gearbox-chtel-dalsiho-blade-runnera
Novinka Gearbox chtěl dalšího Blade Runnera

Gearbox chtěl dalšího Blade Runnera

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

1
Reklama

Hry podle filmů povětšinou nebývají moc kvalitní. Jde spíše o rychle splácané rychlokvašky, které mají spíše vydělat peníze, než že by měly nějakou uměleckou ambici. Ale pokud se ohlédnete do herní historie, tak uvidíte zajímavou korelaci. Pokud někdo vytvořil hru podle filmu staršího data vydání, tak většinou uspěl. Tedy, uspěl hlavně u herních kritiků, s prodeji to bylo horší. A přesně tohle je i případ naprosté klasiky sci-fi žánru, Blade Runnera od Ridleyho Scotta. Ten existuje ve třech filmových verzích (původní, režisérský sestřih, finální sestřih), ovšem hry podle něj jsou "jen" dvě. První byla akční plošinovka, která nestojí ani za zmínku, druhá byla nádherná klasická adventura, na svou dobu naprosto megalomansky rozložena na několik CD, plná interaktivních filmečků, zkrátka lábuž. A člověk by si myslel, že po komerčním propadu té druhé se nad značkou Blade Runner zavře voda.

To si ovšem určitě nemyslel Randy Pitchford, když spolu se svým obchodním partnerem Brianem Martellem projevili před několika lety zájem právě o značku Blade Runner. Randy Widlička o tom promluvil v aktuálním čísle časopisu OXM a pověděl nám něco také o důvodech, proč celá věc nakonec neklapla. Podle něj za to může především to, že tým nebyl ochoten jít pod cenu vývoje pětadvaceti milionů dolarů. Ani Pitchford, ani Martell totiž nevěřili, že by se za menší sumu peněz dal skutečně udělat pořádný Blade Runner ve hře, jelikož oba jsou velcí fanoušci a nechtěli jeho odkaz nějakým způsobem zprznit levným škvárem.

"A když si k 25 milionům dolarů připočtete pravidelné překročený rozpočtu o 10-15 milionů a dalších 10-15 milionů dolarů na marketing, tak jsme se dostali do neřešitelného kruhu, kdy my jsme chtěli udělat tu hru, ale zároveň jsme měli moc dobře spočítané, že investice by se nám níkdy v životě nemohla vrátit." Pitchford bohužel neprozradil, zda měl být nový Blade Runner opět adventurou nebo třeba filmovou akcí ve stylu Uncharted, ale to nám může být asi už jedno. Jediným způsobem jak se "tak trošku" vtělit do lovce replikantů, je zahrát si onu adventku od Westwoodu z roku 1997.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama