Zpět na článek

Diskuze: Vývojáři a patenty - příběh o koulích, D-padech a taxíku

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
16. 3. 2021 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako takhle: Pokud jde o nějaké zlepšení, které je sice zajímavé, ale dá se obejít (křížový D-Pad, kruhové dialogové menu, směrová šipka...), tak proč ne. Nicméně zaseknout pod patent obecnou herní mechaniku vývoje a reakcí NPC, mi přijde trochu přes čáru a jak už psal @catmeows, asi by mělo být možné najít starší hru, která podobnou mechaniku využívala (reputační systémy nejsou žádná novinka). Ale nečetl jsem to, třeba to není v patentu uvedeno tak obecně, aby se nedalo vymyslet něco obdobného mimo jeho záběr. Pak by to i plnilo účel vymýšlení inovací oproti prostému kopírování.
@JabJab21: Pokud někdo zaváhá s prodloužením patentu, tak je to prostě blb, protože musí prodlužovat před uplynutím doby. A propadlý patent si nikdo jiný přivlastnit nemůže stejně jako si nejde patentovat něco, co sice patentováno nikdy nebylo, ale dávno se to používá,
Jak je to s obecným nevýdělečným využíváním přesně nevím, ale jsou možnosti, jak legálně zdarma využívat patentované technologie.

Jinak účelem patentů nemá být ani tak podpora inovací tím, že chrání investora nebo nutí ostatní vymýšlet, jak to obejít. Primárně jde o to, aby vynálezci netajili vnitřní fungování svých výtvorů a dovolili tak ostatním navázat (za cenu koupě licence) na nápad svých předchůdců a rozvinout ho. Tohle dost pomohlo s přechodem od tajemství předávaného z otce na syna a zašifrovaných alchymistických spisů k rychle se rozvíjející průmyslové společnosti. Bohužel se to často používá jen k zaseknutí využívání daného principu někým jiným.

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
16. 3. 2021 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja bych dovolil komukoliv pouzivat cokoliv patent nepatent, pokud ta hra bude zadarmo bez mikrotransakci. Jediny misto kde maj podle me patenty apod. smysl, je to, kde jde o penize. Chapu lidi, co neco vymyslej a treba to i nabizej zdarma, a pak prijde nakej blbec co na tom zacne rejzovat, nejlepe tzv. patentovy trol, co vam ukradne napad a patentuje ho driv nez vy nebo si proste pocka az vas patent vyprsi a privlastni si ho driv nez si ho obnovite.

Gameover
Gameover
Level 1 Level 1
16. 3. 2021 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z mého pohledu jsou hry formou umění a patenty v umění nemají co dělat.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
16. 3. 2021 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Patenty na herní mechanismy by vůbec neměly existovat, zvlášť takhle obecné.

catmeows
catmeows
Level 1 Level 1
16. 3. 2021 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Minihry během nahrávání se objevily už v 80.letech, kdy si hráči krátili 5 minutové čekání na nahrání cca 40 až 50 KB z kazety. Že si někdo mohl tuhle ideu o deset let později pantetovat je dost smutné. Stejně tak si myslím, že herní archeolog by vyhrabal podobné díry i v patentu Nemesis.

Reklama
Reklama