Zpět na článek

Diskuze: Gears of War: řeka blbosti přetekla

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

ubersexual
ubersexual
Level 1 Level 1
7. 12. 2006 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:) Přátelé, já se směji . . .
Nepřijde vám legrační, jak jste tady tak nádherně vyHYPOvali Martinovu reakci na: "kam možná směřují FPS"? Tomu říkám reklama! Nejlepší, co může bejt - založení diskuzí na daná témata a ať se s tim čtenáři nějak poperou. Nevím, zas tolik diskuzí sem za svůj život nepřečet, ale..přijde mi hloupý, když se neustále lidi názorově rochněj v jednom a tom samym bahýnku. Tihle napíšou: "jóó, fakt hustej článek, úplně s tebou souhlasim, Blixo" a jiní zas: "no to snad nemyslíš vážně, co je to za nesmysl a proč krucinál urážíš gears of war?" a přicházejí další: "vy blbci, proč se do toho martina navážíte, dyť ste to vůbec nepochopili" a druzí opět smečují: "ale pochopili, to jen vy ste z toho vašeho redaktůrka tak udělaný" A znova A opět A neustále omílané skoro až identické reakce. Já vim. Já to chápu..člověk se potřebuje nějak zviditelnit, něco tomu světu sdělit. Dyť já to nikomu, ani Martinovi, neberu. Ostatně, ON to má v popisu práce. Ale stejně tak jako vy nadáváte na zbytečnost článku, mně by v tom případě připadla jakožto fér "konstruktivnost" vašich reakcí. Kterou bohužel nevidím. Líbí-Nelíbí..A Můj Důvod?-A Tvůj Důvod? Proč se dohadovat nad názorama, když všichni jsme tak jiní, tak různí. A každý preferuje prostě holt něco jinýho. Komu čest tomu čest, a proti gustu žádnej dišput. Ve finále, vnutit svůj názor (jak mi tak příde, že se tady o to všici ze všech sil snažíte) komukoli, a navíc jen způsobem textově-anonymním, je práce zhola nemožná..potažmo zbytečná. Tak nechte žít.

Nu, a co se týče tedy mé reakce na Martinův textík (to abych vám taky přišel konstruktivní ;) je následující. Nemyslím si, že by ten článek vyzníval bůhvíjak negativně vůči 3d řežbovinám. Martinova slova vnímám jakožto současný neduh "akčních her bez duše". Tak nějak prostě k zamyšlení. Rozhodně ne jako blixovu demagogii: "a teď mě poslouchejte, poněvadž jsem to jen JÁ, kdo MÁ tady pravdu!" Čili rozhodně ne tak, jak si to mnozí z vás převedli. Leč, možno že mýlím se. Nikdo není neomylný. Faktem ale zůstává, že herní scéna už dlouhou dobu stagnuje právě na takovejch archetypech á la Duke nebo kapitán Doom a podle mýho tuhle šablonku na dlouhou dobu nesetřesem. Ale (vždycky je nějaké to ale) v mym případě, ať už hraju stolní/PC rpg-čko nebo nějakou tu vyvražďovačku - vždycky milerád přijmu podobu takovýho avatara, jakým doopravdy nejsem. A zkusím si alespoň na chvíli virtuálně prožít to, čeho v reálu nejsem schopen. To mě vždycky lákalo, to mě přitahovalo. Ta sci-fi toho všeho. To koření, které dělá ze hry právě tu zábavu. Je to stejný jako s filmama. Nikdo se nechodí do kina dívat na týpky, který sou fádní/všední postavy, kterých je na světě spousta, jež potkáváme a kterými sami jsme (oki, obliba dokumentárních filmů stále roste, ale čím dál tím víc je prezentována velice lákavě) Na ty pohyblivé obrázky nás právě táhne ta vábnička tý iluze. Kolem tohohle tématu by se dalo napsat spousta omáčky. Iluze. Podívejte se, jak je nám zápaďákům prezentována a krutě masírována taková "krása" ženy. Ostatně, sex vůbec. Dokonalost, která je téměř až nepřirozená. A ona je nepřirozená! Myšlenky, představy..naše podvědomí - čemu všemu je vystavováno! Je to až běs, to vám řeknu.

Nechci odbíhat, proto okamžitě navážu a završím. Iluze nám vládne, a mně samozřejmě v mnoha případech taky. A u her typu gears of war je to neměnné. Tu hru jsem nehrál, ale když Martin použil ve svém článku slovo "Duke", mohu už teď s přehledem říct, že tu hru bych si rád pařnul. Pokud se to alespoň zdánlivě blíží pánovi "rock n' roll a shake it baby" ve slušivějšim kabátku, opravdicky tomu milerád podlehnu :) Já vim, Duke si na nic nehrál, a byla to taková parádní srandička. Navíc nová, že? Ale i když je tohle klišoidní záležitost, budu-li mít možnost, sáhnu po tom. Tenhle archetyp gerojů mi nevadí, spíš sedne. Teď mě tak napadla ta odvrácená tvář tohodle typu hrdiny, jako je např. v sérii Cthulhu..ale to je protipól-druhej extrém. Přemejšlim, jestli se vlastně najde hrdina - jenž je zcela normální a zároveň ale řežboví..to by chtělo možná na jinou diskuzi...

Já bych to své plkání uzavřel slovy, že i když byl gears of war opěvován jakožto úžasnou, originální - zcela novou FPS hrou, která nás všecky posadí na prdel, třeba to nebylo míněno tak, jak by si Martin a zcela určitě řada z nás dalších, představovala. Co když šlo vážně o tu grafiku, ty animace, to brilantně zvládnutý ovládání (jak jsem kdesi četl, a docela mě to potěšilo)..co když právě tohle je next-gen? Originalita se vytrácí, ale co mi s tím zmůžem? Člověk bere, co je. A co neni, o tom jen tiše sní.
..však názory se různí a co pod jedním míním já, nemusíš vždy mínit ty.

Mějte se prima a hrajte co to dá
13_11

neozbyna
neozbyna
Level 1 Level 1
17. 11. 2007 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ubersexual příspěvek o howně

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
7. 12. 2006 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ubersexual Tak ja taky jedno zhodnoceni. Vzdy se podivuji nad neprimou umerou delky textu vs. opodstatnene povolanosti hovorit o danem tematu. Autor clanku si napsal svuj "pohled na vec" po par hodinach hrani, tady se objevilo neco dokonce snad konkurujici delce clanku samotnemu. A nejvic vzdy vsichni hodnoti a vysvetluji a poucuji druhe, ti, kteri ani nehrali, nevideli, nemaji o tom poneti... Iluze, to je ten problem, souhlasim.

essence.of.gore
essence.of.gore
Level 1 Level 1
29. 12. 2007 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

o tomhle clanku sem vubec nevedel a je to jaksi dost pravda hra ktera slibovala inovace stejne jako ceska vlada ze se budeme mit lip nakonec mohla nabidnout jen slusnou grafiku na kterou se spousta lidi chytlo pro me prumerna akce

BUG
BUG
Level 1 Level 1
1. 12. 2006 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

100% souhlas s článkem. TEČKA.

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to Rob:
Takovej Colombo, nebo detektiv Tequilla, to je ono :)
Taky by to mohlo bejt tak, že by první polovina hry byla detektivka, kdy by se sem tam objevovali záhadné mrtvoly lidé, a starý detektiv (hráč) by řešil a detektivnčil, až by se hra postupně přehoupla do druhé poloviny, a to do brutální krvavé akční řeže, kde by Detektiv starým revolverem rozstřílel tuny Bestií na kusy. A v čem by to bylo inovativní ? Hm..... možná v tom kontrastu a hlavně v tom hlavním hrdinovi. A příběh by také mohl být orginální. Bestie by třeba byli synové prezidenta (oné země), Detektiv by v průběhu hry zabil (omylem) spoustu nevinných lidí, a stal by se z něj kriminálník (spravedlivě). Šla by tedy po něm i policie, a tak by střílel i od nich.
No a na konci hry by byla lokace, kde by ma detektiva naběhávali nekonečné zástupy nepřátel, takže by prostě musel hráč umřít.
A pak by se spustilo Outro, kde by umírající detektiv bezděčně sáhl do kapsy svého kabátu, a tam by objevil super tajnou a ničivou zbran, ale nestihl by ji už použít. :))

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ykarne :D Mas sice jako dobry napady a vsechno, jenze na tohle by se ti vyvojari vybodli. Bylo by to strasne pracny, s nejistym uspechem. Proto proste vznikaj hry jako GoW, kde je uspech v podstate zarucen. Osvedcenej zpusob hrani a lakadlo v podobe grafiky. Na jednu stranu tu firmu chapu, ze maji cil vydelat co nejvic penez, a tak se podle toho chovaj. Na druhou stranu pak vznikaj hry jako pres kopirak.

Ale kazdopadne - ty svoje napady na hry si nekam sepisuj. Jednoho dne by ti mohly vydelat dost penez. Az se grafika dostane do stadia dokonalosti (cca 10 let, muj odhad), pujde uz jen o napad a hratelnost. A v tehle dobe by se tyhle tvoje napady mohly dobre uplatnit.

Taan-Stari
Taan-Stari
Level 1 Level 1
24. 11. 2006 21:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-Rob- 10 let k dokonalosti? Hahaha, vim je to odhad, ale to nemuzes myslet vazne... :)

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
25. 11. 2006 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Taan-Stari Povime si za 10 let. Ber to tak, ze uz dneska se screenshoty blizi fotkam a tempo vyvoje grafiky je straslivy. Si vzpomen jak hry vypadaly pred 10 lety a jak ted.

Taan-Stari
Taan-Stari
Level 1 Level 1
25. 11. 2006 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ykarne Jo chtelo by to neco kde neni jasna hranice mezi tim co je spravny a co ne + ze hrdina nebude zadna gorila poskakujici s raketometem na zadech...

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ohledně té kultivace, to záleží na tom, jak by se to udělalo. Já měl na mysli...no, popíši raději modelovou herní situaci:

Dědula by bydlel v takové chudé čtvrti v jednom rozpadlém baráku. Byl by to velice chudý člověk, něco jako bezdomovec. Měl by ale onen starý dům jen pro sebe, a v něm nasysleno (ukradeno) mnoho věcí. To by se takhle jednou díval na televizi, když by probíhala Invaze. Měl by to puštěný na plný pecky, a tak by neslyšel válečný rachot a střelbu přicházejícícc monster. Až náhle by jeho dům zasáhla exploze a hráč by se v roli starého pána probral v sutinách domu. To by bylo jakési intro.
Probral by se už za relativnního klidu, a tak by obsazenými, spálenými ulicemi korzovali uzurpátorské legie enemáků, a v oné ulici by patrolovala jedna z nich.
nyní si popišme situaci:
Na starém domě máme kamenné chrliče. Dům je to třípatrový, má velká, obdélníková okna. (Exploze by dům nezničila celý, byl to jen takový malý výbuch rohu domu, rohu, v kterém děda přebýval). Zbytek domu by byl zachován. Hráč by se ze sutin musil proplížit do domu (stralth složka) a mohl by v něm nasbírat hromadu věcí (děda byl přece něco jako vetešník). Nyní by například mohl vymyslet past. Do žlábku v kamenném chrliči by nalil benzín (ústa chrliče by ucpal konzervou od salámu, co já vim), nařídil by budíka, a připravil by si zápalky. Jednoduše by budík nechal dole v přízemí, ten by za 5 minut zazvonil, a do budovy by se nahrnula patrola. Když by však byla ještě u dveří, děda by uvolnil usta chrliče a benzín by postříkal dole stojící vojáky. Pak jen škrt sirkou a hotovo. Důležité by bylo načasování. Byla by to tedy jakási adventuroidní složka. A ted akce.
Řekněme že tři ze čtyř rozzuřených vojáků by ohen přežilo s lehkými či s těžkými popáleninami. Chvíli by stříleli na na střechu, pak by se rozzuřeni vrhli do domu. Děda by se mohl schovat do staré alamry, či se dát na útek po střeše (spíše by se belhal). Řekněme, že to první. Hráč by v temnotě almary sledoval klíčovou dírkou, jak se po pokoji prochází jeden z vojáků. Chopil by se ramínka na šaty, vyrazil by ze skříně a ramínkem by uškrtil emzáka. Ten by byl ale silnější. Sečtělí děda by ale .....hm, a tohle je problém. Co by sečtěli děda udělal.
No, nicméně, rozhodně je zábavné o tom uvažovat, a žádná kvalitní hra se nevyloupne za pár večerů.

Lord Egmar
Lord Egmar
Level 1 Level 1
30. 11. 2006 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ykarne Takový mix šílené parodie, hlavolamu a podivné FPS.
Trochu pozor na překombinovanost.

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to Rob:
Já si myslim, že super nápady na originální hry tu máš ty, a to jsi již mnohokrát dokázal.
Jinak máš pravdu, a tak:
:) Dnes zbývá jen nezávyslá tvorba :)

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ykarne Tak to slysim poprve :)) Dekuju ti.
Souhlas, freewarovky maji spoustu napadu a vseho, jenze je zase omezuji finance, takze nejaka takova hra, kterou jsi vymyslel by byla bohuzel v soucasny dobe na nezavisle scene jen hodne tezko uskutecnitelna. Snad za par let...

