GOG zamýšlí vlastní Early Access
Na rozdíl od konkurenčního digitálního obchodu Steam se původem polský GOG pyšní tím, že jeho nabídka není otevřená všem titulům, neb své položky pečlivě vybírá. Spoluzakladatel platformy Marcin Iwinski v rozhovoru pro britský Eurogamer přiznal, že hledají způsob, jak jistý druh předběžného přístupu nabídnout i na jejich stránkách. Podmínkou však je, že by to muselo být v dosavadním stylu, tedy pod dohledem kurátorů.
„Každý měsíc je vydají stovky her a já si myslím, a naše komunita to zjevně potvrzuje, že je na trhu místo pro platformu, která svůj obsah vybírá. Steam se rozhodl toto nedělat a to je v pořádku; pomáhá jim to a mnohým vývojářům to vyhovuje, ale zároveň to s sebou nese hrozbu špatné hry v Early Access. Je to vážně lákavé - jste vývojář a můžete svoji hru dostat do přeběžného přístupu a vydělávat 40 babek za svou hru, za svoji nefunkční alfu. A tyto peníze jim jdou do kapsy okamžitě."
Iwinski tímto nejspíše odkazuje na debakl her jako Earth: Year 2066 nebo The War Z (dnes Infestation: Survivor Stories), které svým zákazníkům lhaly a nalákaly tak spoustu platících hráčů na nefunkční prototypy. Valve obě hry z programu Early Access stáhlo a v případě Earth: Year 2066 nespokojené zákazníky na vlastní náklady odškodnilo.
„Kdybychom nějaký předběžný přístup do nedodělaných her umožnili, musely by obsahovat jistý druh obrany, protože konzumenti přicházejí a vidějí jistý příslib. Samozřejmě, že si řeknou 'No, je to alfa,' ale stejně mají červíčka v hlavě, který říká 'Jů, chci si to zahrát, vypadá to na obrázcích tak super,' a nevědí, že pak budou ze hry nešťastní."
„Jestli jsou nešťastní a vývojáři hru neustále vylepšují, to je pak v pořádku, ale pokud jsou hráči nešťastní a vývojáři prostě sbalí prahy a utečou... V tom případě za to někdo musí být potrestaný." vysvětlil Iwinski s tím, že předběžný přístup by neměl být povolen u každé hry a že by zákazníci měli mít tu možnost od takového zakoupeného produktu odstoupit.