Hines: Úspěch singlu v Doomu nás překvapil
Když se letos v květnu konečně na naše obrazovky vrátilo to jediné pravé Peklo s velkým P, široká hráčská obec i většina recenzentů si nemohla hru vynachválit. Dosud se jedná o jednu z nejvýraznějších FPS poslední doby a hra velmi dobře balancuje moderní postupy se staromilskou hratelností a horečnatým tempem akce. Právě jistý závan retro hratelnosti ale dělal lidem z Bethesdy před uvedením hry starosti.
K tomuto tématu se v posledním vydání MCV vyjádřil Pete Hines, viceprezident marketingu a PR společnosti Bethesda. Sám Hines byl údajně velmi překvapen, jaký úspěch u hráčů vzbudil režim pro jednoho hráče v novém Doomu, měl totiž prý obavy, že by jeho styl ze staré školy mohl hře vysloužit negativní hodnocení. Nakonec se tak ke značné radosti id Software a Bethesdy nestalo a byl to právě osvěžující návrat do minulosti, čeho si kritika u hry vážila snad nejvíce.
„Když pracujete v Bethesdě a zahrajete si singleplayer Doomu, můžete si říct, že je to vážně zábava, ale zároveň nevíte, jestli si náhodou nelžete do kapsy. Je to vážně zábava? Nebo to lidé při hraní odsoudí, protože hlavní hrdina nemluví, chybí pořádný příběh a celé to působí, jako by se id Software nikdy nevyhrabal z 90. let. Pořád to samé, 6/10. Nikdy nevíte, k jakému z těchto dvou výsledků se kritika stočí,“ poznamenává Hines.
Dobrým rozhodnutím podle něj bylo poskytnout hráčů, singleplayerové demo. To sice bylo oznámeno až v rámci konference na E3 a dostupným se stalo měsíc po vydání hry, stále se ale jedná o sympatický krok, který v současné době již není samozřejmostí. Demo mělo původně být časově omezeno na pouhý týden, i několik měsíců po E3 je však stále k dispozici.
Po předloňském Wolfenstein: The New Order je Doom další vlaštovkou ze stáje Bethesdy, která přinesla ničím nerušenou a v tom nejlepším slova smyslu primitivní hratelnost. Vřelé přijetí hráči i kritikou je doufejme dostatečným signálem vývojářům, že méně je někdy více a v klasických herních postupech se dá stále najít kvalitní inspirace. Teď ještě pořádného singleplayerového Quaka, prosím!