Kane"
Kane"
Level 1 Level 1
24. 11. 2006 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-Rob- FreeWarovky jsou dobré hlavně proto že nemůžou sázet na reklamu, ale musí sázet na dobrý nápad a originalitu. A jinak, když něco děláš pro zábavu, a nebo něco děláš pro PRACHY je to rozdíl.

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
25. 11. 2006 22:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kane" Souhlas, ale i kdyz to je pravda, tak se mi nelibi kdyz nekdo obhajuje napr. EA, ze sice vyrabeji sracky ale presne to chce trh... Dyt prece hra muze bejt dobra i komercne uspesna.

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to robotron3:
"Hledat v akcnich hrach, stejne jako v akcnim pop mainstreamu obsah je sebemrskacstvi. Tyto hry nic neprinaseji, nemaji ani takove ambice, jsou to jen povrchni hratky pro zabiti casu v peknem zpracovani."

S témto tvrzením musím taktéž nesouhlasit. Akční hry mají obrovský potenciál být lepší, než je většina mainstreamových akcí, a ačkoliv přiznávám, že většinou jsou akční hry nepříliš inteligentní a hodně málo inovativní, o to je důvod víc, že se čeká (nebo že se člověk těší) na hru (akční), která právě něco nového přinese. First Person pohled hráče opravdu "vcucne" do děje nejvíce ze všech herních pohledů, a proto je u her z prvního pohledu často atmosféra a vžití do děje jedna z nejlepších. Po všech těch úžasných videích a obrázcích a infech jsem zkrátka nabyl dojmu, že GOW bud pecka, a ačkoliv to může být skvělá hra, díky Martinovu názoru jsem se zamyslel nad tím, že GOW může taktéž být tuctovou FPS akcí, která pro hráče akčníh her nepřinese nic nového, ani vylepšení věcí stávajících. Já to beru zkrátka jako další nízor o GOW, který je mé představě o této hře bližší. Jsou lidé, kteří si kupují konzole kvůli jedné hře, (nebo kvůli více hrám-to jsou pak skoro všichni), a zkrátka kdybych si jen přečetl recenzi s nadprůměrných hodnocením, a následně titul (konzoli) zakoupil, mohl bych litovat.

Istary
Istary
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ykarne za 1. gow neni fps ale 3rd person
za 2. je to skvela akcni hra s nadupanym singlem
za 3. tato hra byla koncipovana hlavne jako multiplayer rezba

Josef Murcek
Josef Murcek
Level 19 Level 19
Hlavní platforma: PC
21. 11. 2006 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to robotron3: Píšeš tak dlouhé příspěvky, že se mi nechce zobrazit ani okno s reakcí :)). Myslím, že ti dostatečně odpověděl Blixa o pár řádek níže, takže reagovat ani nemusím.

Jediné, co bych ještě rád dodal je to, že se u některých hrách liší názory redaktorů dost velkým způsobem. Věř mi, že by ses vážně divil ;)

Codname47
Codname47
Level 1 Level 1
19. 11. 2006 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me na tom clanek akorat dostal nazor jeho autora na hlavni postavu,nevim nevim ale ja osobne trebas taky nemam dva metry,a 50 kilo svalu,ale velice rad si za takovy postavy ve hrach zahraju,tisickrat radsi nez kdyz daj jako hlavni postavu zenskou (nebo kdyz je ta postava takova divna,jako treba budouci Alan Wake),to je mi pak na bliti. Takovyho Rogue Troopera sem dohral jednim dechem,ano taky neprinesl nic noveho,nic revolucniho nebo co my hraci bysme vubec chteli,ale mel uplne dokonale vyreseny kryti za prekazkama,a to se mi tam libilo,proto jestli Gears of War nevyjde na PC tak je to v pici. A hlavne mam osobne taky radci Thirdperson pohled nez FPS (z cehoc se vlastne dostavam k dalsi veci kterou delaj nejdriv pro X360 a nasledne pro PC a to je adaptace comicsu The Darkness,proc to proboha delaj v FPS kdyz Thirdperson by byl daleko lepsi,takhle ta hra vubec,ale vubec nevynikne). Takze vic her jako Gears of War???? JA rikam ANO,ale ne aby byly "ONLY EXCLUSIVE" konzole!!

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
20. 11. 2006 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě ale dodám, že si také dokáži představit, že by mě tato hra bavila. Spíše se mi zdá pravděpodobnější to, o čem mluví Martin.
Člověk neví, dokud nevyzkouší.

To Rob:
Takté si na Vánoce brousím zuby na Playstation 2, kvůli v poseldní době vycházejících originálních titulů.

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
20. 11. 2006 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ykarne Ja fakt nevim, co si o tehle hre mam myslet, kazdopadne me moc nelaka. Asi nejrozumejsi nazor, co jsem cetl od tech par vyvolenych, co GoW hrali, ma Bludr (clanek na www.modrak.cz) Hru dohral, rekl co se mu libilo a nelibilo a hlavne to dobre zduvodnil. Proste jsem z toho mel pocit, ze to pise tak nejak s chladnou hlavou, ne jako vetsina clanku o GoW na ceskym internetu. Ted to neberte jako nejakou reklamu, spis jako dalsi uhel pohledu...

Tr4N3
Tr4N3
Level 1 Level 1
17. 11. 2006 23:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dnes sem si zahral tuto hru . Ano je opravdu ale opravdu skvelá . Přesne to co jsem od ní očekával jsem taky dostal prostě bomba a myslim si že je na každém jaký si udělá obrázek o této hře . ;-)

mitsurugi.heishiro
mitsurugi.heishiro
Level 1 Level 1
19. 11. 2006 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky názor :o) Zítra mi GoW přijde a docela se těším, až si v tý řece blbosti zaplavu ...

lamovnik
lamovnik
Level 1 Level 1
17. 11. 2006 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný článek, smekám.
Vzpoměl jsem si při tom na rozhovor s jedním fandou x360 a ten mi řikal, že GoW je naprosto bezkonkurenční titul, nemá obdoby, že to je úplně nejlepší. Já jsem věděl že tomu tak absolutně není, né li naopak. Z toho plyne ponaučení : člověk se nikdy nesmí nechat čímkoliv ovlivnit, potom už to není člověk, ale loutka. Ať už se jedná o ovlivnění zbožím, trhem, či totalitními režimi, NIKDY SE NENECHTE OVLIVNIT, A MĚJTE SVOU HLAVU!

Solidus
Solidus
Level 1 Level 1
17. 11. 2006 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lamovnik amen...

medvidek.pj
medvidek.pj
Level 1 Level 1
17. 11. 2006 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

čtu tenhle server docela dlouho,nikdy jsem neměl námitky,ale takhle sprostě prosazovat svůj názor je docela maras.někdo podotkne,že svoboda čehokoliv atd atd ale pokud nemáš rád tenhle žánr,tak se do něj neser a je to nebo si zahraj tetris,tam máš vše co hledáš...

Jaromír Möwald
Jaromír Möwald
Level 1 Level 1
17. 11. 2006 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@medvidek.pj on se nesere do zanru a neprosazuje svuj nazor, jen dava protihodnotu ty recenzi, kterou napsal Radek. pokud citil potrebu se k tomuto vyjadrit, zlocin to urcite neni

hejno
hejno
Level 1 Level 1
17. 11. 2006 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@medvidek.pj Proc by se do nej nesral? Me taky nezajimaj hi-tech moderni strilecky a debilni sportovni simulatory, protoze mi prijdou prazdny a kycovity. kazdej ma moznost vyjadrit svuj nazor. a jestli se ti to nelibi, tvuj problem.

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
17. 11. 2006 16:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hejno Navic nejak nevidim, ze by se Martin "sral do zanru". Nadhazuje konkretni myslenky, to neni srani se do GoW nebo akcniho zanru jako celku (jak je ostatne uvedeno v textu).

hejno
hejno
Level 1 Level 1
17. 11. 2006 02:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajimavy clanek:-)

