herni-trh-v-cr-a-sr-pry-rychle-roste
Novinka Herní trh v ČR a SR prý rychle roste

Herní trh v ČR a SR prý rychle roste

sleepless.

sleepless.

8. 6. 2010 12:20
Reklama

Nově založená Asociace herního průmyslu ČR a SR dnes zveřejnila první oficiální čísla týkající se objemu trhu s hrami a videohrami v ČR a SR. Zatímco v roce 2008 činil obrat z prodejů herních konzolí a her (pro konzole, PC a handheldy) 1,623 miliardy korun, v roce 2009 už to bylo 1,871 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 15,5 procenta, jak uvádí tisková zpráva AHP.

Samy o sobě tyto údaje nic moc neřeknou, ale ve srovnání s oficiálními údaji průmyslu hudebního a filmového už "nějakou" vypovídací hodnotu mají. Hudební průmysl podle informace IFPI ČSN utržil 302,2 milionů korun, zatímco obrat prodejů oproti roku 2008 klesl o 12 procent. Herní průmysl tedy hudební zdánlivě překonal a jde po krku průmyslu filmovému, který podle údajů Unie filmových distributorů utržil v roce 2009 1,251 miliardy korun. To je na první pohled méně, než v případě průmyslu herního, ale je třeba počítat s tím, že UFD do tržeb nezahrnuje prodeje DVD/Blu-ray nosičů ani přehrávačů, zatímco průmysl herní ano (konzole).

Dále je třeba poznamenat, že údaj AHP uvádí obraty na území ČR i SR, zatímco údaje od IFPI a UDF platí pouze pro Českou republiku. Vzájemné srovnání herního s hudebním a filmovým průmyslem tedy v globále pokulhává na nesourodosti dostupných údajů. Plní však alespoň ilustrační roli (to je ta vypovídací hodnota), což je oproti dosavadnímu stavu absolutního temna velké zlepšení. Podstatný je ve výsledku hlavně údaj o meziročním navýšení obratu z prodeje her a herního hardwaru, který ukazuje, že se tuzemský trh v minulém roce rozvíjel a rostl, stejně jako průmysl filmový a neklesal jako průmysl hudební.

Doufejme, že zveřejnění výše uvedených čísel je pouze první signální a v budoucnu budou veřejnosti dostupné i zjednodušené údaje o nejprodávanějších hrách, které GFK samozřejmě agreguje, ale neumožňuje jejich zveřejňování a brzdí tím rozvoj povědomí o herním průmyslu v ČR a SR.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama