Gogolův Taras Bulba v přípravě jako RPG
Vývojáři z ruského týmu Burut se pokouší už po druhé, a tentokrát snad lépe, zadaptovat známou knihu do videoherní podoby. Po nepříliš povedeném akčním RPG Hard to be a God podle románové předlohy od bratří Strugatských, si nyní zasedli na Nikolaje Vasiljeviče Gogola a jeho (poměrně dlouhou) povídku Taras Bulba. Hodlají na ní vystavět akční RPG The Way of Cossack, které se odehrává v 16. století a stejně jako předloha staví hráče do role kozáka Tarase Bulby, který vede oddíl kozáků do boje proti (v té době) mocně se rozpínající polské šlechtě, aby zachránil okupovanou Ukrajinu. Jeho mladší syn se přitom zamiloval do polské šlechtičny, starší syn naopak padl polským mečem.
Hra se nápadně připodobňuje k indie počinu Mount & Blade, protože bude stavět především na větších bitvách za účasti pěchoty i koňské jízdy, v nichž se bude hráč a jeho bojovníci ohánět třemi druhy zbraní. V nabídce je celkem 7 odlišných a rozlehlých lokací, které jsou zaplněné 40 questy (nechybí prý ani prvky adventurní) a 18 příběhovými postavami. Nezdá se to jako moc, ale pokud je to realistický odhad, tak to bereme. Lepší než sliby o stovkách postav a desítkách lokací, které nakonec odhalí svou prázdnou a veskrze zbytečnou podstatu.
Vyjít by měl titul The Way of Cossack někdy mezi začátkem dubna a koncem června, hra se prý nachází ve fázi beta. Nicméně, moc bychom na tohle datum nespoléhali. Všichni dobře víme, jak dlouho to obvykle ruským hrám do Evropy, o ČR nemluvě, trvá.