Barys:
Barys:
Level 1 Level 1
17. 11. 2006 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

fakt dobrý článek... nj,ale jak se máme vyjádřit ? :-)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
17. 11. 2006 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No musim ze sveho pohledu souhlasit s tim co autor napsal (bezduchost, klise). Ovsem to je preci to co lide chteji. Stejne jako vetsina filmu je uz jen o akci, explozich a stupidnich hlaskach a jsou oblibene. V Gears of War nevidim zadny problem. Komu se to libi tak si to proste zakoupi. My ostatni si treba misto toho zahrajeme Grim Fandago, nebo neco jineho, co podle nas ma hloubku, ale proc nekomu hanit neco co se mu libi. Kazdy ma proste jiny vkus a vyrobci se tomu prizpusobuji. Kdyby vetsinu spotrebitelu bavili adventury tak dnesni vyrobci delaji adventury. Ja osobne je treba miluju, ale hold vetsina lidi ma rada tyhle akce tak se jim trh prizpusobuje. To neni chyba recenzentu, kdyz davaji 9,7 atd, ale chyba tech co je nedokazou pochopit. Kdyz se jim to libi at tomu daji takove hodnoceni - vzdyt recenze je subjektivni utvar. Ten styl toho clanku na mne pusobi dost agresivne. Priste trosku shovivavosti k ostatnim a verte tomu, ze oni ji budou mit pak i pro vas.

Power 100%
Power 100%
Level 1 Level 1
17. 11. 2006 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

RE:Článek
jenže z tý masy "pitomostí" je gears of war nejlepší ...:)

gojira.fan
gojira.fan
Level 1 Level 1
19. 11. 2007 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to Simandl.Jakub: hrál a dohrál jsem všechny hry série metal gear solid pro playstation1 a playstation2 ( a ne jednou), takže by mě fakt zajímalo na co svým příspěvkem narážíš (jestli ti mgs hry nepřijdou inteligentní a minimálně zajímavé, tak si buď neschopný hráč, neumíš anglicky nabo si žádnou z těchto her nehrál)

HellRider29
HellRider29
Level 1 Level 1
29. 12. 2007 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gojira.fan Co dohrát to v angličtině, ale když jsem si sehnal německou verzi MGS 1 :D To bylo teprve rodeo :D Snake: Warum nicht schiesen?! Schiesen, schiesen Sie! :D

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
30. 11. 2006 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli to dobře chápu, a domnívám se, že ano, tak tento článek přece není ani proti XBoxu360 ( žádný boj za PS3 ), ani proti Gears of War, ani proti svalovcům ( takže ani závist ).

Prostě a dobře je to úvaha nad dnešním trendem FPS a 3PS. V těchto hrách se stále dokola oběvují anonymní svalovci bez emocí, slovníkem čítajících deset slov, když už vůbec mluví ( Gordona nepočítám :), náplň hry spočívá v tom, že hráč naběhne k hromadě nepřátel a postřílí je, autor příběhu většinou odjede v době vývoje na dovolenou a tak děj sesmolí zbytek kolektivu a i když tyto hry o sobě netvrdí, že jsou něco víc, hráči by si možná měli uvědomit, že obrovskou poptávkou po těchto hrách změnu v žánru nepřilákají. Protože změna je risk, recyklace nápadů a trademarků je jistota zisku.

Myslím, že řada z vás autora článku nepochopila. Možná se pletu, ale já to tak cítím.

Lord Egmar
Lord Egmar
Level 1 Level 1
30. 11. 2006 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 Protože bych to líp neřekl a tak napíšu jen toto: Máš naprostou pravdu.

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kenny.mccor:
Master chief je největší legenda FPS žánru ? To bych tedy neřekl.
A důchodce který se postaví proti obrovské armádě obludných nestvůr ? Sakra, to je ale přeci nápad !!! Mluvím vážně, to by mohla být originální hratelnost. Místo pušky by se dědula krmící holuby v parku chopil učených knih a promyšlených léček. Vlastně by se pořád belhal do bezpečí, a byl by pomalý, ve hře by byli zakomponovány podobné prvky jako v Call of Cthulhu : DCOTE, tedy že by místy dědula špatně viděl. Byla by to tedy dost náročná hra. No a někde v druhé třetině hry by přeci jen popadl nějakou tu palnou zbran, a hráč by bojoval s její tíhou a mířením, natož ještě s enemáky. Ale spíš by se snažil přežít (utécy někam do bezpečí) než zachránit lidstvo, což by za něj v závěru udělal právě nějaký ten Klasický hrdina.

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ykarne To zni hodne dobre :) Vzdycky sem mel hrat hry, kde je dulezitejsi pouzivat mozek nez jen reflexy jako u strilecek. Kdyby to melo nejakej promyslenej level design, mohla by to bejt fakt bomba.

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-Rob- *oprava: vzdycky sem chtel hrat hry, ...

