Hideo Kodžima o své vášni k tvoření: Jsem stejný jako Tom Cruise
Hideo Kodžima, legendární herní tvůrce stojící za sérií Metal Gear a Death Stranding, otevřeně mluví o své neuhasitelné touze tvořit.
- Kodžima čerpá inspiraci z filmů, ale vždy zdůrazňuje, že jeho hlavním cílem je objevovat možnosti her
- Pokud však jeho studio uspěje, rád by natočil vlastní film
- Kodžimovy hry jsou plné filmových prvků a nečekaných easter eggů
Tvůrce her Metal Gear a Death Stranding, Hideo Kodžima, se v rozhovoru pro Game*Spark rozpovídal o své neutuchající touze tvořit. Přirovnal se k Tomu Cruiseovi, který nedávno prohlásil, že chce točit filmy klidně i ve stovce. „Jsem stejný jako Tom Cruise,“ zasmál se Kodžima. „Můj život je zasvěcen tvoření. To je moje radost. Chci tvořit, dokud mi bude sloužit tělo a mozek. Budu o tom přemýšlet, až to začne obtěžovat lidi kolem mě, ale chci tvořit až do smrti.“
Kodžima se tak zřejmě odkazuje na nedávné Cruiseovy výroky na premiéře Mission: Impossible – The Final Reckoning, kde herec prohlásil, že nikdy nepřestane točit filmy a chce je natáčet klidně i ve stovce.
Microsoft ruší projekty, ale Kojimův experimentální OD zůstává ve hře
Navzdory rozsáhlým propouštěním a rušení projektů uvnitř Xbox Game Studios zůstává tajemný projekt Hideo Kojimy s názvem OD nadále ve vývoji.
Od roku 1986, kdy nastoupil do Konami, vytvořil řadu herních titulů, od Snatcheru po P.T. a Boktai. V rozhovoru zdůraznil, že ho stále žene vpřed radost z tvorby a že se neomezuje jen na hry. Pokud se jeho studio Kojima Productions bude dál dařit, chtěl by natočit i film. „Vyrostl jsem na filmech, ovlivňují světlo, režii i postavy. Ale vždy si uvědomuji, že nedělám film, ale hru. Chci zkoumat, co jde jen ve hrách — i podivnou hravost,“ vysvětlil.
Jeho tituly jsou známé filmovou prezentací i množstvím cutscén. Právě hravost a nečekaná překvapení jsou pro Kodžimu typická. Brzy se dočkáme i filmové adaptace Death Stranding, kde by si hlavní roli rád zopakoval Norman Reedus.