikální zákony a chodit po stěnách pak Lloyd dostane do vínku i schopnosti další a po vzoru hororu Perception bude v některých pasážích využívat zvuku a echolokace pro navigaci zcela ztmaveným herním prostředím.
Více už vám o tomto zajímavém projektu ale může napovědět přiložený trailer i sada obrázků, atmosféru dokáží navodit určitě zajímavou.
Z technického hlediska hra kombinuje trojrozměrné prostředí a ploché a ručně kreslené postavy. Prim přitom slibuje hrát se světlem a stíny, v nichž se hlavní postava bude muset čas od času také ukrývat před mocnějšími z nepřátel.
Ti navíc mohou pokaždé překvapit, neboť kupříkladu jejich lokace jsou náhodně generované a dva průchody hrou tak nemusí být nikdy zcela identické. Otočení se a návrat do předešlé místnosti pak může znamenat kupříkladu navíc i to, že se ona místnost stihla celá v díle okamžiku proměnit a opět se tím tvůrci snaží o co možná největší míru variability.
Ta může ruku v ruce s různými zakončeními nadále podpořit replayabilitu, o níž se však budeme moci přesvědčit nejdříve až na počátku příštího roku. Pro bližší informace pak můžete zavítat ještě na web hry či na rozhovor magazínu DualShockers.