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ykarne Ja myslim, ze dedula co spatne vidi, chape se ucenych knih (ktere by asi na nestvury hazel?) a stavi se proti armade obludnych priser, by se snad ani do toho levelu se zbranema nedostal :) Pokud by ovsem jeho starecka hul nebyla nejaka extra mega kouzelna zbran hromadneho niceni.... No, ale to bychom si asi s tou kultivaci akcnich her moc nepomohli :-D

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Nahodou, dedula neco jako Colombo by tam zabijel zastupy zombiku po stovkach. Treba by je nalakal do nejakyho domu, jinde v levelu by nasel vybusninu a pak by ten dum nechal explodovat. A nebo by si nasel nejaky auto a ty zombiky stylem Carmageddon rozjel. Proste by vyuzival prostredi a svuj mozek proti sileny presile. I bez kouzelnych zbrani totalni destrukce by je znicil :)

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to isildur:
za prvé: FPS pohled je tam pro střelbu, third person pro pohyb, pravda. Ale stejně si myslim, že většina používá ten FPS mod. Tato moje chyba ale stejně na obsahu mého sdělení nic nemění. Robotron totiž mluvil o akčníh hrách obecně, a ty, jak víme, jsou především ve First person.
za druhé: to že je to skvělý je subjektivní.
za třetí: o primární či sekundární koncipaci jsem nemluvil, a nepopírám, že je to spceializované na multyplayer.

Istary
Istary
Level 1 Level 1
22. 11. 2006 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ykarne jestli to priblizeni beres jak first person pohled ... asi mas oci na ramenou co??
subjektivni nazor podporovany vetsinou recenzi nad 90% prestava byt podle meho subjektivni

codename47
codename47
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no já s martinem absolutně souhlasím. jsme už tolik zblblí "psychologickou" strategií epicu (nejen epicu) že už se ani nebráníme něčemu, co vlastně ani nechceme a to nemluvím jen o GoW

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeste takovy malinky zamysleni. Mam trochu pocit, ze temito dvema clanky, recenzi a vystrelkem hrej nenaplnilo moc svuj ucel v predstaveni hry a jeji zhodnoceni, pokavad ovsem ucel nema byt pouze takovy, aby ctenar nemel absolutni poneti, co si o kvalitach hry ma myslet a presvedcit se pouze tim, ze si ji sam zahraje.

Josef Murcek
Josef Murcek
Level 19 Level 19
Hlavní platforma: PC
21. 11. 2006 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Tak to pochopitelně není :). Hra je hodnocena pouze v jediném článku, a to v recenzi od Radka Friedricha. Tento článek by měl být brán jako druhý pohled na věc (hru), čtenáři ho můžou akceptovat nebo ne. Ostatně, část tvé poslední věty je pravdivá: na hru by si měli čtenáři udělat názor sami, a to tím, že si ji zahrají. To vždycky platilo, platí a platit bude.

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Josef Murcek Ten argument o vlastnim zahrani je dvojsecny, vyjadruje take to, ze pak jakakoli recenze je zbytecna. Recenzi pisete jako zhodnoceni, kritiku, doporuceni. Z obou dvou recenzi, i kdyz to druhe se tak nenazyva, citim jalovost, ktera pak vyvolava tyto dohady. Pro me je to jasny naznak toho, ze by se melo dat recenzim vetsi prostor a cas pro zhodnoceni hry, aby si autor aspon minimalne dokazal utvorit odstup od hry, ani v jednom pripade jej necitim.

Branit se tim, ze druhy pohled ctenar muze akceptovat nebo nemusi je dosti hloupe. Co to vlastne znamena? Na zaklade ceho tak ctenar ma soudit, kdyz hru nehral a chce se o ni neco dozvedet? Ty dva pohledy tu na hrej mate a lide si je ctou, nezalezi na tom, co je a co neni recenze. Je to jasna nazorova rozpolcenost.

blixak
blixak
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Problem je hlavne v tom, ze ty nechces pristoupit na to, ze tady mas recenzi a zaroven clanek, kterej je sice tematicky zdanlive pribuznej, ale ve skutecnosti jde o neco uplne jineho.

Motivaci pro napsani toho komentare nebylo ani poplivani GoW, ani vytvoreni nejakyho druhyho pohledu k recenzi, ale proste jen snaha o upozorneni na nektery veci, ktery se mi na akcich hrach nelibej, a jejich ilustrovani na pripradu GoW.

A k tvy namitce - verdikt Hrej je jen a pouze v Radkove recenzi. V tomhle clanku naopak zadny verdikt nad hrou neni a neni v ni pouze proto, ze jsem GoW hral jen par hodin, ale proto, ze jde o zanrove uplne jinej typ clanku. A nazorova rozpolcenost? Ale no tak.. Snad si nemyslis, ze vsichni co pisou na Hrej maj stejny nazory na vsechny hry..;) Dokonce jde obcas o nazory natolik protichudny, ze je nelze prezentovat v jednom clanku - a to je koneckoncu i tenhle pripad.

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Ja nevim, proc bych mel na neco pristupovat, nejsem byrokrat, abych si skatulkoval tady je tohle a tamhle neco jineho oddeleneho. Ctu nazory ke hre. Ten druhy nazor byl jasne motivovany hrou Gears of War, to znamena ze vychazi ten pocit z toho hrani ne? A si o te hre delam nazor z toho, co napisete. Ale ja vlastne po precteni nemam poneti, co si o te hre myslet.

Kdyby byla motivace k sepsani takoveho clanku sirsi dojem z akcni sceny a herniho mainstreamu, tak proc si proboha nenapsal nejakou hodnotnejsi uvahu? Vice se zamyslet, hovorit o hrach jako takovych. Vzdyt jednoduse receno, jak tu nekdo podotkl se opravdu jedna o pouhy vyzblebt.

Jednou je to o Gears of War, jednou zase ne, recenze, neni to recenze, nazor, nenazor. Pro me jako ctenare je podstatne to, ze z toho co ste napsali na hrej, me nezalezi na tom, kdo to napsal, ale jen to, ze nevim co si o dane hre myslet. Take jsem si zadne pouceni kritiky herni sceny z clanku neodnesl, protoze se o uvahu nejedna. Takze co to vlastne je? No asi nic. Spis takovy diskusni prispevek, ktery se omylem dostal do formy clanku.

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela me zaujal emotivne afektovany pohled na hru; myslel jsem, ze tyto veci jsou i na webzinech nepublikovatelne. Prekvapeni je to prijemne, neb i malinko si tak poupravuji subjektivni pohled na foremni zkostnatelost herni novinariny. Na druhou stranu ale mam jiste pochybnosti o soudnosti textu. Rikam si, zda by si autor s chladnou hlavou po precteni a skutecnem zahrani hry stal za svym nazorem. Pokavad mel clanek slouzit jako stymul k zamysleni se nad konkurencni odou na Gears of War, v poradku. Stejne mam ale nutkavy pocit, jako z vdovy po kamnari Knapovi, ktera stale breci na cizim hrobe. O Gears of War jsem neco zaslechl, neco mnou i vizualne probliklo, ale aniz bych se o hru vice zajimal, bylo mi jasne, ze to bude akcni beckovina v ackovem zpracovani. Hledat v akcnich hrach, stejne jako v akcnim pop mainstreamu obsah je sebemrskacstvi. Tyto hry nic neprinaseji, nemaji ani takove ambice, jsou to jen povrchni hratky pro zabiti casu v peknem zpracovani. Ano, je dobre obcas lidem hodnoty pripominat, ale jde to udelat i lepe... Myslim, ze cely problem u techto kauz vyvstava a konci pouze s tim, co kdo od hry ocekaval. Verim, ze ja, jakozto clovek, co od akcnich her neocekava vubec nic, by me Gears of War mozna i pobavila. Kdybych touzil po hre s obsahem, urcite bych se poohledl nekde jinde.

Jako nazor k zamysleni se nad herni komunitou konzumu a mainstreamu bych byl mnohem radeji za nejakou zajimavejsi propracovanou uvahu, nez takovyto afektovany vystrel jednim smerem obetniho beranka.

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 "Hledat v akcnich hrach, stejne jako v akcnim pop mainstreamu obsah je sebemrskacstvi. Tyto hry nic neprinaseji, nemaji ani takove ambice, jsou to jen povrchni hratky pro zabiti casu v peknem zpracovani."

Nesouhlasim. Treba zanrove i hratelnosti pribuzny Rogue Trooper si drzi nadhernou comicsovou estetiku a to vubec nemluvim o spickach zanru typu Prince Of Persia. Ze i prachsprosty rezby muzou mit obsah se vi uz od dob Dark Forces..

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Rogue Trooper neznam, ale v Prince of Persia, ani v Dark Forces, i presto, ze ty hry mam rad, nejaky vyrazny obsah nevidim.

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
21. 11. 2006 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar A jeste me tak napada, jestli komiksova estetika ma neco spolecneho s obsahem? Me to pripada jako forma.

Reklama
Reklama